Jump to content

Wireless speakers


Julian
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Graag zou ik wat aanbevelingen/meningen over het volgende ontvangen:

 

Ik ben van plan om een paar hifi speakers aan te schaffen en heb me al in het 1 en ander verdiept, maar nu de audioshops gesloten zijn, ontvang ik graag wat ervaringen.

Mijn situatie:

- 26 m^2 grote kamer (staat redelijk vol)

- Momenteel heb ik een computer speakersetje: Creative Inspire T6160 5.1

- Budget van rond de 1000 euro

 

Mijn eisen:

- 2 Hifi speakers (eventueel uit te breiden met subwoofer, maar vraag me af hoe nodig dit is bij de onderstaande setjes)

- Bedienbaar via wifi (wireless)

- Aanschaf om eigenlijk alleen muziek te luisteren (ben niet zo'n film kijker), vandaar dat ik dacht dat 5.1 of hoger niet gepast zou zijn.

- Het gaat mij niet zo zeer om de hoeveelheid volume dat ze kunnen produceren, maar ben meer op zoek naar hoge geluidskwaliteit speakers).

 

Mijn speurtocht was op tweakers in de pricewatch begonnen, waarna ik meerdere reviews ben gaan lezen. Ik stuitte zelf op 2 opties:

- Actieve Wireless (wifi) stereo speakers, zoals: Kef lsx (hier heb ik veel goede reviews van gelezen).

- Passieve wired speakers (zoals Kef Q350B) + stereo receiver met wifi (zoals Yamaha RN-402DAB)

- Of wie weet andere opties, rond het budget, die ik over het hoofd heb gezien, wellicht van andere audiomerken.

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bij voorbaat dank!

Edited by Julian
Link to comment
Share on other sites

1. Wacht tot er een Ibood dagdeal met Edifier speakers langskomt (ca. 1x per 2 maanden 1 of 2 dagen achtereen).

Beste deal voor een zich met zgn. high-end kunnen metende actieve monitor voor 300 of minder.

De pro versie is 100 euro meer meen ik, maar had geen grote meerwaarde.

Een heel prima dac is reeds ingebouwd, 3 of 4 ingangen voor dig. en an. bronnen, ab en bt.

 

2. Koop er, indien nodig, een sub bij.

Als je ze optimaal opstelt (op goede stands en goed gepositioneerd) zou het weleens zonder kunnen...

en vraag je je af hoe het kan voor dat geld.

 

Klaar.

 

p.s. het geheim en geluk is dat bijna niemand in het westen Edifier erg goed kent.

Als dat wel het geval zou zijn was de prijs reeds een veelvoud geworden...

Edited by thingman
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Julian said:

- Passieve wired speakers (zoals Kef Q350B) + stereo receiver met wifi (zoals Yamaha RN-402DAB)

 

DAB heb je thuis niet nodig. Internetradio werkt binnen veel beter.

 

Een paar speakertjes er bij en klaar. Passieve speakers zijn er te kust en te keur in alle prijsklassen.

En dat Musicast werkt perfect, b.v. ook via UPnP.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...