Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
carl

Aarde

Recommended Posts

12 hours ago, carl said:

Mijn broer heeft tijdens zijn studie farmacie kennelijk onderzoek hierover gedaan (vertelde me dit laatst). Filterkoffie was volgens hem aantoonbaar veel gezonder.  Ik had het nog nooit ergens gelezen. Zo’n percolator vond ik als kind een prachtig ding vanwege dat gepruttel. Vandaar dat filmpje 😀

Ja, hartstikke mooi. Onze onderbuurvrouw had ook zo'n fraai ding, en heel soms kreeg ik er een kopje koffie van. Zal een jaar of 10 zijn geweest. Thuis kreeg ik geen koffie.

O, wacht, het ging over aarding! Dus dan maar on topic: hier nergens aarde, behalve in de grond, down under. Wel diverse pogingen gedaan, met water- en gasbuizen (oei), maar dat was allemaal geen succes, nog afgezien van de visuele troep die het gaf.

Moet een koffiezet apparaat ook geaard zijn,beetje buisman erbij 😁

37 minutes ago, Groovy said:

Moet een koffiezet apparaat ook geaard zijn,beetje buisman erbij 😁

Nou niet smaakmakers en veiligheid door elkaar halen hè ;) Zo'n ding dubbel geïsoleerd maken is vrij lastig en duur. En waarom als zou je dat doen? Dus ja die moet aan de randaarde voor de veiligheid,  want standaard enkel geïsoleerd!

En Buisman in de koffie? Dat is toch net zoiets als je vrouw mee laten zingen met een plaat van Maria Callas voor de extra grandeur? :D

Ik heb liever dat ze zingt tijdens het koffiezetten😂
Dt geaard het filter er tussenuit gehaald,klinkt goed.

11 hours ago, audiofreak said:

Last van een beetje geherugenverlies, Carl? Ook al staat de website van puresound.be nog stil (ze komen volgend jaar weer terug!!), wil dat niet zeggen dat je er nooit meer op hoeft te kijken. Want wat hebben wij Akiko Audio toch uitgebreid getest. 

Natuurlijk heb ik dat uitgebreid gelezen Onno. Maar ja ik ben net als Stalin die zei, dat vertrouwen goed was, maar controle beter. Dat heb ik dus gedaan door uitgebreid op mijn zolder uit te proberen, geassisteerd door anderen!  Zou goed kunnen dat mijn installatie er niet gevoelig voor is, maar dan heb je ook nog de review van Alpha audio. Ook Rob Wilms zag trouwens niets in het product en wilde het niet verkopen. Rob heb ik erg hoog.

Edited by carl

Carl,je hebt volkomen gelijk alles moet je uitproberen,nooit naar merken kijken.

van dat merk hadden we houten kistjes  met kristallen ,terwijl de zwarte staven met kristallen ave rechts  wekte.,dus eerst uitproberen en dan kopen .

En niet kopen en halleluja roepen en naar een jaar  te koop aan bieden😀 .

Het kenmerk van een tweak is denk ik ook wel dat het in het ene geval werkt en het andere geval niet. Ik herinner met trouwens dat Roger die houten kistjes ook wel eens heeft meegenomen in een ver verleden. 

9 hours ago, carl said:

Het kenmerk van een tweak is denk ik ook wel dat het in het ene geval werkt en het andere geval niet. Ik herinner met trouwens dat Roger die houten kistjes ook wel eens heeft meegenomen in een ver verleden. 

Als je maar met beide benen op de grond blijft! Bij eerdere pogingen tot vliegen leren is menigeen in een houten kistje beland....  :huh: