hansko Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 hansko, je doet mij watertanden ... kan je ook iets kwijt over de glider versus zn ace? mss moeilijk omdat je de ace niet met de WP's hebt gehoord Gr stef Beste Stef, Niet in deze opstelling inderdaad. De Glider is naar mijn mening wel een beter element dan de Ace. Meer details te horen en een wat meer pit dan de Ace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 [...] Het vreemde was echter dat bij lp's de set nog veel beter klinkt. Niets meer te horen van enige droogheid in de weergave, prachtige open en dynamische klank, sprankelend hoog en mooi gecontroleerd laag. De kanttekening gemaakt bij een aantal cd opnames ligt dus niet aan de speakers. [...] En:Vinyl rules....... Zo vreemd is dat toch niet? Dat is hier bij iedereen met een fatsoenlijke analoge set toch meestal het geval? Dat zijn de mensen met goede oren aan hun hoofd. Ik heb me wel lang afgevraagd waarom dat zo is, maar ik geloof dat ik er nu een sluitende verklaring voor heb, die ik toch maar liever voor me houd. Bij mij thuis is het andersom, want ik heb niet zo'n fatsoenlijke analoge set. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 [...] Het vreemde was echter dat bij lp's de set nog veel beter klinkt. Niets meer te horen van enige droogheid in de weergave, prachtige open en dynamische klank, sprankelend hoog en mooi gecontroleerd laag. De kanttekening gemaakt bij een aantal cd opnames ligt dus niet aan de speakers. [...] En:Vinyl rules....... Zo vreemd is dat toch niet? Dat is hier bij iedereen met een fatsoenlijke analoge set toch meestal het geval? Dat zijn de mensen met goede oren aan hun hoofd. Ik heb me wel lang afgevraagd waarom dat zo is, maar ik geloof dat ik er nu een sluitende verklaring voor heb, die ik toch maar liever voor me houd. Bij mij thuis is het andersom, want ik heb niet zo'n fatsoenlijke analoge set. M rc De weergave bij een aantal cd opnames klonk nogal droog, terwijl diezelfde cd's bijvoorbeeld gedraaid op mijn set toch meer open klinken. Het ging dus niet zozeer om het (structurele) verschil tussen cd en lp, maar om de cd weergave vergeleken met andere sets. In eerste instantie werd dit geweten aan de demping in de luister ruimte (teveel wandkleden/gordijnen), maar bij lp bleek er niets meer over van die wat "droge" weergave. Mijn conclusie is (voor wat die waard is) dat de combinatie Array/Watt Puppy (ongekleurde en behoorlijk analytische weergave) zeer hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de cd opname en met vinyl wat minder kritisch is.bij zeer goed opgenomen cd's bleek het verschil (in termen van openheid) ook veel kleiner. Als ik deze set had (zou er zeer gelukkig mee zijn trouwens) dan zou ik het ook zoeken in de akoestiek. Meer diffusers toepassen bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 [...] Het vreemde was echter dat bij lp's de set nog veel beter klinkt. Niets meer te horen van enige droogheid in de weergave, prachtige open en dynamische klank, sprankelend hoog en mooi gecontroleerd laag. De kanttekening gemaakt bij een aantal cd opnames ligt dus niet aan de speakers. [...] En:Vinyl rules....... Zo vreemd is dat toch niet? Dat is hier bij iedereen met een fatsoenlijke analoge set toch meestal het geval? Dat zijn de mensen met goede oren aan hun hoofd. Ik heb me wel lang afgevraagd waarom dat zo is, maar ik geloof dat ik er nu een sluitende verklaring voor heb, die ik toch maar liever voor me houd. Bij mij thuis is het andersom, want ik heb niet zo'n fatsoenlijke analoge set. M rc De weergave bij een aantal cd opnames klonk nogal droog, terwijl diezelfde cd's bijvoorbeeld gedraaid op mijn set toch meer open klinken. Het ging dus niet zozeer om het (structurele) verschil tussen cd en lp, maar om de cd weergave vergeleken met andere sets. In eerste instantie werd dit geweten aan de demping in de luister ruimte (teveel wandkleden/gordijnen), maar bij lp bleek er niets meer over van die wat "droge" weergave. Mijn conclusie is (voor wat die waard is) dat de combinatie Array/Watt Puppy (ongekleurde en behoorlijk analytische weergave) zeer hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de cd opname en met vinyl wat minder kritisch is. Bij zeer goed opgenomen cd's bleek het verschil (in termen van openheid) ook veel kleiner. Als ik deze set had (zou er zeer gelukkig mee zijn trouwens) dan zou ik het ook zoeken in de akoestiek. Meer diffusers toepassen bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Vlak de consonant niet uit. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Vlak de consonant niet uit. M rc Bedoel je de Consonance Droplet cd speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Vlak de consonant niet uit. M rc Bedoel je de Consonance Droplet cd speler? Ja ja, sorry voor de foute spelling, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Vlak de consonant niet uit. M rc Bedoel je de Consonance Droplet cd speler? Ja ja, sorry voor de foute spelling, M rc dacht even dat het een gehakt term was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 [...] Het vreemde was echter dat bij lp's de set nog veel beter klinkt. Niets meer te horen van enige droogheid in de weergave, prachtige open en dynamische klank, sprankelend hoog en mooi gecontroleerd laag. De kanttekening gemaakt bij een aantal cd opnames ligt dus niet aan de speakers. [...] En:Vinyl rules....... Zo vreemd is dat toch niet? Dat is hier bij iedereen met een fatsoenlijke analoge set toch meestal het geval? Dat zijn de mensen met goede oren aan hun hoofd. Ik heb me wel lang afgevraagd waarom dat zo is, maar ik geloof dat ik er nu een sluitende verklaring voor heb, die ik toch maar liever voor me houd. Bij mij thuis is het andersom, want ik heb niet zo'n fatsoenlijke analoge set. M rc ahum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 september 2010 Author Report Share Posted 2 september 2010 Gisteravond was weer zo'n avond die voorbij vloog... Helaas heb ik weinig van de audiofiele kwaliteiten van de meegebrachte muziek gehoord. De beste plaatsen waren natuurlijk voor de gasten, en ik moest dus achterin gaan zitten met veel te veel laag. Maar wat ik hoorde, was men erg onder de indruk van de Wilsons. Ik moet echter nog veel experimenteren. Ik zoek het niet in de akoustiek, met de andere luidsprekers en op LP is die n.l. ook goed. Ik denk dat het juist opstellen van de speakers nog veel kan brengen. Ik zet de luidsprekers daarvoor op "meubelhondjes" zodat ik ze makkelijk kan draaien en verplaatsen. Ik moet ook nog een betere Puppy Tail maken. Dit is de verbinding tussen het laag/midden-hoog filter in de Puppy naar de Watt die ook een eigen laag-midden/hoog filter heeft. Ik kan dan de brede kabels die ik eerst voor de woofers van de Omega's werden gebruikt (lage Ohmse weerstand) aan de kant gooien en dunnere kabels gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 [...] Het vreemde was echter dat bij lp's de set nog veel beter klinkt. Niets meer te horen van enige droogheid in de weergave, prachtige open en dynamische klank, sprankelend hoog en mooi gecontroleerd laag. De kanttekening gemaakt bij een aantal cd opnames ligt dus niet aan de speakers. [...] En:Vinyl rules....... Zo vreemd is dat toch niet? Dat is hier bij iedereen met een fatsoenlijke analoge set toch meestal het geval? Dat zijn de mensen met goede oren aan hun hoofd. Ik heb me wel lang afgevraagd waarom dat zo is, maar ik geloof dat ik er nu een sluitende verklaring voor heb, die ik toch maar liever voor me houd. Bij mij thuis is het andersom, want ik heb niet zo'n fatsoenlijke analoge set. M rc ahum? Als ik jou goed interpreteer vind je dit maar een rare uitspraak van mij. Maar Sander krijgt nu kippevel van zijn draaitafel en draait nu bij voorkeur plaatjes. Nou ja, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 (...) Ik zet de luidsprekers daarvoor op "meubelhondjes" zodat ik ze makkelijk kan draaien en verplaatsen.(...) Beste Hans, Zette jij je vorige luidsprekers niet, om niet-specifieke redenen, op een soort stalen kogels, die in een soort van stalen eierdopjes konden bewegen? Van de Hollandsche EenheidsPrijzen Maatschappij (HEMA) of zo? En die manier van plaatsen was toch "the way to go" ook voor alle andere luidsprekers, omdat die plaatsing voor jouw Infinity's - naar jouw beleving, inzicht, smaak... whatever - de beste was? Komen jouw "meubelhondjes" ("furniture puppies"?) nu ook op bedoelde kogels in bedoelde eierdopjes?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 [...] Het vreemde was echter dat bij lp's de set nog veel beter klinkt. Niets meer te horen van enige droogheid in de weergave, prachtige open en dynamische klank, sprankelend hoog en mooi gecontroleerd laag. De kanttekening gemaakt bij een aantal cd opnames ligt dus niet aan de speakers. [...] En:Vinyl rules....... Zo vreemd is dat toch niet? Dat is hier bij iedereen met een fatsoenlijke analoge set toch meestal het geval? Dat zijn de mensen met goede oren aan hun hoofd. Ik heb me wel lang afgevraagd waarom dat zo is, maar ik geloof dat ik er nu een sluitende verklaring voor heb, die ik toch maar liever voor me houd. Bij mij thuis is het andersom, want ik heb niet zo'n fatsoenlijke analoge set. M rc Van Ruud Jonkers cursus (had net zo goed van mij kunnen zijn ) Laat je oordeel over je set niet afhangen van een visite van mede-audiofielen. Marc digitaal heb je het m.i. prima voor elkaar, wil je een dergelijk analoog niveau halen dan zul je m.i. flink moeten investeren. Maar waarom zou je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Marc ,daar ben ik razend benieuwd naar,neem de streamer mee dan kunnen desnoods in de pauze uitproberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Komen jouw "meubelhondjes" ("furniture puppies"?) nu ook op bedoelde kogels in bedoelde eierdopjes?? I love my puppies! Ja, Marc weet het nog niet, maar hij gaat het Hear Streamer Event 2011 organiseren Hear Streamer Fest 2011 klinkt ook wel aardig... Maar morgen eerst: de Hear Phono Fest 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Van Ruud Jonkers cursus (had net zo goed van mij kunnen zijn ) Laat je oordeel over je set niet afhangen van een visite van mede-audiofielen. Hans van Liempd is zeker in staat om zijn eigen oordeel te bepalen. Dit forum is o.a. bedoeld om meningen over elkaars sets te communiceren. Ook kritische kanttekeningen te plaatsen, iets wat Ruud Jonker niet graag doet heb ik begrepen. (of zou het zijn uitgever zijn?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Bij Ruud gaat het meer om "het zelfvertrouwen in je eigen oren" kreeg ik de indruk. Deze zal Hans vast al hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Marc digitaal heb je het m.i. prima voor elkaar, wil je een dergelijk analoog niveau halen dan zul je m.i. flink moeten investeren. Maar waarom zou je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Ja, Marc weet het nog niet, maar hij gaat het Hear Streamer Event 2011 organiseren Hear Streamer Fest 2011 klinkt ook wel aardig... Maar morgen eerst: de Hear Phono Fest 2010 a- Hoeveel schuift dat? b- Daar komt geen hond op af c- Grapjas Uhm C. Want A. je zult er vast niet veel tijd voor hebben. En B er zal toch genoeg opkomst zijn, maar moet je wel wat vergelijken met meerdere DAC's en een verdwaalde CD-speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 In dàt geval zou ik morgen goed luisteren Marc. Dat wordt: a- Een platen wasmachine b- Een fatsoenlijke DT + element c- Een andere of verbouwde phono-pré Ach, die neefjes zullen die 5000€ niet missen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 persoonlijk denk ik ook dat daar vele hondjes te (be)speuren zullen zijn, op de mumsoft streamday Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 In d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Ik ga vooral goed luisteren bij Sander, als dat er ooit van mag komen. En dan koop ik gewoon wat hij ook heeft. Hij heeft, mooie spullen staan. Maar mijn eigen spulletjes hier en daar wat verbeteren kan ook. Als je het niveau van je Opus wilt halen, is dàt m.i. geen optie. Beter in 1x goed, is uiteindelijk ook goedkoper..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 september 2010 Author Report Share Posted 3 september 2010 (...) Ik zet de luidsprekers daarvoor op "meubelhondjes" zodat ik ze makkelijk kan draaien en verplaatsen.(...) Beste Hans, Zette jij je vorige luidsprekers niet, om niet-specifieke redenen, op een soort stalen kogels, die in een soort van stalen eierdopjes konden bewegen? Van de Hollandsche EenheidsPrijzen Maatschappij (HEMA) of zo? En die manier van plaatsen was toch "the way to go" ook voor alle andere luidsprekers, omdat die plaatsing voor jouw Infinity's - naar jouw beleving, inzicht, smaak... whatever - de beste was? Komen jouw "meubelhondjes" ("furniture puppies"?) nu ook op bedoelde kogels in bedoelde eierdopjes?? Die karretjes blijven er natuurlijk niet onder staan, wanneer ik de beste plaats heb gevonden, gaan die er weer snel onderuit. En daarna weer op de kogels (staan ze nu ook). Het valt me op dat de luidsprekerwanden helemaal niet trillen, zelf bij het diepste laag niet. Het lijkt wel speksteen... Kwa gewicht trouwens ook. Wat zijn die dingen zwaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 [...] Het vreemde was echter dat bij lp's de set nog veel beter klinkt. Niets meer te horen van enige droogheid in de weergave, prachtige open en dynamische klank, sprankelend hoog en mooi gecontroleerd laag. De kanttekening gemaakt bij een aantal cd opnames ligt dus niet aan de speakers. [...] En:Vinyl rules....... Zo vreemd is dat toch niet? Dat is hier bij iedereen met een fatsoenlijke analoge set toch meestal het geval? Dat zijn de mensen met goede oren aan hun hoofd. Ik heb me wel lang afgevraagd waarom dat zo is, maar ik geloof dat ik er nu een sluitende verklaring voor heb, die ik toch maar liever voor me houd. Bij mij thuis is het andersom, want ik heb niet zo'n fatsoenlijke analoge set. M rc ahum? Als ik jou goed interpreteer vind je dit maar een rare uitspraak van mij. Maar Sander krijgt nu kippevel van zijn draaitafel en draait nu bij voorkeur plaatjes. Nou ja, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts