Blade Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Hallo forumleden en bezoekers, Ik ga het ook maar eens hebben over een veel besproken onderwerp of persoon. Afgelopen Zondag (20-08-2006) heb ik bij de audioliefhebbers welbekende John van Gent 3 interlink kabels zilver/goud besteld. Prijs was zeer aantrekkelijk, maar daar kan John jullie zelf veel meer over vertellen. Ik had er 3 nodig, 1 van CD-speler naar Voorversterker 50cm, 1 van VoorVersterker naar RCU (actief filter element) 50cm en 1 van RCU naar de EindVersterker 100cm. Afgesproken met John dat hij telefonisch contact met mij zou opnemen als de bestelling gereed was en ook dat ik deze zelf bij hem thuis op zou komen halen. Zo gezegd, zo gedaan. En dan begint het lange wachten op dat verlossende telefoontje, en dat heeft zeggen en schrijven toch zeker 2 dagen geduurd en ik kan u zeggen, dat is heel lang als je iets graag wilt hebben. Dinsdagmorgen ging de telefoon en vertelde John dat mijn bestelling gereed was en we maakten een afspraak dat ik ze woensdagmorgen (vandaag dus) op zou komen halen. Woensdagmorgen richting John vertrokken en met een TomTom was het adres gauw gevonden. Ik werd zeer gastvrij onthaald door John en na het voorstellen hebben we eerst een bak koffie gedronken en natuurlijk over audio en randverschijnselen gesproken. Na een half uurtje haalde John de kabels tevoorschijn en ben ik maar weer eens richting mijn werk vertrokken, want dat moest eerst ook nog gebeuren. Nadat de klok het bevrijdende tijdstip had aangegeven om richting huis te vertrekken, wist ik niet hoe snel ik in de auto moest komen en als een speer naar huis te ijlen. Thuisgekomen kwam ik in een ideale situatie terecht, het eten was al klaar, mijn vrouw stond op het punt om te gaan werken en mijn dochter was bij een vriendinnetje. De jeuk in vingers en handen werd steeds heviger en ik ben dan ook maar gauw aan de slag gegaan . Rack naar voren, oude bekabeling (VLS, Monster en NoWire) verwijdert en de JvG ervoor in de plaats gezet. Het resultaat is fenomenaal, u zult allicht zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Helemaal mee eens. Ik heb de zilveren versie tussen vv en eindversterkers en tussen phono en vv en het klinkt perfect. Was van plan om morgenavond met Hans van Liempd een vergelijking te maken met de JvG kabels, de JK acoustics en het eigen brouwsel van Hans Van Liempd. De prijs/kwaliteit verhouding is denk ik onverslaanbaar en de service is uitstekend. Daarnaast ook nog een prettige vent, ook mooi meegenomen. Bij mijn setbeschrijving staat zijn e-mail adres voor meer info, prijzen en specificaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Hoi Marcel, Het kon ook eigenlijk niet missen. Maar goed, het moet dan nog wel matchen in de set. En gelukkig doen ze dat Veel plezier ermee Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 23 augustus 2006 Author Report Share Posted 23 augustus 2006 Nog even een update, Ik heb net de CD van Alan Parson - Time Machine gedraaid en heb hierin heel veel rust in gevonden. Veel duidelijk detail geeft een rustiger geluidsbeeld omdat je er geen brij van krijgt. Niet dat het hiervoor nu een brij was, maar ik merk nu pas het verschil met de oude kabel. En eerlijk gebied te zeggen dat die oude kabel VLS ook niet echt een topkabel is/was maarhij klonk toen wel goed. Nu valt deze door de mand in combinatie natuurlijk met die andere 2 JvG kabels. Misschien dat ik hier nog af en toe een aanvulling plaats, maar ik blijf erbij; ik luister nu met nog meer plezier naar mijn set. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Veel plezier met de interlinks. Dezelfde beleving had ik ook. (en heb ik nog steeds) En met zo'n prijs/kwaliteits verhouding zijn ze moeilijk te "verslaan". Zaterdag komt John mij een van zijn laatste kreaties bezorgen. Dan krijg ik (uiteraard na betaling) een mooie phonokabel die dan tussen arm en phonotrap komt. Ik ben echt heel benieuwd. Maar gezien de ervaringen met de andere kabels, zal dit wel goed zitten. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 Leuk verhaal! Ik heb bovengenoemde interlink een aantal maanden geleden uitgeprobeerd. Inderdaad was de eerste indruk overweldigend (echt een wow gevoel), maar na zo'n 2 a 3 weken was ik toch niet helemaal tevreden. Wel veel detail en sprankelend, maar ik miste iets. De muziek greep mij niet echt meer aan. Wellicht een mismatch in mijn set of gewoon een kwestie van smaak. Maar gezien alle positieve verhalen zeker de moeite waard om eens uit te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 augustus 2006 Report Share Posted 23 augustus 2006 En met zo'n prijs/kwaliteits verhouding zijn ze moeilijk te "verslaan". Dan krijg ik (uiteraard na betaling) een mooie phonokabel die dan tussen arm en phonotrap komt. Uh.... nee, ik (nog) geen geen JvG. Ben intussen wel nieuwsgierig: wat kost zoiets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 23 augustus 2006 Author Report Share Posted 23 augustus 2006 Uh.... nee, ik (nog) geen geen JvG. Ben intussen wel nieuwsgierig: wat kost zoiets? Wat het kost kan John van Gent jou haarfijn vertellen en om contact te komen via E-mail krijg je de volgende link van mij; http://www.geocities.com/mijnster62/hifitweaks.html Hier staat ook een leuk vergelijk van kabels in, samen met die van John (en nu ook van mij). Succes, en nogmaals, het is een aanrader. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Zijn Johns kabels ook in gebalanceerde uitvoering verkrijgbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Zijn Johns kabels ook in gebalanceerde uitvoering verkrijgbaar? neen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 24 augustus 2006 Author Report Share Posted 24 augustus 2006 Zijn Johns kabels ook in gebalanceerde uitvoering verkrijgbaar? neen Correctie, ik heb uit zeeeeer betrouwbare bron (John van Gent himself) vernomen dat gebalanceerde kabels ook gewoon leverbaar zijn. Heb dit namelijk voor vriend/collega ReneN moet informeren. Dus JA, gebalanceerd is gewoon mogelijk. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Hi, Wat maakt die interlinks technisch zo bijzonder? Als ze zo anders klinken dan moet er toch een oorzaak te vinden zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 24 augustus 2006 Author Report Share Posted 24 augustus 2006 Hi, Wat maakt die interlinks technisch zo bijzonder? Als ze zo anders klinken dan moet er toch een oorzaak te vinden zijn. Groet, Jacco Wat ze technisch zo bijzonder maakt is voor mij (en ik denk voor de meeste) van ondergeschikt belang. Het resultaat is in deze het enige wat telt! Die hele abracadabra over hoe een kabel werkt en waarom die zo werkt is toch niet interessant, wat kun je ermee als je dat dan weet? Dat vraagt iemand zich toch ook niet af als deze kabels gaat kopen die het 10-voudige of meer kosten van de gerenomeerde merken (Kimber, Siltech, vdHul enz.) ze betalen gewoon domweg het veelvoud van de prijs voor de naam. Als je dan toch nog nieuwsgierig bent, kun je beter John zelf mailen en bij hem informeren, als hij dat tenminste kwijt wil. Of gewoon een kabel bij hem bestellen en zelf horen. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Hi, Wat maakt die interlinks technisch zo bijzonder? Als ze zo anders klinken dan moet er toch een oorzaak te vinden zijn. Groet, Jacco Wat ze technisch zo bijzonder maakt is voor mij (en ik denk voor de meeste) van ondergeschikt belang. Het resultaat is in deze het enige wat telt! Die hele abracadabra over hoe een kabel werkt en waarom die zo werkt is toch niet interessant, wat kun je ermee als je dat dan weet? Dat vraagt iemand zich toch ook niet af als deze kabels gaat kopen die het 10-voudige of meer kosten van de gerenomeerde merken (Kimber, Siltech, vdHul enz.) ze betalen gewoon domweg het veelvoud van de prijs voor de naam. Als je dan toch nog nieuwsgierig bent, kun je beter John zelf mailen en bij hem informeren, als hij dat tenminste kwijt wil. Of gewoon een kabel bij hem bestellen en zelf horen. Groeten, Marcel Laat hem dan ook zelf al die reclame uitingen doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 (edited) Hi, Wat maakt die interlinks technisch zo bijzonder? Als ze zo anders klinken dan moet er toch een oorzaak te vinden zijn. Groet, Jacco Wat ze technisch zo bijzonder maakt is voor mij (en ik denk voor de meeste) van ondergeschikt belang. [...] Marcel, Voor mij is dat het allerbelangrijkste. Claims over beter klinken of slechter klinken vind ik niet interessant. Ik heb inmiddels te veel verhalen gehoord en blijf liever met de beide benen op de grond. Ik weet niet of een technisch goed verhaal van John zal komen, ik zou het eens kunnen proberen. Ik had gehoopt dat jij het zou weten maar je vindt luisteren belangrijker. Niets op tegen verder, maar dat vind ik niet zo interessant. Groet, Jacco Edited 24 augustus 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blade Posted 24 augustus 2006 Author Report Share Posted 24 augustus 2006 Voor mij is dat het allerbelangrijkste. Claims over beter klinken of slechter klinken vind ik niet interessant. Ik heb inmiddels te veel verhalen gehoord en blijf liever met de beide benen op de grond. Ik weet niet of een technisch goed verhaal van John zal komen, ik zou het eens kunnen proberen. Ik had gehoopt dat jij het zou weten maar je vindt luisteren belangrijker. Niets op tegen verder, maar dat vind ik niet zo interessant. Groet, Jacco Dus als ik het goed begrijp, geef jij liever een godsvermogen uit aan een zeer goed geconstrueerde kabel met een technisch "goed verhaal" en uitstekende meetwaardes, maar die KLOTE klinkt. Nou van mij mag je, maar dan haak ik hier af en ga gewoon verder met hetgeen waarvoor muziek wordt gemaakt en audio voor is gecreerd namelijk er naar LUISTEREN op een acceptabel niveau. Succes verder met jouw zoektocht naar het goede technische verhaal maar dit lijkt aardig op het Don Quichot verhaal. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Hi, Wat maakt die interlinks technisch zo bijzonder? Als ze zo anders klinken dan moet er toch een oorzaak te vinden zijn. Groet, Jacco Misschien de eenvoud van opbouw, en de goede afwerking? De soldeerverbindingen zijn gewoon perfect uitgevoerd, en niet zomaar aan elkaar gesmolten. Misschien dat dit oog voor detail eraan bijdraagt dat de interlink zo'n mooi beeld neerzet? Plus dat het geen massaprodukt is, en John voor elke kabel zijn tijd neemt om te assembleren? Bij de grote fabrikanten is het toch steeds meer een massaprodukt, toch? Wie weet. Bij mij hoeft een kabel ook niet voortgekomen te zijn uit talloze berekeningen. (volgens de fabrikanten dan, ze moeten toch wat roepen om de peperdure prijzen te rechtvaardigen ) Ook hoeft een kabel voor mij niet ingebrand te worden of cryogeen behandeld te zijn. Ik weet wat ik hoor, en daar doen meetgegevens totaal niets aan af. Reken en bereken lekker verder, en geniet op jouw manier van de hobby. Maar je zou toch eerst eens een interlink van hem kunnen proberen? Daar is toch niets op tegen? Daarna kun je er altijd nog moeilijke berekeningen op loslaten. Ik vind mijn oren nog steeds de beste meter, en in dit geval met de JvG kabels ook nog eens gunstig voor de portemonee. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Voor mij is dat het allerbelangrijkste. Claims over beter klinken of slechter klinken vind ik niet interessant. Ik heb inmiddels te veel verhalen gehoord en blijf liever met de beide benen op de grond. Ik weet niet of een technisch goed verhaal van John zal komen, ik zou het eens kunnen proberen. Ik had gehoopt dat jij het zou weten maar je vindt luisteren belangrijker. Niets op tegen verder, maar dat vind ik niet zo interessant. Groet, Jacco Dus als ik het goed begrijp, geef jij liever een godsvermogen uit aan een zeer goed geconstrueerde kabel met een technisch "goed verhaal" en uitstekende meetwaardes, maar die KLOTE klinkt. Nou van mij mag je, maar dan haak ik hier af en ga gewoon verder met hetgeen waarvoor muziek wordt gemaakt en audio voor is gecreerd namelijk er naar LUISTEREN op een acceptabel niveau. [...] Nee, je begrijpt me niet. Interlinks hoeven niet duur te zijn, maar mag wel. Ik denk ook dat we verschillen over de definitie technisch goed verhaal. Ik ben nog geen site tegengekomen waarop een goed technisch verhaal staat, wel al een heleboel waarop een hoop verteld wordt en weinig gezegd. Rekenvoorbeelden, daar ben ik gek op. Als iemand begint over oppervlaktevervorming, dan verwacht ik een paar sommetjes waaruit blijkt dat het inderdaad binnen het hoorbare bereik van mensen valt. Dan ga ik zo'n kabel kopen en herhaal de meting. Maar zoals gezegd, die site moet ik nog ontdekken. Voor mij is een dooddoener dat je maar moet luisteren en dan beoordelen of het beter of slechter klinkt. We zouden net zo goed kunnen gaan discussieren over verschillen tussen 2 identieke interlinks, het is dezelfde discussie als je een van de interlinks groen verft en de andere lichtblauw. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ik heb enige tijd geleden (2 maanden of zo) gewoon om eens te proberen en te vergelijken ook 2 interlinks bij John besteld. Ik wilde gebalanceerde kabels. Die maakte John eigenlijk veel minder, maar het kon wel, maar dan alleen in zilver/goud uitvoering. Ik heb een gebalanceerde kabel tussen CD-speler (Meridian G08) en voorversterker (Chord 3200) en een kabel tussen v.v. en mono eindversterkers (Parasound Halo JC-1). Mijn bevindingen waren als volgt. De gebalanceerde kabel tussen CD en VV functioneert en bevalt zeer goed. Hij heeft daar mijn veel duurdere (factor 5 ongeveer) SEEC ASC-2 actieve interlink verdrongen. Tussen v.v. en e.v. doet hij het ook erg goed, maar daar klinkt hij toch iets onrustiger en scherper in direct vergelijk met mijn (ongebalanceerde) SEEC interlink. Kortom: ik draai nu met de JvG tussen CD en vv. Tussen vv en ev heb ik mijn beide interlinks in gebruik, waarbij ik met de afstandbediening van de vv kan switchen. Bij erg warme opnames gebruik ik de JvG, bij scherpere opnames en eigenlijk bij de meeste CD's de SEEC. Ik heb destijds betaald voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Tussen v.v. en e.v. doet hij het ook erg goed, maar daar klinkt hij toch iets onrustiger en scherper in direct vergelijk met mijn (ongebalanceerde) SEEC interlink. Je zou een keertje de ongeballanceerde uitvoering van de zilver/goud (versie 3) kunnen proberen. Dan weet je direct of het aan het geballanceerde concept of aan de interlink ligt. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Dus als ik het goed begrijp, geef jij liever een godsvermogen uit aan een zeer goed geconstrueerde kabel met een technisch "goed verhaal" en uitstekende meetwaardes, maar die KLOTE klinkt. Nou van mij mag je, maar dan haak ik hier af en ga gewoon verder met hetgeen waarvoor muziek wordt gemaakt en audio voor is gecreerd namelijk er naar LUISTEREN op een acceptabel niveau. Succes verder met jouw zoektocht naar het goede technische verhaal maar dit lijkt aardig op het Don Quichot verhaal. Groeten, Marcel Blade, je begrijpt het nog niet helemaal. Je praat nu tegen iemand die vind dat iedere kabel hetzelfde is (afgezien van het uiterlijk), enkel het technische verhaal van de makers erachter is anders in zijn ogen en daarom is enkel dat interessant. Zelfs als de technische beweringen / metingen zouden kloppen van de fabrikanten, dan nog klinkt iedere kabel hetzelfde, of vergis ik mij nu Jacco? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ik heb zo het idee dat Jacco prima voor zichzelf kan praten, maar ik wil 'm toch voor zijn. Jacco zit niet zo in elkaar zoals jij je het voorsteld, Arjen. Jacco is rekenmeester en speelt graag met wiskunde. Als iemand iets beweerd en het mathematisch kan staven, dan is Jacco overtuigd. Het hoort ook een beetje bij zijn beroep. ik kan me prima vinden met die instelling. Dat wil echter niet zeggen dat ik hetzelfde doe of nastreef. Ik vind dat gereken minder belangrijk. Ik ben zelfs helemaal niet bedreven in (hogere) wiskunde. Ik kan me ook laten verleiden door een vermeend placeboeffect. Ik geef echter geen kapitalen uit aan bedrading. Ook ik ben tamelijk sceptisch wat (extreem) dure kabels betreft. Maar als ik duidelijk verschil hoor en ik vind het beter, blijft die draad zitten. De verschillen in bekabeling zijn voor mij duidelijk hoorbaar. Waar die verschillen in zitten is idd een erg interessant vraagstuk. Ik zou het ook eindelijk wel eens willen weten waarom die verschillen wel hoorbaar zijn, maar moeilijk met meetresultaten gestaaft kunnen worden. Ik hoop dat Jacco er op 9 september ook bij is als we bij John Picoso kabeltjes gaan vergelijken. Misschien vindt hij de "missing link" die iedereen tijdens de vorige sessie wel duidelijk kon waarnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ik hoop dat Jacco er op 9 september ook bij is als we bij John Picoso kabeltjes gaan vergelijken. Misschien vindt hij de "missing link" die iedereen tijdens de vorige sessie wel duidelijk kon waarnemen. Toch heel jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik ben namelijk wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 Ik had gehoopt dat jij het zou weten maar je vindt luisteren belangrijker. Niets op tegen verder, maar dat vind ik niet zo interessant. Groet, Jacco Beste Jacco, Ik vraag me in alle oprechtheid af...wat doe jij op een audioforum?? Ik ben op zoek naar dingen in audio die er echt toe doen. Daar maak ik onderscheid tussen mensen. Ook mensen die beweren verschillen te horen, neem ik zonder meer serieus maar dan op een ander vlak. Zij luisteren kennelijk met meer dan alleen hun oren. Dat vind ik als mens erg interessant. Ook zou ik er mijn voordeel mee kunnen doen als ik ooit nog eens in de audio-business terecht kom. Begrijp me goed, ik val niemand aan of verklaar niemand voor gek. Ieder zijn heug zeg ik altijd. Ik ken mezelf goed genoeg om nooit zonder meer op mijn gehoor te vertrouwen en ik ben een fundamentalist. Dat is misschien een vreemde combi als audiofiel. Misschien ben ik wel audioloog... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 augustus 2006 Report Share Posted 24 augustus 2006 [...] Ik hoop dat Jacco er op 9 september ook bij is als we bij John Picoso kabeltjes gaan vergelijken. Misschien vindt hij de "missing link" die iedereen tijdens de vorige sessie wel duidelijk kon waarnemen. Ik heb 9 september al in mijn agenda staan. Wie weet vinden we wat, misschien niet maar het zal in elk geval gezellig worden! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts