Jump to content

Nieuwe HFN test elpee

Pjotr
 Share

Recommended Posts

Hai Pjotr,

Ik heb de oude. Het vervelendste vind ik dat ik steeds op moet staan voor een nieuwe track. Heeft de nieuwe toegevoegde waarde?

Ik heb trouwens verschillende test LP's die van Cardas is heel praktisch om je balans in te stellen zit ook een sweep in (die ik alleen maar durf te draaien met de versterker uit).Ik heb een oude van Decca (met die piano) en een helft van de oude Errato LP van jan Kool.

• 5 months later...

Ik ben van plan deze test LP aan te schaffen. Tenminste....dat hangt van deze topic af.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten en wat ik kan met een test LP als ik verder geen specifieke afregelapparatuur heb.

Zit er bijvoorbeeld een uitgebreide beschrijving bij? Ik ben totaal niet bekend met het fenomeen test LP.

Een en ander hangt nogal nauw samen met deze topic. in feite ben ik nog geen stap verder.

Leuke site. Ik ben al een tijd op zoek naar een goeie test LP. Als dit er een is, zou dat zeer prettig zijn.

Ik weet helaas niet wat er precies op staat :( en dat is wel belangrijk (ik heb de site ff vluchtig bekeken, dus waarschijnlijk staat het er wel op).

@Puur

Een testLP gebruik je om je element en arm exact af te stellen. Aan de LP op zich heb je niet echt veel zonder een behoorlijke scoop. Je kan wel iets horen of alles OK staat, maar met een scoop erbij kun je dan de laatste finesse eraan geven zodat je instelling 100% is ipv bijv. 90%.

Geplaatst door Puur:

Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten en wat ik kan met een test LP als ik verder geen specifieke afregelapparatuur heb.

Hallo Puur,

met de Vinyl Essentials LP kun je mbv. de spoortest het kunnen van een draaitafel ook heel redelijk op het gehoor instellen.

Nl op een gegeven moment gaat een van de kanalen als eerste vervormen, dit geeft een indicatie voor de dwarsdruk.

Links vervormt >> lichter

Rechts vervormt >> zwaarder

Dit staat niet in de gebruiksaanwijzing, verder wijst eea zich vanzelf.............

Groet Jitze

Geplaatst door Pjotr:

De HFN Test elpee is verbeterd en vervangen door een nieuwe:

hfntlp.jpg     ->      hfntlppc.jpg

Meer info HIER

Iemand hem al besteld?

Ik heb de nieuwe Hifi News test plaat ook, die heb ik besteld bij HVT. Helaas bleek het eerste exemplaar een mispersing te zijn, maar gelukkig werd ik snel voorzien van een nieuwe. Bij deze testplaat wordt een mooi instelsjabloon meegeleverd en een aparte bijlage met veel info over het afregelen van een element.

Daarnaast heb ik de Cardas Sweep and Burn in testplaat en nog een oude TELEAC testplaat.

Ik ben het met Carl eens dat het wel vervelend is om iedere keer op te moeten staan om naar de volgende track te gaan, gelukkig hoeft dat maar

Geplaatst door Sodejuu:

[QB]Leuke site. Ik ben al een tijd op zoek naar een goeie test LP. Als dit er een is, zou dat zeer prettig zijn.

Ik weet helaas niet wat er precies op staat    :( en dat is wel belangrijk (ik heb de site ff vluchtig bekeken, dus waarschijnlijk staat het er wel op).

Ik neem 'm volgende week wel mee! ;)

Geplaatst door Ome Henk:

Heb je die Benz helemaal zelf ingesteld     confused.gif    eek.gif Wanneer krijgen we hiervan een review     confused.gif     cool.gif

Ja! ;)

Ik was niet van plan hierover een review te gaan schrijven, maar de verbeteringen zijn fors te noemen. Je kunt overigens genoeg reviews op het Internet vinden. :)

Geplaatst door Ome Henk:

...was... Dus je doet het wel        confused.gif

Beste Henk,

Nu even niet, maar wellicht in de toekomst! ;) Heeft niets met luiigheid te maken (Ruudje!! ;) )maar alles met tijdgebrek. Op dit moment slokt m'n werk erg veel uren op.

En je kent me, als ik een review schrijf maak ik daar altijd veel werk van en dat kost gewoon tijd! Ook ben ik bezig met een betere camera om mooie close-up foto's te kunnen maken.

Luisteren kan natuurlijk altijd, ik maak graag tijd voor jou maar dat wist je wel! ;)

Ik ben met name benieuwd waarom de L2 en niet de M2...

Met voldoende gain is het altijd beter om voor een zo laag mogelijke uitgangsspanning te kiezen. Des te lager is de impedantie inwendig en is het gewicht van de spoelen het laagste (effectieve tip massa). Mijn Sphinx Phono amp heeft geen probleem met die lage uitgangsspanning, vandaar de keuze voor de L2.