mordante Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Ik zil zelf ook wel een keer leren hoe ik een naald/arm afstel. Nu ontbreekt het mij echter aan de juiste middelen. Zoals een protractor. Ik heb op internet wel eens gezocht en ik heb het idee dat er 1000+1 verschillende zijn. De beste verhalen hoor ik vaak van een van de duurste modellen. Namelijk de Mint LP tractor. Zijn er hier mensen die ervaring met deze protractor hebben? Als je er 1 koopt moet je doorgeven wat voor arm en element je gebruikt aan de and van die gegeven wordt er dan 1 voor je gemaakt/ opgestuurd. Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet vinden. Ging er altijd vanuit dat die dingen min of meer universeel waren. Waat heb ik verder nog nodig? Een balans om de naalddruk te meten, heeft iemand daar nog tips voor? en verder...............? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 slechts 3 dingen zijn onmisbaar bij het opstellen van een draaitafel: een waterpas, een weegschaaltje (digitaal: kost ongeveer 10,- - zie elders op het forum)en je oren. Een geodriehoek kost bijna niets en kan een leuk extraatje zijn. Wil je verder gaan dan is het volgende een test-LP; meestal zit er bij de LP ook een protractor en die biij de HiFiNews TestLP van 50,- (via hifi.nl) is vrijwel altijd goed genoeg. Meten kan met de LP met je oren (zo is de opzet van een Test-lp) of met meetinstrumenten (multimeter, oscilloscoop, geluidskaart en software). Voor alle instrumenten geldt dat het alleen zin heeft als je weet hoe je er mee om moet gaan. er is over afstellen van draaitafels al erg veel geschreven op het forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Hiermee kom je al redelijk ver en hoef je ook niet meer niet te lezen wat er allemaal gezegd wordt op het forum: http://www.musicdirect.com/shared/images/p...rge/GD-Disc.jpg Dan nog een weegschaaltje erbij en een testplaat en klaar is Kees. Die mint LP tractor kende ik nog niet - allemaal wegen naar Rome. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 26 mei 2009 Author Report Share Posted 26 mei 2009 Hier wat info over de mint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 De beste verhalen hoor ik vaak van een van de duurste modellen. Namelijk de Mint LP tractor. Tja verhalen ... Dan moet je het daarmee maar doen. Wat is trouwens een Mint tractor? Nooit van gehoord. Ah even met Google opgezocht. Het blijkt een meer dan $100 kostend bla bla verhaal te zijn. Wat mensen al niet verzinnen om geld te verdienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 De origineel bij jouw VPI Scout geleverde protractor is de ideale voor bij de tafel en arm. Die heb je dus al in huis. Dan heb je alleen nog een weegschaaltje nodig. Dat hoeft helemaal niet zo'n h Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 mei 2009 Report Share Posted 26 mei 2009 Twee weken terug hier besteld en het werkt prima. Duurde ongeveer een week voor dat hij binnen was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Twee weken terug hier besteld en het werkt prima.Duurde ongeveer een week voor dat hij binnen was. http://www.dacapo-records.com/shop/de/shop...9MAADb5EgEAAAAY Eigenlijk vind ik deze - hoewel niet digitaal - nog mooier en in de praktijk nog precieser vermoed ik George. Mijn plateau is concaaf en dat betekent dat een naaldweger er dus altijd schuin op het plateau ligt. Dat betekent weer dat de naaldkracht onbetrouwbaar is. Ik denk dus deze te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Twee weken terug hier besteld en het werkt prima.Duurde ongeveer een week voor dat hij binnen was. http://www.dacapo-records.com/shop/de/shop...9MAADb5EgEAAAAY Eigenlijk vind ik deze - hoewel niet digitaal - nog mooier en in de praktijk nog precieser vermoed ik George. Mijn plateau is concaaf en dat betekent dat een naaldweger er dus altijd schuin op het plateau ligt. Dat betekent weer dat de naaldkracht onbetrouwbaar is. Ik denk dus deze te kopen. Voor deze unster heb je dan wel een zeer vaste hand nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Twee weken terug hier besteld en het werkt prima.Duurde ongeveer een week voor dat hij binnen was. Grappig klein formaat. 1 Week bezorg tijd is normaal vanuit de USA dus volgende Dinsdag kan ik de mijne verwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 "En een redelijke protractor, waarmee je kunt zien dat je de boel al goed hebt afgesteld met de VPI protractor, " Alleen als beide mallen gebruik maken van dezelfde nulpunten, wat helemaal niet het geval moet zijn. Verder: http://www.tnt-audio.com/sorgenti/in_balance_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Grappig klein formaat. 1 Week bezorg tijd is normaal vanuit de USA dus volgende Dinsdag kan ik de mijne verwachten. Is ook een uitstekend wegend ding. Heeft echter 1 bezwaar: Bij de mijne zijn de batterijtes na 2 dagen leeg, ook als ie uit staat @Carl: Denk niet dat je plateau dermate concaaf is dat het ook maar iets voor een naaldkrachtwegetje uit zal maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Grappig klein formaat. 1 Week bezorg tijd is normaal vanuit de USA dus volgende Dinsdag kan ik de mijne verwachten. Is ook een uitstekend wegend ding. Heeft echter 1 bezwaar: Bij de mijne zijn de batterijtes na 2 dagen leeg, ook als ie uit staat Bedankt voor de tip zal dan maar alvast een lading van die dingen op ebay bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Ja, kan ook Ik haal de batterijtes er weer uit als ik hem weer opberg. Zo vaak verwissel ik geen elementen De mijne is nu 2 jaar oud en misschien is dat batterijprobleem nu verbeterd? Ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 @Carl: Denk niet dat je plateau dermate concaaf is dat het ook maar iets voor een naaldkrachtwegetje uit zal maken. Hai Pjotr, Je zou toch zeggen dat als zo'n wegertje hoger dan de plaat staat of licht schuin staat dat dit uit moet maken voor de aangegeven naaldkracht Pjotr. Dat is eigenlijk de reden dat ik ben blijven hangen aan de Shure. Maar ja nu die elektronische wegers zo goedkoop zijn geworden kan ik het eigenlijk best proberen. Hai Onno, Ik begrijp dat jij veel brieven verstuurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Carl voor het wegen even de mat van je plateau nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Carl voor het wegen even de mat van je plateau nemen. Hai Kikkervissie, Bij een Oracle kan je de mat er niet vanaf halen want die zit vast aan het plateau. De "mat" is ook heel hard en glad, de plaat schroef je op het plateau. Erg mooi gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Carl voor het wegen even de mat van je plateau nemen. Hai Kikkervissie, Bij een Oracle kan je de mat er niet vanaf halen want die zit vast aan het plateau. De "mat" is ook heel hard en glad, de plaat schroef je op het plateau. Erg mooi gemaakt. Haai Carl, Mijn Oracle-mat is van een Sorbothaan achtige substantie vervaardigd. Neem je n.l. in een hand omdraai van je plateau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Carl voor het wegen even de mat van je plateau nemen. Hai Kikkervissie, Bij een Oracle kan je de mat er niet vanaf halen want die zit vast aan het plateau. De "mat" is ook heel hard en glad, de plaat schroef je op het plateau. Erg mooi gemaakt. Haai Carl, Mijn Oracle-mat is van een Sorbothaan achtige substantie vervaardigd. Neem je n.l. in een hand omdraai van je plateau. Hai Kikkervissie, Ik heb een Delphi V en die is dan kennelijk veranderd. Toch wel even leuk om te weten, er zijn er niet zoveel met een Oracle. Welk type heb jij en wat voor arm en element heb je erop? Ik heb hem wel eens eerder laten zien maar deze is van mij en nog steeds een lust om te zien en horen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 28 mei 2009 Report Share Posted 28 mei 2009 Hai Kikkervissie, Ik heb een Delphi V en die is dan kennelijk veranderd. Toch wel even leuk om te weten, er zijn er niet zoveel met een Oracle. Welk type heb jij en wat voor arm en element heb je erop? Ik heb hem wel eens eerder laten zien maar deze is van mij en nog steeds een lust om te zien en horen: Dit is wis en waarachtig een lust voor het oog (& oor). Een rijk bezit. Mijn Oracle bezit reikt niet verder dan de voornoemde mat. Gebruik het uitsluitend voor Dj-doeleinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 Grappig klein formaat. 1 Week bezorg tijd is normaal vanuit de USA dus volgende Dinsdag kan ik de mijne verwachten. Is ook een uitstekend wegend ding. Heeft echter 1 bezwaar: Bij de mijne zijn de batterijtes na 2 dagen leeg, ook als ie uit staat @Carl: Denk niet dat je plateau dermate concaaf is dat het ook maar iets voor een naaldkrachtwegetje uit zal maken. Net nog even getest maar werkt nog steeds na 3 weken. Wel waren de batterijtjes die in het apparaat zaten leeg en al een beetje groen uitgeslagen. Maar voor dat geld waren er ook nog een setje nieuwe batterijtjes mee geleverd. Door dat de originele batterijtjes groen waren denk ik dat dit nog een erg oude productie is die nog op de plank ligt. Het kan maar zo zijn dat jou en mijn wegertje van de zelfde productie zijn. http://www.dacapo-records.com/shop/de/shop...9MAADb5EgEAAAAY Eigenlijk vind ik deze - hoewel niet digitaal - nog mooier en in de praktijk nog precieser vermoed ik George. Mijn plateau is concaaf en dat betekent dat een naaldweger er dus altijd schuin op het plateau ligt. Dat betekent weer dat de naaldkracht onbetrouwbaar is. Ik denk dus deze te kopen. Lijkt mij toch niet erg nauwkeurig je meet namelijk niet de druk onder de naald maar op het punt waar je de haak aan de arm hangt. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 Het kan maar zo zijn dat jou en mijn wegertje van de zelfde productie zijn. Geen idee, de mijne is zo'n 2 jaar oud (nog met een groene back light). Toen ik hem kreeg zaten er geen batterijtjes in maar zaten die er los bij geleverd. Steevast zijn ze leeg na een paar dagen als ik ze vergeet er uit te halen. Is op zich niet zo'n probleem maar wel iets om op te letten. Het kan best zijn dat de nieuwere productie series het euvel niet hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 Het kan maar zo zijn dat jou en mijn wegertje van de zelfde productie zijn. Geen idee, de mijne is zo'n 2 jaar oud (nog met een groene back light). Toen ik hem kreeg zaten er geen batterijtjes in maar zaten die er los bij geleverd. Steevast zijn ze leeg na een paar dagen als ik ze vergeet er uit te halen. Is op zich niet zo'n probleem maar wel iets om op te letten. Het kan best zijn dat de nieuwere productie series het euvel niet hebben. Dan is dit wel de nieuwe met een blauw back light en de batterijen gaan zeker 3 weken mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 Het kan maar zo zijn dat jou en mijn wegertje van de zelfde productie zijn. Geen idee, de mijne is zo'n 2 jaar oud (nog met een groene back light). Toen ik hem kreeg zaten er geen batterijtjes in maar zaten die er los bij geleverd. Steevast zijn ze leeg na een paar dagen als ik ze vergeet er uit te halen. Is op zich niet zo'n probleem maar wel iets om op te letten. Het kan best zijn dat de nieuwere productie series het euvel niet hebben. Hoi Peter, Zo te zien is dat dezelfde als deze: >>linkje<<. Ik heb 'm daar ook bij Dynamic Solutions vandaan en wel in juni 2006. Ik gebruik 'm ook zelden en heb 'm net even ingeschakeld, het ding werkt prima. De originele batterijen zitten er nog in en blijven er ook in.. tot ze leeg zijn. In het doosje zitten trouwens ook nog een hele rits reservebatterijtjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 mei 2009 Report Share Posted 31 mei 2009 Het kan maar zo zijn dat jou en mijn wegertje van de zelfde productie zijn. Geen idee, de mijne is zo'n 2 jaar oud (nog met een groene back light). Toen ik hem kreeg zaten er geen batterijtjes in maar zaten die er los bij geleverd. Steevast zijn ze leeg na een paar dagen als ik ze vergeet er uit te halen. Is op zich niet zo'n probleem maar wel iets om op te letten. Het kan best zijn dat de nieuwere productie series het euvel niet hebben. Hoi Peter, Zo te zien is dat dezelfde als deze: >>linkje<<. Ik heb 'm daar ook bij Dynamic Solutions vandaan en wel in juni 2006. Ik gebruik 'm ook zelden en heb 'm net even ingeschakeld, het ding werkt prima. De originele batterijen zitten er nog in en blijven er ook in.. tot ze leeg zijn. In het doosje zitten trouwens ook nog een hele rits reservebatterijtjes. Dat is niet helemaal dezelfde al lijken ze wel erg veel op elkaar maar de nauwkeurigheid van deze is met drie cijfers achter de coma en de mijne gaat maar tot twee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts