Jump to content

Concerten, muziekuitvoeringen, optredens

Arden
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Vrijdag een avond van het NNO in de Oosterpoort te Groningen, werken van Zorn, Gordon, Laurie Anderson/Arvo P

geen idee

ik ga me wat verdiepen in zijn wat rustigere werk. mag wel ingewikkeld zijn qua structuur en ook wel druk maar niet zo als "execution grounds "

heb je tips?

Niet echt, dit is een wereld die ik ook nog aan het ontdekken ben, vreselijk jammer is het dat er niet zo heel vaak initiatieven genomen worden als dit Americans Festival van het NNO en je vooral bent aangewezen op zoeken via het www.

Zelf ben ik er in gerold via Zappa, Jean Luc Ponti, Philip Glass, Steve Reich, John Cage, Ingolf Dahl en natuurlijk Laurie Anderson, gaandeweg leer je steeds meer namen en muziek kennen.

:huh:

Morgen weer eens heerlijk verkeren in de illusie dat ik naar Nirvana sta te kijken: Nirvanananana speelt in het kader van het Langweiligkeitsfestival alhier in Den Haag.

nirvananana-groot.jpg

Ik heb de echte Nirvana nooit live gezien, maar deze mensen komen denk ik echt heel erg in de buurt, vooral de zanger/gitarist, qua gitaarmishandeling, nonchalance en die stem! :o

Het zijn ook vrienden/kennissen van me, dus het zal wel weer een zware avond worden.. :rolleyes:

-edit-

Ze staan zowaar op Youtube! Alleen maar silhouetten :rolleyes: maar toch..

Morgen weer eens heerlijk verkeren in de illusie dat ik naar Nirvana sta te kijken: Nirvanananana speelt in het kader van het Langweiligkeitsfestival alhier in Den Haag.

nirvananana-groot.jpg

Ik heb de echte Nirvana nooit live gezien, maar deze mensen komen denk ik echt heel erg in de buurt, vooral de zanger/gitarist, qua gitaarmishandeling, nonchalance en die stem! :o

Het zijn ook vrienden/kennissen van me, dus het zal wel weer een zware avond worden.. :rolleyes:

-edit-

Ze staan zowaar op Youtube! Alleen maar silhouetten :rolleyes: maar toch..

Veel plezier Bart. Je woont wel in een stad waar veel gebeurt trouwens..... Wat dat betreft ben ik wel jaloers :blink: Hier midden op de Veluwe moet je toch veel reizen om iets te zien, terwijl jij er kruipend naar toe kan :D:D:D

Gisteren naar Paradiso geweest, naar Joan as Police Woman. Een andere drummer, een andere bassist, ze verslijt nogal wat muziekanten.... <_<

Vanwege mijn ega (ik was er ook wel blij mee hoor...) zijn we gaan zitten, boven en in het midden. Prachtige plek, maar het geluid viel mij daar tegen. Had ik niet verwacht. Ja natuurlijk "beneden" is het gewoon top, maar dit was een compromis. En ik kon haar en de band ook geweldig zien natuurlijk.

Het concert dan. Ik vond het goed, ze was een stuk helderder dan een jaartje geleden of zo in het Patronaat in Haarlem, ze was daar behoorlijk suf. Hier niet, fris en fruitig, speelde lekker fanatiek en was wel in voor een grapje. Ze had zich behoorlijk verPieterbaasd over het fenomeen Sint, die net vandaag aankwam in het Amsterdamse.

Mijn ega viel in slaap. Soms was het ook wel een beetje saai, maar gewoon lekker luisteren en kijken en dan vermaak ik mij wel. Anders was het met de uptempo nummers, dat was echt swingen, en een aantal nummers werden wat anders dan op de plaat vertolkt. En dat maakte het ook weer interessant.

Hoewel haar 2e plaat mij tegen viel (het eerste was ook werkelijk top), er staan vind ik 2 nummers op die zich echt kunnen meten met die op het eerste album, was de mix tijdens het concert mooi in evenwicht. Ik heb het er prima naar de zin gehad.

PS Zijn er nog meer HEARDERS geweest? Ben wel benieuwd naar de meningen.

Toen ik op weg was naar dat ene optreden op het Langweiligkeitsfestival passeerde ik de Grote Markt waar ik dusdanig coole geluiden vandaan hoorde komen dat ik toch ben gaan kijken. Ik wist niet welke band het was, ben daar net pas na ongebruikelijk veel zoeken op internet achter gekomen: Io Monade Stanca.

ert.jpg

Helaas speelden ze net het laatste nummer :(

Dus wat doen we dan? Myspace. Die gasten hebben niet eens een echte website, dat er in deze tijden nog z

Voor zondagavond krijg ik 2 backstage passen voor bij Danko Jones in de Patronaat in Haarlem. Ik was toch al van plan er heen te gaan, maar nu ik 2 backstage passen krijg, en de bandleden dus ook te spreken krijg is dat dus wel zeker. :):)

Deze mannen stralen op het toneel zoveel energie uit, en maken zo'n brok muziek, dat is helaas niet met een audioinstallatie weer te geven. Daarom heb ik slechts