Jump to content

Balans goed instellen


hansko
 Share

Recommended Posts

De recent aangeschafte Stax hoofdtelefoon versterker heeft een balans op die strak achter de volumeknop aanzit. Alleen als je de volumeknop stevig vast houdt kun je de balansknop draaien. Er zit echter geen schaal verdeling of markering op deze balans knop. De juiste balans tussen linker en rechterkanaal doe je dus op gehoor. 

Bestaat er een hifi test cd waarmee je dit ook kunt doen? Wellicht objectiever/nauwkeuriger dan op gehoor. 

Misschien een stomme vraag, maar dat lees ik dan wel. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/26/2021 at 11:11 PM, Seed7 said:

Heb je een mono CD? Daarmee kan het. Het geluid moet exact in het midden staan. Eventueel een cd met een geschikt signaal branden.

Sodejuu bood aan om bestandje te maken met geschikte signalen en Hans van Liempd heeft de cd voor me gebrand. Ga ik vanavond ophalen. Wat een hulpvaardigheid weer. 👍 top

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Ik denk dat je goed geholpen bent maar kan toch niet nalaten om er op te wijzen dat iemand heeft bedacht dat er voor de koptelefoon ook een apparaat op de markt moest komen.

https://www.audiophonics.fr/en/measurement-microphones/minidsp-ears-low-noise-omnidirectionnal-stereo-180-microphone-p-12746.html

 

minidsp-ears-low-noise-omnidirectionnal-

Dank je Eric. Ik gebruik eerst de cd met signalen en dan markeer ik de balansknop. Dit apparaat mag ik vast niet op het wandmeubel zetten. Is wel gelijk een mooie koptelefoon standaard. Denk alleen dat de Stax niet past. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...