AudioBill Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Beste Mensen, Als het goed is ga ik vandaag mijn Rega P 3 met Denon DL 160 element verkopen! Nu heb ik nog geen nieuwe platenspeler gekocht mede ook door de slechtere kritieken die de Transrotor ZET 1 heeft gekregen, want dat zou in eerste instantie mijn nieuwe platenspeler worden! Maar ook nog steeds Nu wil ik dus tijdelijk mijn oude B & O platenspeler met het mmc 4 element in de set zetten maar ik heb totaal geen idee hoe ik dan mijn Trigon Vanguard 2 moet instellen? Ik heb totaal geen gegevens over dit element, wie kan mij daarbij helpen! Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Hoi Audiobill, mijn ervaring is, dat spelers die op papier en in reviews fantastisch lijken, het voor mij in de praktijk helemaal niet doen, en andersom. Als je het geld hebt, waarom ga je niet een keer ergens luisteren? Er is er vast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Nu heb ik nog geen nieuwe platenspeler gekocht mede ook door de slechtere kritieken die de Transrotor ZET 1 heeft gekregen, want dat zou in eerste instantie mijn nieuwe platenspeler worden! Laat je je nu werkelijk door een enkele opmerking van een enkel persoon op dit forum van de wijs brengen??? Ga nog een keer naar dat ding luisteren. Wiebel er mee, rammel er aan, zet 'm op z'n kop. Vorm je eigen oordeel! Desnoods bel je naar friesland om te weten te komen wat er nu exact aan de hand is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 1 augustus 2006 Author Report Share Posted 1 augustus 2006 Ik zeg niet dat ik hem niet ga kopen, maar ik moet toch ff checken wat er aan de hand is! Misschien dat er in de tussentijd ook al iets aan gedaan is van Transrotor uit dus dat het niet meer geld en dat hij wel 100% in orde is! Probleempje was dat hij als je hem voor 1 aug. zou bestellen 200,- goedkoper was, vandaar dat ik nog al haast had! Tot dan pak ik de B & O maar weer eens uit de kast! Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 augustus 2006 Members Report Share Posted 1 augustus 2006 (edited) Nu heb ik nog geen nieuwe platenspeler gekocht mede ook door de slechtere kritieken die de Transrotor ZET 1 heeft gekregen, want dat zou in eerste instantie mijn nieuwe platenspeler worden! Edited 1 augustus 2006 by Arden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Hoi Bill. Ik neem aan dat je de manual bij de hand hebt. Aan de onderzijde van de Trigon zitten 4 muizenklavieren, 2 van 4 en 2 van 8. De 2 stuks van 4 bepalen de versterking. Als je alles op 0 zet (schakelaars OFF) staat ie op 4mV. Volgens mij is dat de stand die het best past bij de B&O. In ieder geval is dat de minst gevoelige stand en daarom ook het veiligst. Mocht je meer versterking willen kun je schakelaar S1 aan zetten (2,2mV). Verder zou ik niet gaan. Dan de 8 voudige schakelaartrap. Je hoeft alleen de eerste 2 (dus S1 en S2) te bedienen. De rest (S3-S8, moeten OFF staan) zijn om de afsluitimpedantie van een MC element in te stellen en dat is de MM4 niet. S1 aan, S2 uit = 100pF S1 uit, S2 aan = 220pF S1 + S2 aan = 320pF Speel er ff mee en kies die stand die je het mooist vindt klinken. De exacte waarde voor de MM4 weet ik niet, maar er kan zo niet veel fout gaan. BTW, ik ben wel de B&O MMC4 tegengekomen. Die heeft een output van 2,12mV. Dat zou betekenen dat je met S1 aan (van de 4-voudige schakelaars) de juiste hebt. MMC staat voor Moving Micro Cross en is een vorm van Moving Iron en dat is weer een variatie op de Moving Magnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 1 augustus 2006 Author Report Share Posted 1 augustus 2006 Cheers Sodejuu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Sorry, mijn leesfout. Je noemde idd de MMC4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 2 augustus 2006 Author Report Share Posted 2 augustus 2006 Beste Sodejuu, Ben je dit element op het net tegen gekomen? Weet je ondertussen al wat de pF is, ik heb hem nu op 220 staan! Met de S op 1. Het gaat wel, de Rega P3 met het Denon DL 160 element speelde wel veel beter!! Maar ja verschil moet er zijn! Groetjes AudoBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Mijn tegenvraag dan gelijk: zit het elementer wel goed in? Ik ben het element idd op internet tegen gekomen. Er stond echter geen afsluitcapaciteit bij. Ik kan me wel voorstellen dat het minder klinkt. De B&O platenspeler klinkt an sich al rustiger dan een Rega P3 en ik heb nog geen B&O elemnet gehoord dat het niveau van een goed afgestelde DL160 aan kan. Het is dus ff behelpen. Vergeet niet dat een Rega enorm kleurt. het principe is eigenlijk aan alle kanten fout, tenminste naar mijn opvatting. Je krijgt een enorm levendige draaitafel door de tekortkomingen van de constructie. Mocht je een ZET1 overwegen, bedenk dan dat je nimmer de levendigheid (=gerammel) van de Rega zult krijgen. Wil je niet of minder inboeten op levendigheid lijkt mij een subchassisspeler een beter alternatief. Een massaloopwerk klinkt normaal gesproken rustig en precies. Een subchassisloopwerk speelt levendig en minder precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Mocht je een ZET1 overwegen, bedenk dan dat je nimmer de levendigheid (=gerammel) van de Rega zult krijgen. Wil je niet of minder inboeten op levendigheid lijkt mij een subchassisspeler een beter alternatief. Een massaloopwerk klinkt normaal gesproken rustig en precies. Een subchassisloopwerk speelt levendig en minder precies. Met een vergelijking tussen het gerammel van een Rega en de levendigheid wordt de werkelijkheid enorm veel geweld aangedaan, op de precisie van een " massa " loopwerk is behoorlijk wat af te dingen, enkele kilo's zijn beslist in beweging te krijgen, het gerammel dat hierdoor ontstaat doet weinig goeds aan de weergave. Niet voor niets worden heel veel wat zwaardere spelers op een plateau - lucht, veren, dempers etc. - gezet om dit verschijnsel draaglijk te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 2 augustus 2006 Author Report Share Posted 2 augustus 2006 of het element er goed in zit dat weet ik niet, het ding is nauwelijks te zien aan dat 'korte' armpje. ik zelf denk dat je hem er eigenlijk niet fout in kan zetten! Het geluid is iets doffer heb ik het idee, maar misschien moet ik daar ff aan wennen, het element is ook niet meer het nieuwste en heeft het misschien ook al zijn beste tijd gehad! Die Zet 1 klonk inderdaad wat echter dan de Rega maar niet zo dof als de B&O! Wat zijn: subchassisspeler? Wat is er toch veel veranderd op platenspeler gebied sinds mijn 'geweldige' Lenco platenspeler van 1977!! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 2 augustus 2006 Author Report Share Posted 2 augustus 2006 Sodejuu, heb jij jouw avatar van de Avid site? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Hoi Jitze, Daar heb je wel gelijk in. Ik heb het misschien wat te cru gezegd. Dat ik geen fan ben van een licht "massa"loopwerk, moge duidelijk zijn. Dat wil niet zeggen dat Rega geen goeie draaitafels in hun programma heeft. De P3 vind ik duidelijk geen goeie draaitafel, maar dat is mijn mening. Ook is het zo dat niet alle massaloopwerken subliem zijn en uitblinken in precizie. Net zo min dat alle subchassisspelers onnauwkeuriger zijn. Ik pleit ervoor om de draaitafel waar je je zinnen op hebt gezet uitvoerig te beluisteren en niet teveel op uiterlijk te werk te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 2 augustus 2006 Author Report Share Posted 2 augustus 2006 niet teveel op uiterlijk te werk te gaan. Is dit een kleine schamp naar een speler zo als bv. de Zet 1? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Helemaal niet. Ik heb zelf een Fatbob. Om eerlijk te zijn (en dat heb ik al vaker geroepen) vind ik het ding bveel te veel bling-bling. ik hou niet van zo'n chromen pot (al is deze van alu). Toch heb ik 'm en dat terwijl ik mijn vorige speler eigenlijk mooier vond. Dit is trouwens een subchassisspeler, dus eentje met een gedempt plateau. Een subchassispler is hekenbaar een aan (meestal) lichter plateau en de ingebouwde vering waarmee het plateau van de basis ontkoppeld is. Avid, Thorens, Linn en Ariston zijn bekende merken op dit gebied. Een massaloopwerk heeft geen vering oid en het plateau en basis zijn gekoppeld. Door de massa zou je normaal gesproken een stabielere gelijkloop krijgen. Bekende merken op dit gebied: Transrotor, Nottingham Analog, Platine Verdier, Clearaudio. Als je in het forum zoekt zul je het uitgebreide antwoord zeker vinden: BTW, Ik heb mijn avatar niet van de Avid site Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts