-
Posts
4376 -
Joined
-
Last visited
Social Media
- Website URL
-
ICQ
0
Personal Information
-
Gender
Male
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Mij leek het weer zo'n open-deur-vraag, maar bij nader inzien vermoed ik dat Carl echt niet beseft dat dergelijke cruciale eigenschappen niet meetbaar zijn. Althans niet met de huidige bekende methodes. Maar misschien zijn ze ook niet van belang voor elke audiofiel, dat kan best. Voor mij ging het de eerste 10 jaar in elk geval ook alleen maar over of het allemaal wel goed klonk... Waar het klonk zou me toen nog een zorg wezen.
-
De ruimtelijke weergave die een kabel doorgeeft bijvoorbeeld? Of de dynamiekomvang? De mate waarin een podium met focus kan worden neergezet? Genoeg onmeetbare voorbeelden zo?
-
Goede connectors zijn zeker een voordeel, helemaal mee eens. Exoten... tja, het is hier allemaal wel geweest in bijna 50 jaar. En dan was er ook Jerry, die met dropveters een van de overtuigendst klinkende sets die ik ooit hoorde aan elkaar wist te knopen. Dat blijkt dus gewoon te kunnen. Ofwel: het hangt niet van exotische kabels af! Ik ben er nu gelukkig klaar mee Het boek met het kabelverhaal is naar de kringloper... Moraal: Het beste diëlectricum is geen diëlectricum en zodoende levert een simpele katoenen veter als mantel de 'schoonste' verbinding met een koperen of verguld koperen geleider. Versmering die er niet is hoef je niet met exotische materialen en constructies te elimineren.
-
Misschien om aan het tonen dat het eigenlijk heel weinig of niets uitmaakt? Of om te concluderen dat exotische materialen eerder een belemmering dan een openbaring zijn? Want geef nou toe: je kunt prima een kabeltje van 6 euro vergelijken met een van 14.000 euro. Voor een vergelijking hoef je immers slechts te luisteren...
-
Oh, nou, als de vork zo in de steel zit weet je al dat je met een hype te maken hebt waar je over een tijdje nooit meer iets van hoort.
-
Ik heb lang gebruik gemaakt van het eveneens heel lichte en zachte populierenhout. Een heel prettig materiaal om als board in een rack te gebruiken. Balsa werkt ook prima, zo heb ik destijds gemerkt. Het laatste decennium is er hier bamboe. Dat is ook heel fraai als board. Een uitstekend materiaal dat de set vrij laat spelen (legt geen beperkingen op aan het eindresultaat).
-
Wat ik gelezen heb online of in een blad! III
thingman replied to Duck-Twacy's topic in Algemeen audio
Nou, dat duurdere elementen niet per sé beter hoeven te klinken dan goedkopere elementen. -
Komaan Walter, een stekker die "erg goed klinkt"? Dan zullen stopcontacten ook moeten klinken. Ik ruik een ernstig verdienmodel...
-
Dat is toch ook gewoon zo! Rhodium is vrij ongeschikt om in de buurt van je set te hebben, maar fonetisch klinkt het natuurlijk heel leuk als je kunt zeggen dat er zoiets als Rhodium in je set zit.
-
Is aan mij niet meer besteed Walter. Been there, seen it, done that. Vandaar mijn conclusie.
-
En dat zal misschien "klinken" in sommige settings. Gun Carl dat experimentje nou...
-
Net als je denkt dat je alles gehad hebt. Voorraad popcorn is weer aangevuld...! Maar zonder gein: als een netkabel al "klinkt", dan komt dat denk ik vooral door de materialen die erin worden verwerkt (oorzaak van minder, meer of geen versmering). En natuurlijk door de verhalen die erover worden opgehangen. De geleider zelf speelt nauwelijks een rol. (hier moest ik mezelf corrigeren; dat klopte dus niet) Die materiaalreceptuur is meteen ook de reden dat el cheapo soms verrassend goed kan uitpakken en esoterico nogal tegenvalt.
-
Om dingen te masqueren (maskeren) misschien? Dat doet het bij mij in elk geval...
-
Heaven's Gate netsnoeren. Weleens van gehoord? Van 3000 euro voor 150 euro. Ben er ooit ook in getuind. Het enige goede eraan waren de connectoren aan beide uiteinden. De rest kwam rechtstreeks uit Hell's Kitchen...
-
10 amp. vraagt zo'n Final bij lange na niet. Anderzijds, 2,5mm kost een paar dubbeltjes meer...