goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Is er nog iemand heen gegaan? Een verslagje zou wel aardig zijn... Spido was er niet ! Ik was er wel. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Het was gisteren de eerste keer dat ik bij Klaas op bezoek was en het is me uitstekend bevallen. Een zeer ontspannen sfeer, grote gastvrijheid, goede muziek en prettige mede-gasten. De kwaliteit van het gebodene? Uitzonderlijk! De Sounsdtone 30 klonk als een klok. Groot, rustig, klabang. veel druk en een mooie klank/timbre en dat terwijl er geen 'makkelijke'muziek werd gedraaid. Ik zit er stiekem over te denken om te gaan spekstenen. De versterker van Guido is een dijker. Een relatief klein kastje, alles geintegreerd, geen gedonder en het geluid staat als een muur. Versterker en cd speler speelden als een dijk. Als ik niet een belachelijk dure platenspeler had, zou ik overwegen om .. De versterker en cd klonken heerlijk rustig, totaal niet opdringerig of stressy. Het leek wel, cliche, analoog. Goodtube heeft gelijk. Luidsprekers, cd speler en versterker van gisteren en je bent klaar. Spido, heb je gezien dat ik je een mailtje heb gestuurd? Dit even onder ons. Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Het was gisteren de eerste keer dat ik bij Klaas op bezoek was en het is me uitstekend bevallen. Een zeer ontspannen sfeer, grote gastvrijheid, goede muziek en prettige mede-gasten. De kwaliteit van het gebodene? Uitzonderlijk! De Sounsdtone 30 klonk als een klok. Groot, rustig, klabang. veel druk en een mooie klank/timbre en dat terwijl er geen 'makkelijke'muziek werd gedraaid. Ik zit er stiekem over te denken om te gaan spekstenen. De versterker van Guido is een dijker. Een relatief klein kastje, alles geintegreerd, geen gedonder en het geluid staat als een muur. Versterker en cd speler speelden als een dijk. Als ik niet een belachelijk dure platenspeler had, zou ik overwegen om .. De versterker en cd klonken heerlijk rustig, totaal niet opdringerig of stressy. Het leek wel, cliche, analoog. Goodtube heeft gelijk. Luidsprekers, cd speler en versterker van gisteren en je bent klaar. Spido, heb je gezien dat ik je een mailtje heb gestuurd? Dit even onder ons. Alabaster ik hoef geen luidspreker die klinkt als een klok. wat een lovende reviews met veel holle termen die mij absoluut geen indruk geven van de kwaliteit van het gebodene. maar ja.... werd er nog interessante muziekgedraaid? wat is "geen makkelijke muziek"? geen enkel minpuntje te ontdekken? was het om het maar zo te zeggen werkelijk PERFECT? klonk de cd speler van guido anders/beter dan een allevreter van erik klijnsmit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Even advocaat van de duivel. Ben dan toch altijd benieuwd waar men nu naar luistrert... En nogmaals a.v.d.d. : Wat zouden die spekkers doen met high end units (weet dat de monacors een leuke prijs/kwaliteit verhouding doen, maar was als money no limit is)? Per slot van rekening zijn de materiaalkosten altijd maar een bescheiden deel van het eind kosten plaatje.. Kortom Klaas, wel eens met Vifa, Excel, Morel, Skaaning etc gestoeid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Lekker positieve reactie Emmutje. Ik probeerde juist termen als zwart, micro-detaillering. aan kunnen raken van de instrumenten en dergelijk gezwam te vermijden. Geen makkelijke muziek is het gebruikelijke Diana K. gezever en aanverwante artikelen. Er werd Stravinsky, Mozart, Gershwin, Beethoven etc, gespeeld en dat schijnen redelijk gerenommeerde namen te zijn. Maar als jij liever een verslag van Jantje Smit wilt hebben, zal ik daarmee in het vervolg rekening houden. Kom op man, stop eens met azijn pissen! Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Ik sta toch een beetje te kijken Alabaster. Mis je niet een beetje de snelheid van jouw hoorns als je zou overstappen op meer conventionele luidsprekers?. Ik neem aan dat de verbouwing er op zit en de speakers nu meer naar achter staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Lekker positieve reactie Emmutje. Ik probeerde juist termen als zwart, micro-detaillering. aan kunnen raken van de instrumenten en dergelijk gezwam te vermijden. Geen makkelijke muziek is het gebruikelijke Diana K. gezever en aanverwante artikelen. Er werd Stravinsky, Mozart, Gershwin, Beethoven etc, gespeeld en dat schijnen redelijk gerenommeerde namen te zijn. Maar als jij liever een verslag van Jantje Smit wilt hebben, zal ik daarmee in het vervolg rekening houden. Kom op man, stop eens met azijn pissen! Alabaster klassiek , klassiek en nog meer klassiek. ideaal om luie speakers te beoordelen. gister werd ook veel "veilige "muziek gedraaid en was men lovend . tot miracle de boel echt ging testen met een puike opname van een live rock concert. weg was de magie. je kunt me beschuldigen van pissen van welke vloeistof dan ook. maar enig wat ik vraag is een wat minder reclame praat en een wat meer reeel beeld. vertel wat had beter gekund? wat zijn de minpunten van de set? niet zo reageren op de vorm maar op de inhoud aub ik stel normale vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Lekker positieve reactie Emmutje. Ik probeerde juist termen als zwart, micro-detaillering. aan kunnen raken van de instrumenten en dergelijk gezwam te vermijden. Geen makkelijke muziek is het gebruikelijke Diana K. gezever en aanverwante artikelen. Er werd Stravinsky, Mozart, Gershwin, Beethoven etc, gespeeld en dat schijnen redelijk gerenommeerde namen te zijn. Maar als jij liever een verslag van Jantje Smit wilt hebben, zal ik daarmee in het vervolg rekening houden. Kom op man, stop eens met azijn pissen! Alabaster klassiek , klassiek en nog meer klassiek. ideaal om luie speakers te beoordelen. Dat mag je ook best een beetje nuanceren hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Vorm en inhoud vallen samen, zeker in schrijfsels. Dat klassieke muziek veilige muziek zijn is voor mij en nieuw gezichtspunt en natuurlijk totale onzin. Juist Rock behoort vaak tot deze categorie. Verregaand simplisme en effectbejag, maar dat past gezien je bijdragen uitstekend bij je. alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Vorm en inhoud vallen samen, zeker in schrijfsels. Dat klassieke muziek veilige muziek zijn is voor mij en nieuw gezichtspunt en natuurlijk totale onzin. Juist Rock behoort vaak tot deze categorie. Verregaand simplisme en effectbejag, maar dat past gezien je bijdragen uitstekend bij je. alabaster Ook mijn ervaring is dat klassieke muziek, en dan metname de door jou genoemde Stravinsky, Mozart, Gershwin, Beethoven, het op bijna iedere installatie wel goed doen. Zelfs op een Kenwood receiver van zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 Mannen, jongens, M44, Persoonlijk zie ik jullie voor vol aan, en de manier waarop we hear naar elkaar toe reageren is ook een beetje een stukje vermaak, een spel, en daarvan kan ik de humor wel inzien. Dat is een reden dat ik mezelf hier ook wel eens aan een paar letters waag. Maar M44, je doet jezelf te kort. Mijn mening is dat je deze set eens gehoord moet hebben. De getoonde en beluisterde set is een alleseter van de bovenste plank. De speakers hebben een uiterst lineair gedrag, en de versterker kan simpelweg alles aansturen. Verzin het maar en het gaat goed. En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 [...]klassiek , klassiek en nog meer klassiek. ideaal om luie speakers te beoordelen. gister werd ook veel "veilige "muziek gedraaid en was men lovend[...] Niets van gemerkt, van dat lof. Het stukje klassiek van Sjostakovitsj, zeer rustig, was fataal voor de Lentus. De piano knakte in het hoog bij de Illusion van Andromeda. Geen enkele van de 4 speakers klonk helemaal goed tijdens de eerste testfase. Klassiek, met name piano en orkestwerk, is prima om dichtlopers en missers in overgangen te horen. Kamermuziek doet prima dienst om timbres te kunnen beoordelen, en ook de plaatsing van de instrumenten. Operasolisten en koormuziek kunnen stemmen door de mand laten vallen. En ja, harde, retestrakke, bloedsnelle, scheurende rock kan ook goed gebruikt worden voor di Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 beste goodtube ik geloof direct dat jullie gister een prima set gehoord hebben. wellicht echt top nivo. ook al plaag ik hem , ik ben overtuigd dat KF wat kan. echter vond ik hetgeen ik las eerder passen bij een reclame folder dan een kritische kijk van audiofiel en muziekliefhebber. versterker als