thingman Posted 9 november 2008 Report Share Posted 9 november 2008 Natuurlijk zijn er geen verschillen tussen gewone standaard-en wat duurdere netkabels want de 220/230 volt komt met een kabel binnen van ik denk 4mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 november 2008 Report Share Posted 9 november 2008 ik kan met het wisselen van het netsnoer zowel mijn tuner als mijn cd-speler reduceren tot akelige apparaten. voor de duidelijkheid: er hangt nu niks duurs aan. simpele draden die per ongeluk goed combineren met deze apparaten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 november 2008 Report Share Posted 9 november 2008 @Henk93: Juist die vele kilometers onafgeschermde simpele kabel zowel door de grond als door de lucht en ook door de muren van de woning kunnen voor veel ellende zorgen. Zoals stoorsignalen en een onevenwichtige frequentie. Met de juiste constructie kabel kan dat gedeeltelijk of mss wel helemaal teniet gedaan worden. Verder wil ik er geen woorden meer over vuil maken. Wat een powercord kan doen is al voldoende over op het net te vinden. Natuurlijk zal er wel weer geroepen worden dat dat prietpraat van fabrikanten is. Zelf weten wat je ervan vind. Je zou het ook zelf eens uit kunnen proberen. Zoals ik al eerder schreef: Ik wil hear niet weer die discussie aanzwengelen. Ik heb enkel mijn ervaring neergeschreven. @Hans: Achter de versterker kon je dit idd heel erg "romantisch" noemen. Achter de CD-speler was daar echter geen sprake van. Dat klonk meer als een slechte discotheek met te veel subwoofers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hderkx Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 @ Miracle, ik vind het maar een vulgaire kabel die je te leen hebt van Mordante. HDerkx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 @Henk93: Juist die vele kilometers onafgeschermde simpele kabel zowel door de grond als door de lucht en ook door de muren van de woning kunnen voor veel ellende zorgen.Zoals stoorsignalen en een onevenwichtige frequentie. Met de juiste constructie kabel kan dat gedeeltelijk of mss wel helemaal teniet gedaan worden. Verder wil ik er geen woorden meer over vuil maken. Wat een powercord kan doen is al voldoende over op het net te vinden. Licht hier toch eens een tipje van de sluier, eerlijk gezegd lijkt me dit op geen enkele wijze aannemelijk te maken, zou daarom toch wel heel graag iets van een verklaring zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 @Henk93: Juist die vele kilometers onafgeschermde simpele kabel zowel door de grond als door de lucht en ook door de muren van de woning kunnen voor veel ellende zorgen. Zoals stoorsignalen en een onevenwichtige frequentie. Met de juiste constructie kabel kan dat gedeeltelijk of mss wel helemaal teniet gedaan worden. Verder wil ik er geen woorden meer over vuil maken. Wat een powercord kan doen is al voldoende over op het net te vinden. Licht hier toch eens een tipje van de sluier, eerlijk gezegd lijkt me dit op geen enkele wijze aannemelijk te maken, zou daarom toch wel heel graag iets van een verklaring zien. Beste Jitze, Doe toch niet zo flauw! Je weet immers toch wel dat zulke ervaringsfeiten & belevingsmomenten niet op rationele wijze aannemelijk gemaakt k Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 nee hoor het is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 Ik ben er eindelijk uit welk cd-loopwerk gaat blijven. Ik had er al iets over vermeld, het werd uiteindelijk een strijd tussen een Sony CDP-X555 ES en een TEAC VRDS 20. Van beiden heb ik de digitale uitgang verbeterd, en toen werd het dus vergelijken Ik hou het kort, want ik zou er nog een apart topic over beginnen, maar ondanks die VRDS-reputatie is het toch de Zonie geworden Hij is gewoon een stuk muzikaler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 Ik ben er eindelijk uit welk cd-loopwerk gaat blijven.Ik had er al iets over vermeld, het werd uiteindelijk een strijd tussen een Sony CDP-X555 ES en een TEAC VRDS 20. Van beiden heb ik de digitale uitgang verbeterd, en toen werd het dus vergelijken Ik hou het kort, want ik zou er nog een apart topic over beginnen, maar ondanks die VRDS-reputatie is het toch de Zonie geworden Hij is gewoon een stuk muzikaler.. Wel verrassend, inderdaad vanwege de reputatie van de VRDS. Hoewel, ik was zelf ook verrast door een Sony, nl. de door Sebastiaan de Vries gepimpte Sony TA-E90ES (SE). Dus, zoals jij ook gedaan hebt, vertrouw je oren en ga vooroordelen uit de weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 een normale netstekker klinkt het beste. ik heb al zoveel troep gehoord bij andere mensen wat meestal scherp en fel was. die hebben allemaal zo,n ding ertussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 Miracle heeft een hele grote fantasie waar haalt ie de onzin vandaan zeg. alle netsnoeren klinken eender. en wie wel verschil denkt te horen heeft slechte apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 november 2008 Report Share Posted 10 november 2008 Miracle heeft een hele grote fantasie waar haalt ie de onzin vandaan zeg. alle netsnoeren klinken eender. en wie wel verschil denkt te horen heeft slechte apparatuur. Mmmm, Erik is wear in the house Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Zoals stoorsignalen en een onevenwichtige frequentie. Met de juiste constructie kabel kan dat gedeeltelijk of mss wel helemaal teniet gedaan worden. en wie wel verschil denkt te horen heeft slechte apparatuur. Het lijkt mij uitgesloten dat een netkabeltje van een meter iets kan wijzigen in de netfrekwentie, over stoorsignalen kan wat genuanceerder worden gedacht, in de kabelbrei achter een installatie, waar interlinks en netsnoeren kort bij elkander komen kan sprake zijn van overdracht van ongewenste signalen, een afscherming van de netkabel zou daarom nuttig kunnen zijn. Het horen van de effecten hiervan hoeft niet altijd te betekenen dat de apparatuur slecht is zoals Erik stelt, wel kan het zijn dat de voeding ondermaats is en een gelijkspanning levert waarop nog veel ongerechtigheden voorkomen, meest belangrijk lijkt mij echter dat interlinks signalen oppikken van de netsnoeren en dit wordt meeversterkt, hoe beter de installatie, hoe beter hoorbaar. In verband hiermee ben ik een voorstander van - semi - gebalanceerde interlinks, twee signaalvoerende aders met een afscherming die alleen aan de bronzijde aan massa ligt, bij alle coax achtigen zal de afscherming die ook signaal voert inderdaad als antenne kunnen functioneren en op die wijze het ingangssignaal kunnen vervuilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 En meteen stijgt het aandeel Gezond Verstand aanzienlijk! Ja (hik), hij hep tat lichaamsdeel (nog hik) niet weggezopen, Klaas... Neem er nog een, de nacht is lang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 En meteen stijgt het aandeel Gezond Verstand aanzienlijk! Ja (hik), hij hep tat lichaamsdeel (nog hik) niet weggezopen, Klaas... Neem er nog een, de nacht is lang! Buiten het gegeven dat het brein - verstand - geen lichaamsdeel is lijken me dit soort reacties niet bevorderlijk voor het verloop van welke discussie dan ook, reageren op plaagstootjes kan ook wel eens leuk zijn, maar hier kun je ook zien dat grappig blijven wel erg moeilijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 (edited) En meteen stijgt het aandeel Gezond Verstand aanzienlijk! Ja (hik), hij hep tat lichaamsdeel (nog hik) niet weggezopen, Klaas... Neem er nog een, de nacht is lang! Buiten het gegeven dat het brein - verstand - geen lichaamsdeel is lijken me dit soort reacties niet bevorderlijk voor het verloop van welke discussie dan ook, reageren op plaagstootjes kan ook wel eens leuk zijn, maar hier kun je ook zien dat grappig blijven wel erg moeilijk is. Topicvervuiling roept zoiets op Jitze en wat grappig is mogen we hier gelukkig allemaal zelf bepalen, nietwaar? Je kunt mensen die netsnoeren uitproberen zonder gevaar voor eigen gemoedsrust ook in hun waarde laten... Daar hoef je echt niet grappig tegen te doen om leuk te zijn... Als je ze met rust laat bijten ze niet uit zichzelf. Maar als je ze uitdaagt bijten ze terug en dan kan de welbekende vermoorde onschuld zich weer doen gelden -- wat voorspelbaar allemaal... Trouwens, als hersencellen (die welke je onvervangbaar vernietigt door te zuipen) geen lichaamsdelen zijn, wat zijn het dan eigenlijk wel? Edited 11 november 2008 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 gelukkig spreekt jitze beide kampen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 gelukkig spreekt jitze beide kampen aan. Ja, ze krijgen er allemaal flink van langs vanwege dat kwezelachtige gedoe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 brein en verstand zijn twee verschillende dingen, en de vraag is of het verstand wel in het brein huist (wie literatuurverwijzingen wil is welkom). afijn mijn duit in het zakje Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 gelukkig spreekt jitze beide kampen aan. Ja, ze krijgen er allemaal flink van langs vanwege dat kwezelachtige gedoe! dat zal ze leren @ robx. oh ja vertel eens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 brein en verstand zijn twee verschillende dingen, en de vraag is of het verstand wel in het brein huist (wie literatuurverwijzingen wil is welkom). afijn mijn duit in het zakje Okee, de filosoof is ontwaakt... Er is de denker, die zich bedient van een denkvermogen en daarmee denkbeelden schept, verkent, onderzoekt etc... Ik ben niet mijn denkbeelden. Ik ben niet mijn denkvermogen. Ben ik dan misschien de denker? Zo ja, kun je de denker verzuipen met alcohol? (persoonlijk denk ik, gezien de aard van sommige nachtelijke reacties, van JA...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 november 2008 Report Share Posted 11 november 2008 Lichaamsdelen zijn delen van het menselijk lichaam die uiterlijk als min of meer afzonderlijk te omschrijven onderdeel van het lichaam zijn te onderscheiden. Lichaam is het vleselijk omhulsel. Het brein - waar het verstand mogelijk en zeer waarschijnlijk huist - is uiterlijk niet waar te nemen en eerder te omschrijven als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts