Jump to content

gezocht

Haudio
 Share

Recommended Posts

kan het niet zo zijn dat - ervan uitgaande dat het element goed is gemonteerd - dat wellicht door een "betere" bron de fouten van plaatsing van speakers of mismatchte apparatuur naar voren kan komen? Wellicht ligt het aan de Maggies of de Electrocompaniet? Zomaar een theorie...

Dat lijkt me toch echt de boel op z'n kop zetten. Iemand heeft een goede set. Er wordt dan een apparaat aangesloten, dat niet zo lekker klinkt. Dan zou ik het toch echt in dat apparaat zoeken.

Zo'n platenspeler en phono amp moeten toch gewoon in een set kunnen passen?

Mensen, het voelt goed om de audiofiele gemeenschap als meedenkers te hebben.

Maar goed, the story continues...

Ik ben gisteren naar mijn dealer geweest en na een kort onderhoud, zeiden zij: ok, verkeerde combinatie in jouw systeem. Je kunt een ander element bestellen. Ik heb toen dus maar (hij komt van velen terug als een echte aanrader en hij heeft 0,8mV output) de Benz ACE M gekozen.

ZYX is overigens dus geen verkeerd element, maar zoals Henk al aangaf, analytisch en puur en met 0.24mV output, dus als je al geen GainMachine thuis heb staan, gewoon niet voor mij..

Qua phonotrap hoor ik Bluenote, ASR Mini en kwam ik in een ander draadje nog de Unison Research Simply Phono en de Linn Linto tegen.

Mijn plan? Even rustig gaan luisteren naar de Ace met t Creekje. En als alles over een half jaartje mooi ingespeeld is naar Sneek te rijden en van Henk alledrie ns mee te vragen (of heeft hij de Linto ook nog staan?!). Waarschijnlijk ga ik dan weer ns een paar weken droog brood eten voor een veel duurdere phonotrap.

Maar nu eerst een weekendje Barcelona.

Bedankt!!

Hifieddy

Hallo,

Als ik Hifi Eddy was en het bovenstaande zou lezen, zou ik echt niet weten wat ik nu moest doen.

Een Verdier Platine met een R 1000 Airy van Zyx en een Triplanar arm dan een X Ono van Pass labsl Phono Pre, erachter geknoopt een Krell versterker aan Audio Exclusief Electrostaten van deze combi kun je zeggen dat alle componenten zeer goed zijn , wat zelfs top klasse.

Maar ik zou er niet naar willen luisteren, want het klinkt dan super analytisch , vast wel zuiver , oftewel geen vervorming maar totaal geen muzikele belevenis.

Nu hoop ik dat er niet teveel mensen deze combi hebben want die zullen het natuurlijk wel mooi vinden.

Maar het is duidelijk mijn smaak niet :ph34r:

MvG,

Haudio

PS wat moet Hifi Eddy doen ?

Terug met die meuk!

Zelfs een ontevreden klant blijft een klant. :rolleyes:

Deze man heeft een terechte klacht en het is aan de leverancier om mee te denken voor een oplossing.

Sterker nog; hij moet de leverancier de gelegenheid geven om afdoende te reageren op de klacht.

Het is aan de oortjes van Eddy om te bepalen of hij tevreden is.

Terug met die meuk!

Zelfs een ontevreden klant blijft een klant. :rolleyes:

Deze man heeft een terechte klacht en het is aan de leverancier om mee te denken voor een oplossing.

Sterker nog; hij moet de leverancier de gelegenheid geven om afdoende te reageren op de klacht.

Het is aan de oortjes van Eddy om te bepalen of hij tevreden is.

Misschien eerst eens lezen, zou je weten dat er inderdaad zonder probleem een oplossing is aangereikt ?

:(

Ik moet zeggen dat ik nogal wat sets heb gehoord die inderdaad superanalytisch klinken. Waar dat nu aan ligt ??

Is trouwens een Verdier ook superanalytisch, helaas nog nooit gehoord.

Is trouwens een Verdier ook superanalytisch, helaas nog nooit gehoord.

Je kunt 'm analyseren, maar wat er van komt is best erg afhankelijk van arm/element en versterking/speaker combinatie.

Overigens is het genoemde element zeker niet analytisch te noemen.

Dit soort postings slaat nergens op een serie apparaten noemen - nooit beluisterd in die setup - en dan een oordeel brallen leidt nergens toe.

:(

" Analytisch " is inderdaad een begrip dat nogal eens wordt misbruikt, net als vervorming trouwens, zolang de bron minder vervormt dan de speakers in combinatie met de ruimte waarin ze spelen - we hebben het dan over getallen in hele procenten - is het behoorlijk zinloos hier al te veel aandacht aan te besteden.

Vervorming in het licht van dit topic, van platenspelers dus, wordt heel erg vaak aangegrepen om de superioriteit van het digitale medium aan te tonen.

Ook dit lijkt me geheel zinloos, mij lijkt het geen wedstrijd tussen systemen, veel van mijn muziek is oorspronkleijk op plaat uitgebracht, gezien de bedroevende kwaliteit van vele heruitgaven op cd en de prijs hiervan is het volstrekt zinloos om hierop over te gaan.

Zo blijft mijn platenspeler dus gewoon lekker spelen, net als de cd speler die gevoed wordt door muziek die hedentendage wordt uitgegeven en af en toe ook eens een heruitgave voor z'n kiezen krijgt.

Overigens durf ik uit ervaring te zeggen dat met behulp van beide media muziek bijzonder aansprekend kan worden gereproduceerd, het kost wel wat moeite, een platenspeler is dan wel wat bewerkelijker voor wat betreft het instellen/afregelen, maar voor beide apparaten geldt dat er een - mi leerzame - zoektocht naar te gebruiken componenten nodig is om een bevredigende weergave te bewerkstelligen.

:o

Zo staan mijn elpees en cd's ook broederlijk bij elkaar in dezelfde kast. Inderdaad Jitze, het gaat uiteindelijk om de muziek die je op meerdere manieren wilt reproduceren, en dan is vergelijken triviaal geworden. :)