Jump to content

Transrotor Zet 1

AudioBill
 Share

Recommended Posts

• Members

Een beetje zoekend in wat oudere berichten kwam ik dit draadje tegen, over dezelfde Zet 1. Hij staat dus al vrij lang bij Haudio. In dat draadje komt er trouwens ook weinig meer info naar boven als de prijs. Wel wordt er beweerd dat deze speler zeer uitgebreid kan worden ge-upgrade. Waar die dan uit bestaan weer niet natuurlijk. Is er nu helemaal niemand die wat meer ervaring met dit model heeft ? Twee draadjes over deze speler, totaal zo'n 8 pagina's reacties, maar nergens gedegen info. Dit zou op eventuele geintresseerden inderdaad wel vreemd kunnen overkomen. Het produkt misschien toch te snel op de markt gebracht ? Zit men te wachten op nog door te voeren verbeteringen, of hebben die zich gemanifesteerd als de upgrade Zet 2 en Zet 3 ?

Beste Haudio, kun je ons nu al iets meer vertellen over deze tafel, hij schijnt dus toch al bijna een half jaar in je winkel te staan. Is hij als loopwerk gelijkwaardig aan de Fat Bob, is de investering in een betere arm zinvol, of komt dat er niet uit op deze tafel, enz, enz...

Als ik het goed heb is Haudio een weekje met de teletijdmachine naar een plek waar geen cd spelers zijn, waar de pick ups opgewonden moeten worden en de verlichting wordt geregeld met gas en was. :o Of er wel internet is weet ik niet! :lol:

Elke fabrikant heeft zijn eigen "'truc" om een draaitafel e.d. te bouwen. De truc van Transrotor is massa in combinatie met veel blinkend materiaal. De vraag is natuurlijk tot wanneer die "truc" blijft werken als je een draaitafel gaat uitkleden. Niet alleen wat betreft massa maar ook wat betreft lager, moter e.d. Van wat ik ervan gelezen heb, heb je met een Fat Bob bij Transrotor zo'n beetje de maximale kwaliteit voor een redelijke prijs.

Voor de rest zijn volgens mij al die speciale Rega en SME armen voornamelijk bedoeld om een argument te hebben om er extra winst op te zetten. De phonotrap van Transrotor was/is een Trigon in een ander kastje. Sodeju had er eentje.

Porcino;

Hoe was het ook al weer, wat Henk et al. altijd zeggen? "Met slechte ervaringen: kom bij ons, we lossen het op, met goede ervaringen naar het forum?" Iets van die strekking..

Heb je Henk gewezen op dit "defect", en gevraagd hoe het zou kunnen komen, voordat je het op het forum post?

Groet,

azh

Ja, azh, dit is in overleg gebeurd...

(Overigens, heb daarna het geintje bij andere tafels geprobeerd: VPI, type ikweethetniet (ook wackel), Clearaudio (eveneens), FatBob TMD (nada, noppes, als een huis) Bluenote niet geprobeerd)... Tijd voor een testje? Wordt nu nl benieuwd...

Ik heb de afgelopen tijd een behoorlijk aantal platenspelers gezien waaronder o.a. de Zet 1. Als ik deze vergelijk met de Fat Bob S (prijs voor de kale draaitafel alle twee 1800 Euro) vind ik de kwaliteit van de Fat Bob S beter. Dan praat ik nog niet over de uitbreidingsmogelijkheden (TMD lager, 2e arm, meerdere moteren) van de Fat Bob S als je daaraan behoefte zou mogen hebben.

Het natuurlijk wel zo dat de Fat Bob S op een snelkookpan lijkt en de Zet 1 er heel fraai uitziet.

Daarom iedereen zijn eigen keuze.

donic

Snelkookpan???? :confused::confused::confused:

En ik vind mijn Bob na juist zo mooi om naar te kijken (en te luisteren)