Jump to content

leest u even mee op hifi.nl

s0000884
 Share

Recommended Posts

Ik had het over onze ( :lol: ) massa Ravon we zijn allemaal een beetje audiofiel inclusief Erik en s0000884.

Carl

:D Welnee, ik ben geen audiofiel. Daar ben ik veel te nuchter voor. Ik draai liever plaatjes dan dat ik met kabeltjes loop te zeulen.

Ik had het over onze ( :lol: ) massa Ravon we zijn allemaal een beetje audiofiel inclusief Erik en s0000884.

Carl

:D Welnee, ik ben geen audiofiel. Daar ben ik veel te nuchter voor. Ik draai liever plaatjes dan dat ik met kabeltjes loop te zeulen.

Ik denk dat mensen die hier regelmatig op het forum zitten in plaats van naar plaatjes zitten te luisteren toch allemaal wel een beetje audiofiel zijn. Daar is niks mis mee overigens.

Carl

nou ja de vraag is wel waarom van optredens in eenzelfde zaal de ene groep mensen (van opnametechnicus tot plaatjesperser) een prachtige transparante tranentrekkende opname weet te maken en een andere keer er een CD ontstaat die niet echt fijn klinkt.

dat zegt niet dat we er meer van weten, alleen dat het ze wellicht niet zo boeit. en dat is nou jammer.

baaaai

Carl

Ik denk dat mensen die hier regelmatig op het forum zitten in plaats van naar plaatjes zitten te luisteren toch allemaal wel een beetje audiofiel zijn. Daar is niks mis mee overigens.

Carl

Is Breem audiofiel?

Carl

Carl

Is Breem audiofiel?

Inmiddels wel, als je het zweverige leest over sacd. Zijn laatste inzichten, zeg maar.

Groet,

Jacco

Carl

Carl

Is Breem audiofiel?

Inmiddels wel, als je het zweverige leest over sacd. Zijn laatste inzichten, zeg maar.

Groet,

Jacco

Aha, als iemand op de zweverige toer gaat is ie audiofiel.

Hoe moet ik "zweverig" uitleggen?

Carl

Carl

Is Breem audiofiel?

Groet,

Jacco

Aha, als iemand op de zweverige toer gaat is ie audiofiel.

Hoe moet ik "zweverig" uitleggen?

Daar kon ik op wachten, natuurlijk.

Logica en audiofilie gaan meestal niet samen. Logica = niet-zweverig, dus...

Groet,

Jacco

Is Breem een audiofiel?

http://www.breem.nl/mijnspullen-files/Spkrbox_1-thmb.jpgb

Als je ziet wat hij allemaal aan apparatuur in huis heeft, de tijd die hij besteedt aan de website toch wel een beetje. Ik vind het overigens niet kwalijk. Maar je (ik bedoel niet Breem specifiek) moet dan niet met een verhaal komen over al die mensen die meer met apparatuur bezig zijn dan met muziek. Ik denk dat alle mensen hier druk bezig zijn met muziek. Vaak ook met apparatuur, al was het alleen maar om te bewijzen dat het allemaal niets uitmaakt.

Groet,

Carl

ik vrees dat de laatste 2000 jaar gebleken is dat ook logica een tijdgerelateerd subjectief begrip is. de vraag is in hoeverre de huidige mens die vanaf zijn geboorte wordt geprogrammeerd met 'kennis' van anderen, in staat is zijn weg te vinden in de onmetelijke complexe waarheid, en door logica de weg te vinden.

volgens mij is het voornamelijk these, antithese en dan op basis van empirisch onderzoek synthese. om dan vaak na tien jaar weer andere conclusies te trekken.

groet

Dat heb ik wel eens simpeler uit horen leggen:

1/ je hebt intuitie

2/ je hebt logisch denken (ratio)

3/ je hebt emotie (gevoel)

Dat zijn 3 verschillende eigenschappen van mensen die niet met elkaar vergelijkbaar zijn. Meeastal ruzi

ik ga ze toch eens proberen onder de betonnixen..... :rolleyes:

je weet het niet, je weet het niet..... ;)

Die betonennnixen zijn toch al zwaar gewapend met kippe veren?

Meen ik mij uit een ver verleden vagelijk te herinneren. :o

Bij gebrek aan teer heeft Erik daar toen vanaf gezien :lol:

ik vrees dat de laatste 2000 jaar gebleken is dat ook logica een tijdgerelateerd subjectief begrip is. de vraag is in hoeverre de huidige mens die vanaf zijn geboorte wordt geprogrammeerd met 'kennis' van anderen, in staat is zijn weg te vinden in de onmetelijke complexe waarheid, en door logica de weg te vinden.

volgens mij is het voornamelijk these, antithese en dan op basis van empirisch onderzoek synthese. om dan vaak na tien jaar weer andere conclusies te trekken.

groet

Ja. Als een audiofiel iets nieuws en revolutionairs ontdekt heeft waardoor de Wet van Ohm niet meer geldt bij het bouwen van audiomeuk moet je me even een PM sturen.

groet

Ja. Als een audiofiel iets nieuws en revolutionairs ontdekt heeft waardoor de Wet van Ohm niet meer geldt bij het bouwen van audiomeuk moet je me even een PM sturen.

Mij ook.

Groet,

Jacco

ja stuur mij dan even een PM als jullie met metingen kunnen voorspellen wanneer de gemiddelde luisteraar iets waardeert?

dank u.

groet

Ik vermoed dat dat er al een tijdje is. Kwestie van niet teveel THD, een nette frequentie- en fasekarakteristiek, looptijd in orde, nette blokgolven, etcetera.

"Gemiddelde luisteraars" zijn immers niet zo kritisch.

Prettig weekeind.

fijn dan kunnen we nu gerust zijn :huh:

Ja, tenzij de Wet van Ohm dus niet meer geldt. Want dan kan ik denk ik niet meer afstuderen met m'n huidige opdracht. En het simulatieprogramma wat ik gebruik is dan ook waardeloos trouwens. Maar goed, dat doet toch al niet wat ik wil... ;):rolleyes:

Moet ik het over mezelf gaan hebben maar kan even niet anders :(

De definitie van audiofiel is denk ik niet bij iedereen dezelfde. Voor mij is hifi (waar ik op 23 jarige leeftijd al een in euro's uitgedrukt vijfcijferig bedrag aan had besteed) geen doel op zich. Ik zie de set als een berg onhandige dure prut bij elkaar dat blijkbaar nodig is om van films/muziek te kunnen genieten. Het kost me veel meer tijd mijn kamer te stofzuigen door al die shit die ik telkens moet verplaatsen. Het is een vervelend middel om een heel mooi doel (van muziek genieten) te bereiken. Ik heb het idee dat bij een audiofiel de set meer het doel is dan een middel. Om alleen al al het uiterlijk (totaal irrelevante) vertoon te noemen.

Maar je (ik bedoel niet Breem specifiek) moet dan niet met een verhaal komen over al die mensen die meer met apparatuur bezig zijn dan met muziek.

Iemand die een kabel voor de andere vervangt (zonder dat dit muzikaal inhoudelijk ook maar de geringste invloed heeft) of luistert naar SACD ipv CD (niet hoorbare vervorming ipv niet hoorbare vervorming) is met apparatuur bezig, niet met muziek; dat is denk ik juist een mooi onderscheid.

ik ga ze toch eens proberen onder de betonnixen..... :rolleyes:

je weet het niet, je weet het niet..... ;)

Gek dat je het wel altijd weet als het om kabels of zekeringen gaat. ;)

Hai s0000884,

Er zullen vast mensen zijn die apparatuur alleen maar voor de shit kopen maar ik ken ze niet. Wel is een luidspreker net als een stoel een meubelstuk. Bij een stoel kijk je ook niet alleen hoe die zit maar ook hoe die in de kamer staat. Toen ik nieuwe LS kocht heb ik ook gezegd " zo groot en niet meer".

Tot slot heb jij nooit apparatuur uit pure nieuwsgierigheid met elkaar vergeleken?

Groet,

Carl