een "dijk"? luidspreker klinkt als een "klok"? en dan komt een lijst met min of meer dezelfde muziek waaruit ik het idee krijg dat de zaak op safe heeft gespeeld. alabaster heeft blijkbaar absoluut geen verstand van rock en al helemaal niet van mijn idee over muziek ( gezien zijn verwijzing naar J smit) er is naar mijn mening geen grotere uitdaging voor een hifi set wanneer je die hifi set een PA set na wil laten doen. met name in het hoog en midden lopen heel veel high end speaker compleet vast. de enorme klappen die een bassdrum maakt via een muur van PA speakers moeten realistisch neergezet kunnen worden. als ik ook praat over rock heb ik het niet over een stevig nummertje van marco B of de laatste hit van blof ( met puntjes op de o ) maar complexe ( voor de leek structuurloze) uitbarstingen van getalenteerde muzikanten. de set wil ik best eens horen ...tuurlijk wel. alleen wacht ik ook nog op antwoord op een paar concrete vragen. en die staan nog steeds open. dus...pretty please , with sugar on top... answer the potjandriedubbeltjesing questions ( vrij vertaald naar quote van mr wolf uit pulp fiction) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 [...]klassiek , klassiek en nog meer klassiek. ideaal om luie speakers te beoordelen. gister werd ook veel "veilige "muziek gedraaid en was men lovend[...] Niets van gemerkt, van dat lof. Het stukje klassiek van Sjostakovitsj, zeer rustig, was fataal voor de Lentus. De piano knakte in het hoog bij de Illusion van Andromeda. Geen enkele van de 4 speakers klonk helemaal goed tijdens de eerste testfase. Klassiek, met name piano en orkestwerk, is prima om dichtlopers en missers in overgangen te horen. Kamermuziek doet prima dienst om timbres te kunnen beoordelen, en ook de plaatsing van de instrumenten. Operasolisten en koormuziek kunnen stemmen door de mand laten vallen. En ja, harde, retestrakke, bloedsnelle, scheurende rock kan ook goed gebruikt worden voor di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 dat vind ik wel erg stoer dat de fabrikanten gister eigenlijk niets in te brengen hadden over de gebruikte muziek. en dat accepteerde ze . Is niets stoers aan. Als jij naar een dealer gaat doe je dat ook met je eigen muziek mee, en vaak kun je dan de speakers (of apparatuur) ook nog thuis uitproberen met je eigen muziek. Lijkt mij dus niet meer dan logisch dat dat bij een demo ook de bedoeling is. Ik verbaas me ook steeds weer als dat bij een demo niet mogelijk is, en vertel dan aan de demo-end persoon altijd dat mijn interesse voor zijn waar per direct verdwenen is, omdat ik het niet meer vertrouw als er geen eigen muziek geluisterd mag/kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 dat vind ik wel erg stoer dat de fabrikanten gister eigenlijk niets in te brengen hadden over de gebruikte muziek. en dat accepteerde ze . Is niets stoers aan. Als jij naar een dealer gaat doe je dat ook met je eigen muziek mee, en vaak kun je dan de speakers (of apparatuur) ook nog thuis uitproberen met je eigen muziek. Lijkt mij dus niet meer dan logisch dat dat bij een demo ook de bedoeling is. Ik verbaas me ook steeds weer als dat bij een demo niet mogelijk is, en vertel dan aan de demo-end persoon altijd dat mijn interesse voor zijn waar per direct verdwenen is, omdat ik het niet meer vertrouw als er geen eigen muziek geluisterd mag/kan worden. ik neem aan dat jij ook wel eens geprobeerd hebt op een hifi show je eigen muziek te laten draaien. is me in al die jaren 2 x gelukt en dat was dan een heel veilig verantwoorde opname. jij weet (beter dan ik) dat heel veel dealers graag de zaak in eigen hand houden. dus hulde voor de dealers gisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 [...]klassiek , klassiek en nog meer klassiek. ideaal om luie speakers te beoordelen. gister werd ook veel "veilige "muziek gedraaid en was men lovend[...] Niets van gemerkt, van dat lof. Het stukje klassiek van Sjostakovitsj, zeer rustig, was fataal voor de Lentus. De piano knakte in het hoog bij de Illusion van Andromeda. Geen enkele van de 4 speakers klonk helemaal goed tijdens de eerste testfase. Klassiek, met name piano en orkestwerk, is prima om dichtlopers en missers in overgangen te horen. Kamermuziek doet prima dienst om timbres te kunnen beoordelen, en ook de plaatsing van de instrumenten. Operasolisten en koormuziek kunnen stemmen door de mand laten vallen. En ja, harde, retestrakke, bloedsnelle, scheurende rock kan ook goed gebruikt worden voor di Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 [...]de orkest bak op de lentus miste idd wat overtuigingskracht. maar set stond ook juist op dat stuk veel te zacht. weet niet wat er gebeurd was als je hem open had gezet...erger, beter? [...] Er werd al een paar keer aan de knop gedraaid, tot het aanvaardbaar was. En toen begonnen de violen met z'n allen en die klonken als blokfluiten... Jammer voor de Lentus, maar het klonk niet (goed). Teveel hoog, niet eens correct, te weinig laag. Ik draai nu thuis de 7e op oorlogssterkte op mijn verguisde speakers met mijn verguisde versterker, en dat is wauw! Het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 ter zake: ja natuurlijk konden we verzoek nummers en eigen cd's meenemen naar Appelscha; dat is dan ook gebeurd. Er is geen rock gespeelt. Nu houd ik ook wel van metal en melodische rock (Tyketto bijv, maar dat is ter ziele) maar het komt bij mij niet op om dit op zo'n dag op de speakers te gooien. Ik ben zelf juist verrast door wat anderen aan muziek hebben, dat verbreed bij mij de horizon nogal ! Wanneer zaken toch concreter worden, dan ga je uiteraard thuis luisteren naar de apparatuur die je op het oog hebt, en juist dan is het zinvol om andere soorten muziek ook uit te proberen. Maar neem aan, dat de speakers van Klaas echt alles aankunnen. Ze zijn niet schel en niet wollig, maar uiterst snel en lineair. En dat speksteen maakt ze zo dood dat krijg je met complexe muziek niet in de war. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 [...]de orkest bak op de lentus miste idd wat overtuigingskracht. maar set stond ook juist op dat stuk veel te zacht. weet niet wat er gebeurd was als je hem open had gezet...erger, beter? [...] Er werd al een paar keer aan de knop gedraaid, tot het aanvaardbaar was. En toen begonnen de violen met z'n allen en die klonken als blokfluiten... Jammer voor de Lentus, maar het klonk niet (goed). Teveel hoog, niet eens correct, te weinig laag. Ik draai nu thuis de 7e op oorlogssterkte op mijn verguisde speakers met mijn verguisde versterker, en dat is wauw! Het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 ter zake: ja natuurlijk konden we verzoek nummers en eigen cd's meenemen; dat is dan ook gebeurd. Er is geen rock gespeelt. Nu houd ik ook wel van metal en melodische rock (Tyketto bijv, maar dat is ter ziele) maar het komt bij mij niet op om dit op zo'n dag op de speakers te gooien.Ik ben zelf juist verrast door wat anderen aan muziek hebben, dat verbreed bij mij de horizon nogal ! Wanneer zaken toch concreter worden, dan ga je uiteraard thuis luisteren naar de apparatuur die je op het oog hebt, en juist dan is het zinvol om andere soorten muziek ook uit te proberen. Maar neem aan, dat de speakers van Klaas echt alles aankunnen. Ze zijn niet schel en niet wollig, maar uiterst snel en lineair. En dat speksteen maakt ze zo dood dat krijg je met complexe muziek niet in de war. dat denk je, verwacht je ...maar je weet het niet verder verwijs ik graag naar de openstaande vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 dat denk je, verwacht je ...maar je weet het niet verder verwijs ik graag naar de openstaande vragen ja das lekker makkelijk. Ik ken de openstaande vragen niet. Ook herinner ik mij dat er al heel wat antwoorden door Spido zijn gegeven. Wat zoek je ? Zoek je het toverwoord ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 beste goodtube ik geloof direct dat jullie gister een prima set gehoord hebben. wellicht echt top nivo. ook al plaag ik hem , ik ben overtuigd dat KF wat kan. echter vond ik hetgeen ik las eerder passen bij een reclame folder dan een kritische kijk van audiofiel en muziekliefhebber. versterker als een "dijk"? luidspreker klinkt als een "klok"? en dan komt een lijst met min of meer dezelfde muziek waaruit ik het idee krijg dat de zaak op safe heeft gespeeld. alabaster heeft blijkbaar absoluut geen verstand van rock en al helemaal niet van mijn idee over muziek ( gezien zijn verwijzing naar J smit) er is naar mijn mening geen grotere uitdaging voor een hifi set wanneer je die hifi set een PA set na wil laten doen. met name in het hoog en midden lopen heel veel high end speaker compleet vast. de enorme klappen die een bassdrum maakt via een muur van PA speakers moeten realistisch neergezet kunnen worden. als ik ook praat over rock heb ik het niet over een stevig nummertje van marco B of de laatste hit van blof ( met puntjes op de o ) maar complexe ( voor de leek structuurloze) uitbarstingen van getalenteerde muzikanten. de set wil ik best eens horen ...tuurlijk wel. alleen wacht ik ook nog op antwoord op een paar concrete vragen. en die staan nog steeds open. dus...pretty please , with sugar on top... answer the potjandriedubbeltjesing questions ( vrij vertaald naar quote van mr wolf uit pulp fiction) Dat is wel grappig dat je die film noemt , pulp fiction en the lord of the rings en ook nog the prophecy zijn films die ik gebruik om veranderingen in het filter of verdere veranderingen in een speaker te testen , vooral het stukje waarin bruce willis zijn watch terughaalt tot het laatste kopje koffie in het restaurant draai ik nog steeds grijs , ook mooi is het stukje waarin marcellus wallace de straat oversteekt en dan roept I be damned als hij bruce willis ziet, de schoten die dan volgen als ik via de levinson-nagra luister zijn zo droog en strak zonder de geringste natrilling , kicken om te horen. Open the case Im afraid i cant do that this case doesnt belong to me . Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 dat denk je, verwacht je ...maar je weet het niet verder verwijs ik graag naar de openstaande vragen ja das lekker makkelijk. Ik ken de openstaande vragen niet. Ook herinner ik mij dat er al heel wat antwoorden door Spido zijn gegeven. Wat zoek je ? Zoek je het toverwoord ? ze staan er gewoon hoor. 1 pagina terug. mischien 2 je zal waarschijnlijk de indruk hebben dat ik loop te trollen maar ik wil gewoon een meer realistisch beeld krijgen van jullie dag. als je ziet wat er geschreven word over de hear meeting geeft dat een veel duidelijker beeld en veel kritischer. de ideale speaker,cd speler enz bestaat niet. er is altijd iets aan te merken iets wat net beter kan. nu lees ik alleen maar reclame materiaal. en dan ook ik (zoals ik het zie) holle termen. geeft een beetje een kliek achtige sfeer weer.........sorry @ andro....briljante film he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 mei 2009 Report Share Posted 24 mei 2009 @m44 Ik weet niet of er veel mensen van het forum bij waren, die indruk had ik niet, dus ik weet ook niet of hier nog terugkoppelingen komen. Een ideale set bestaat niet. Van de Tentlabs apparatuur kan ik echter geen nadelen noemen, want die zijn me simpelweg nog niet opgevallen. Van de speakers; zelf had ik tot nu toe alleen de grootste uitvoering (ss30) gehoord, op mijn eigen cd speler en versterker. En dat ging perfect. Of de Tentlabs set het beter deed, kan ik niet beoordelen, daarvoor is een A-B vergelijking nodig. Gevoelsmatig moet de cd speler het soweiso beter doen dan de mijne, maar de versterker weet ik niet, want wat ik gisteren hoorde, het mooie geluid zegmaar, hoorde ik ook toen mijn eigen set speelde. En dat is grotendeels de kwaliteit van de luidspreker. Want zelfs met de huisinstallatie (Denon, zoals Spido al eens heeft verklapt) klinkt het allemaal heel goed, en dan te bedenken dat er geen aandacht is voor stroom, interlinks, fase etc. Het klinkt met dropveters en verlengsnoeren gewoon heel goed. Met de speakeropstelling kan meer gecorrigeerd worden dan met kabels. Die speakeropstelling hebben we gisteren wel een beetje aangepast. Maar vooruit, ik heb nu ook de kleine Soundstones ( 16,5 cm ) gehoord en die hebben mij ook verrast! Monitoren hebben niet het grootse dat vloerstaanders hebben, maar als het op het fijne en kleine aankomt, zijn ze wel in staat om hele mooie muziek te maken. En de muziek kwam echt niet uit een doosje, het kwam echt wel los! Ondanks dat de opstelling niet ideaal was. En een ruimte waar meerdere speakers in staan opgesteld is sowieso niet ideaal, want alles beweegt passief mee. PS Jackie Brown, ook goed he! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts