Erikatn Posted 3 augustus 2006 Report Share Posted 3 augustus 2006 Weet iemand wie/welk bedrijf een Musical Fidelity X-Ray V3 speler zou kunnen modificeren? Hartelijk dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 augustus 2006 Report Share Posted 3 augustus 2006 Soundevolution in Hilversum Artspeak in Ommeren De Groef in Groningen Audiomagic (Peter van Willenswaard) in Rotterdam JK Acoustics in 't Harde En nog een aantal bedrijven en forummers die dit ook wel doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 3 augustus 2006 Author Report Share Posted 3 augustus 2006 Hartelijk dank Sodejuu. Ik woon in de omgeving van Hilversum dus ga om te beginnen contact opnemen met Soundevolution. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 augustus 2006 Report Share Posted 3 augustus 2006 Hartelijk dank Sodejuu. Ik woon in de omgeving van Hilversum dus ga om te beginnen contact opnemen met Soundevolution. Misschien moet je een beetje geduld hebben, omdat Bas het vaak druk heeft. Maar, daar zul je geen spijt van hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 augustus 2006 Author Report Share Posted 4 augustus 2006 Hartelijk dank Sodejuu. Ik woon in de omgeving van Hilversum dus ga om te beginnen contact opnemen met Soundevolution. Misschien moet je een beetje geduld hebben, omdat Bas het vaak druk heeft. Maar, daar zul je geen spijt van hebben. Hallo C.J. Het is inmiddels onder de hoede van deze vakbekwame heer. Het was een prettige en alvast leerzame kennismaking, en de speler is bij Bas duidelijk in goede handen. Heb je ervaring met zijn of andere modificaties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 4 augustus 2006 Report Share Posted 4 augustus 2006 Hallo Erikatn, Is er iets mis met je cd-speler? Waarom wil je 'm modificeren en wat wil je dan laten veranderen??? Gr, Musfed Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 augustus 2006 Report Share Posted 4 augustus 2006 Beste Erikath, Kijk maar eens hier. opklikken met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 augustus 2006 Author Report Share Posted 4 augustus 2006 Hallo Erikatn, Is er iets mis met je cd-speler? Waarom wil je 'm modificeren en wat wil je dan laten veranderen??? Gr, Musfed Dag Musfed, Er is zeker niks mis mee, maar in plaats van een upgrade van de speler naar een duurdere wat is overwogen, wil ik graag aan het naar mijn mening prachtige en praktische model vasthouden. Dan is modifcatie, mede omdat ik begrepen heb dat MF apparatuur daar gevoelig voor is (wel goed ontwerp/circuit, minder goede uitvoering/onderdelen). Dus wordt de mod 'gok' gewaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 augustus 2006 Author Report Share Posted 4 augustus 2006 Beste Erikath, Kijk maar eens hier. opklikken met groet, Bedankt voor de link Audiofreak. Dat is prima leesmateriaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 augustus 2006 Report Share Posted 7 augustus 2006 Laat je na de mod. wel even weten hoe je speler klinkt? Want de sceptici zeggen dat er geen verschil tussen cd spelers is, of zelfs ook maar kan zijn. Maar ja, die hebben dan ook geen gemodde speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 augustus 2006 Author Report Share Posted 7 augustus 2006 CJ, dat zal ik voor jou en alle andere niet-sceptici doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 CJ, dat zal ik voor jou en alle andere niet-sceptici doen. Volgens mij moet jij je speler al weer gemodificeerd en al terug hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Ben benieuwd.. Waarschijnlijk klinkt ie beter, ook al klinkt ie vrijwel hetzelfde.. Maar dan klinkt ie toch beter dus is het nog niet zo gek misschien Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 30 augustus 2006 Report Share Posted 30 augustus 2006 Hij heeft geen tijd meer om te forummen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 ook al klinkt ie vrijwel hetzelfde.. Maar dan klinkt ie toch beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 ook al klinkt ie vrijwel hetzelfde.. Maar dan klinkt ie toch beter Niels hoort enkel verschil tussen luidsprekers, vandaar deze opmerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 ook al klinkt ie vrijwel hetzelfde.. Maar dan klinkt ie toch beter Zoiets dacht ik ook al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Kom op Erikatn, ik zie dat je hier mee leest. Dus........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 31 augustus 2006 Author Report Share Posted 31 augustus 2006 Hij heeft geen tijd meer om te forummen Met de oren gekluisterd aan het nieuwe resultaat. 'k Was dit zeker niet vergeten maar wilde de speler (alweer twee weken terug) de tijd geven om de mods te verwerken, en zelf wat meer (variatie aan) cd's te kunnen horen. Kom volgende week met een beschrijving, maar kan alvast zeggen dat Bas een top job heeft afgeleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 31 augustus 2006 Author Report Share Posted 31 augustus 2006 Ben benieuwd.. Waarschijnlijk klinkt ie beter, ook al klinkt ie vrijwel hetzelfde.. Maar dan klinkt ie toch beter dus is het nog niet zo gek misschien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Hij heeft geen tijd meer om te forummen Met de oren gekluisterd aan het nieuwe resultaat. 'k Was dit zeker niet vergeten maar wilde de speler (alweer twee weken terug) de tijd geven om de mods te verwerken, en zelf wat meer (variatie aan) cd's te kunnen horen. Kom volgende week met een beschrijving, maar kan alvast zeggen dat Bas een top job heeft afgeleverd. Wanneer volgende week, wanneer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 31 augustus 2006 Author Report Share Posted 31 augustus 2006 Hij heeft geen tijd meer om te forummen Met de oren gekluisterd aan het nieuwe resultaat. 'k Was dit zeker niet vergeten maar wilde de speler (alweer twee weken terug) de tijd geven om de mods te verwerken, en zelf wat meer (variatie aan) cd's te kunnen horen. Kom volgende week met een beschrijving, maar kan alvast zeggen dat Bas een top job heeft afgeleverd. Wanneer volgende week, wanneer? CJ, probeer het ergens volgende week neer te pennen. Beetje druk met van alles en nog wat, maar laat de speler evengoed zo'n 50 uur per week draaien. Van het weekend kan ik er hopelijk even voor gaan zitten (en genieten) en maak er daarna een verhaaltje van. Stay tuned! Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Wat ik bedoel is, je hebt een goed gevoel bij een modificatie. Je besluit dit te laten doen. Dat heeft invloed op je 'gevoel' bij het apparaat. Zo kunnen dingen mooier zijn / beter zijn. Ook al zou je (ik zeg niet DAT het zo is) de modificatie, wanneer die 'stiekum' gedaan was, niet hebben opgemerkt. Ik heb mijn speakers zelf gemaakt en steek niet onder stoelen of banken dat dit de muziekbeleving ten goede komt. Ergens zit een onderbewustzijn mij soms schouderklopjes te geven.. Het punt is dus, soms hoeft het feitelijk niet beter te klinken maar 'klinkt' het toch beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 31 augustus 2006 Author Report Share Posted 31 augustus 2006 Wat ik bedoel is, je hebt een goed gevoel bij een modificatie. Je besluit dit te laten doen. Dat heeft invloed op je 'gevoel' bij het apparaat. Zo kunnen dingen mooier zijn / beter zijn. Ook al zou je (ik zeg niet DAT het zo is) de modificatie, wanneer die 'stiekum' gedaan was, niet hebben opgemerkt. Geen zorgen Niels, je bedoeling was duidelijk nog voordat je met de eerste reactie kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 augustus 2006 Report Share Posted 31 augustus 2006 Wat ik bedoel is, je hebt een goed gevoel bij een modificatie. Je besluit dit te laten doen. Dat heeft invloed op je 'gevoel' bij het apparaat. Zo kunnen dingen mooier zijn / beter zijn. Ook al zou je (ik zeg niet DAT het zo is) de modificatie, wanneer die 'stiekum' gedaan was, niet hebben opgemerkt. Ik heb mijn speakers zelf gemaakt en steek niet onder stoelen of banken dat dit de muziekbeleving ten goede komt. Ergens zit een onderbewustzijn mij soms schouderklopjes te geven.. Het punt is dus, soms hoeft het feitelijk niet beter te klinken maar 'klinkt' het toch beter. Dit vind ik gelul Niels. Ik kreeg een werkelijk veel en veel beter presterende cd speler terug van Bas. Ook had ik in de tussen liggende tijd een leenspeler van Bas, die mij beslist niet beviel. Ik vond hem zelfs een stuk minder dan de ongemodde van mijzelf. Op het moment dat ik weer naar eigen gemodde speler kon luisteren was dat gewoon een openbaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts