Jump to content

LS kabel


carl
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag was het slecht weer en ben ik weer aan het lezen geslagen over LS kabel. Zelf speel ik al heel lang met een Kimber 4 TC kabel. Dat is een kabel die wat aan de analytische kant klinkt. Het lijkt me wel leuk om eens iets neutralere kabel uit te proberen. Ik moet het nog precies nameten, maar ik heb iets van 2 maal 2, 7 meter nodig. 

Om kosten te besparen moet het wel van de rol zijn en marktplaats is ook niet verboden vanwege de prijs.. Er wordt natuurlijk heel wat onzin uitgekraamd op het net. Zo wordt gesteld dat op een  buizenversterker Solid Core (een dikke draad) het beter zou doen dan Stranded (een samenstel van dunne draadjes.  Zin of onzin dus moet ik daar nog rekening mee houden ?  

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik wil ze in ieder geval graag een keer van je lenen Marc om uit te proberen. Wilde toch weer eens een keer langskomen. De discussie mag wat mij betreft effen doorgaan want die bewering over buizenversterker en solid core kabel  interesseert me wel 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaring is inderdaad dat solid core beter klinkt dan stranded. En dat geldt ook voor transistorversterkers. Het klinkt wat krachtiger dan met stranded draad. Meerdere dunne massieve draadjes werkt in mijn oren nóg beter, omdat het hoog dan wat ruimtelijker en dynamischer klinkt. Gevlochten klinkt dan nog weer wat beter, en dat uit zich dan weer door een opener middengebied. 

In de erfenis zaten twee sets gevlochten kabels (vier in totaal dus)  met een lengte van 2,3 m. Deze hebben aan een zijde WBT banaanstekkers en aan de andere kant vergulde pennen. Ze mogen weg voor € 100,- per set. Het zijn kabels die ik indertijd heb gevlochten van 16 koperen en vertinde draadjes met PVC en Nylon geïsoleerd. Ik meen 0,5 mm2 per draadje, dus in totaal 4 mm2.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Dat is in ieder geval betaalbaar Hans en die interlink van je  bevalt prima en is beter dan wat ik in huis had. Ik denk erover en als  ik weer thuis ben ga ik het opmeten. Vanuit Korfoe bekeken denk ik dat het tekort is.

Inmiddels deze kabels gevonden met uitvoerige beschrijving van hifiguru  Dennis Morecraft. http://www.dnm.co.uk/products.html. Eigenlijk ook met een redelijke prijs. Je maakt er in ieder geval indruk mee op audiofielen. Wat vindt je ervan?

Link to comment
Share on other sites

Ik wil ook wel een keertje bij je langs komen met een doos vol van alles wat. Zowel speakerkabels als interlinks. Kan je of kunnen we een poosje leuk experimenteren met wie weet wat voor resultaat. Bij de interlinks zitten kabels die je zelf van plan bent te gaan maken.

Groet,

Leobus

Edited by leobus
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, carl said:

Dat is in ieder geval betaalbaar Hans en die interlink van je  bevalt prima en is beter dan wat ik in huis had. Ik denk erover en als  ik weer thuis ben ga ik het opmeten. Vanuit Korfoe bekeken denk ik dat het tekort is.

Ik hoor 't wel.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 2x 6 meter  AudioQuest FLX Slip 14/ 4 liggen, is een paar weekjes gebruikt. Nieuw gekocht rekening aanwezig. Voor jou €75,-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...