Jump to content

Virtuele Tour Vinyl door het Philips Museum - donderdagavond 28 januari 2021


Ivan10
 Share

Recommended Posts

18 minutes ago, René N. said:

 

Goede actie Jack, ik heb ook even zitten kijken. Dat betekent echter ook, dat áls ik dat zou gaan doen, alle linkjes naar plaatjes zouden verdwijnen op de fora.... :angry:

Dank je. Je "losmaken" (laat ik het zomaar even noemen) van een provider betekend veel meer.  Denk aan e-mail.  Andere diensten die je betrekt zoals TV en wellicht telefoon. Ik ben er in ieder geval een tijd mee bezig geweest en heb het nu voor elkaar dat mail vanaf oude adressen doorgestuurd worden. De TV, vaste telefoon en smartphone niet meer bij KPN of een dochter daarvan. Helemaal onafhankelijk b.v. KPN kan niet. Er zijn maar een paar providers die een landelijk dekkend netwerk hebben. Zoals Ziggo, KPN en T-mobile.  En dan heb ik het nog niet over mijn website met allerlei  veiligheden gerelateerd aan het huidige ip-adres.

 

Je los maken, betekend ook dat soms 20 jaar de klok achteruit gaat. Voorheen had ik interactieve TV, nu neem ik weer programma's op via een harddiskrecorder. Aan de andere kant kan  ik weer handig via het internet kijken. Het zijn  toch niet zoveel programma's.  Bij Freedom krijg je ook een eigen domein. Dat je kunt verhuizen op het moment dat je toch ergens internet afneemt. Even nadenken wat ik daar mee ga doen. En die plaatjes? ach zo belangrijk zijn die van mij toch niet.  Maar goed, het begin is er de 16e ga ik over. 🙋‍♂️    

Link to comment
Share on other sites

Nee, niet gekregen. Nóg niet althans....

 

Sorry, wel gehad maar meteen bij het "afval" gezet. Je hebt gelijk, ik zal het doen, anders verandert er niets B)

Edited by René N.
Link to comment
Share on other sites

On 1/29/2021 at 2:05 PM, René N. said:

Goede actie Jack, ik heb ook even zitten kijken. Dat betekent echter ook, dat áls ik dat zou gaan doen, alle linkjes naar plaatjes zouden verdwijnen op de fora.... :angry:

 

 Van het weekeind, het oude modem en andere spullen teruggestuurd naar mijn oude internetprovider.  De plaatjes zijn weg. Ik heb ze wel opgeslagen, wie weet.   🙋‍♂️

Link to comment
Share on other sites

Ik kreeg een nieuwe uitnodiging. 🙂

 

Graag nodigen we je uit om de tour alsnog bij te wonen op 18 februari om 20:00 uur ‘s avonds. 

Link https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YjcyMjcwMDgtZmVmMS00YTYwLTliYTMtNGU3OTdiNzJiNmM4%40thread.v2/0?context={"Tid"%3a"1a407a2d-7675-4d17-8692-b3ac285306e4"%2c"Oid"%3a"bfc4ae9e-9c5b-4f36-aa46-f86d5bda363c"%2c"IsBroadcastMeeting"%3atrue}

 

Gewoon anoniem aanmelden.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

On 1/29/2021 at 2:45 PM, Tubejack said:

 

On 1/29/2021 at 2:05 PM, René N. said:

 

Goede actie Jack, ik heb ook even zitten kijken. Dat betekent echter ook, dat áls ik dat zou gaan doen, alle linkjes naar plaatjes zouden verdwijnen op de fora.... :angry:

 

Ondanks heel goede voorbereiding, mislukt.  Ik wacht nu rustig glasvezel af.  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, René N. said:

Mislukt, want? Of waardoor?

Ik kan hier internet via DSL (telefoonlijn KPN) of kabel (Ziggo) kabel krijgen. Beide kunnen alle diensten leveren, TV, internet en telefoon waar de gemiddelde gebruiker -denk ik- prima uit de voeten kan. Freedom is één van de partijen die internet kan leveren via het KPN netwerk en dat doen ze ondanks hun korte bestaan opmerkelijk goed. Aanvullende diensten zoals telefoon en TV  betrekken ze echter bij derden. TV van Canal Digital is al flink verbetert maar ik kan b.v. niet alle zenders opnemen. (wordt aan gewerkt) 

 

Omdat onze internet lijn zowel privé als zakelijk gebruikt wordt ben ik gaan shoppen bij Ziggo voor TV.  Als je daar TV wil met dezelfde mogelijkheden als KPN dus interactief en alles kunnen opnemen, terugkijken etc dan kan dat alleen maar als je een duur pakket neemt met internet en TV en dan heb ik nog niet wat ik graag wil zoals een vast IP adres etc. Dat kan alleen, als je ingeschreven staat bij de KVK en daar heb ik geen zin meer in. Mijn "werk" is meer hobby dan werk. In werkelijkheid is het nog iets complexer denk aan DNS sec IPV6 omdat ik o.a. diverse servers hier draaien zoals mijn website.  

 

Kort samengevat, het internet van Freedom kan ik van harte aanbevelen. Wil je ook aanvullende diensten dan moet je even kijken of je daarmee uit de voeten kan. Een paar dorpen hier verderop, zijn ze glasvezel aan het aanleggen, dat komt hier vast ook met 1...2 jaar. Op het moment dat Freedom daar over kan leveren, stap ik waarschijnlijk alsnog over.  🙋‍♂️    

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Wat late reactie maar ik ben benieuwd of je al naar Freedom bent overgestapt.

Er wordt namelijk gebruik gemaakt van de TV diensten van Canal digital en daar kan ik echt niet blij van worden.

Ik zit nu bij Online die dezelfde diensten van Canal digital doorverkoopt en heb niet anders als problemen.

Kan Online niet veel aandoen, het is echt een Canal digital probleem.

Of terwijl trap er niet in.

Tenzij je 2x per dag opnieuw opstarten van de decoder normaal vind en geen Discovery hoeft te kijken.

Verder is het zappen traag en de TV gids niet handig.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, kappa7 said:

Wat late reactie maar ik ben benieuwd of je al naar Freedom bent overgestapt.

Er wordt namelijk gebruik gemaakt van de TV diensten van Canal digital en daar kan ik echt niet blij van worden.

Ik zit nu bij Online die dezelfde diensten van Canal digital doorverkoopt en heb niet anders als problemen.

Kan Online niet veel aandoen, het is echt een Canal digital probleem.

Of terwijl trap er niet in.

Tenzij je 2x per dag opnieuw opstarten van de decoder normaal vind en geen Discovery hoeft te kijken.

Verder is het zappen traag en de TV gids niet handig.

 

 

Hoi, George,

 

Bij Freedom was dat voor kort ook een probleem, maar door intensieve samenwerking met Canal Digital is het een stuk beter.  https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1956226/last   Ik meen dat er een aantal problemen waren de set-up box die

inmiddels vervangen is en UDP pakketen die niet lekker over het netwerk gingen. 

 

Maar ik heb besloten om een jaartje Ziggo te proberen, met de Media box Next  en omdat ik meer upload wil. Ga van 5 naar 40Mbit/sec

Downloaden vind ik niet interessant. Alle andere zaken heb ik (denk ik) opgelost.  Verder zijn ze vlakbij bezig met glasvezel.  Waarschijnlijk

niet naar de huizen, maar wie weet komt er toch een actieve straatkast van KPN dan kan ik ook genoeg tempo maken en na een jaartje

alsnog naar Freedom over 🙋‍♂️

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...