Jump to content

Rest waarde Element

siep
 Share

Recommended Posts

Wanneer ik zo een beetje rondkijk dan valt het me op dat bijv. de

Amerikaanse importeur/distributeur van Benz Micro aardige kortingen geeft

bij Vervanging cq Upgrade.

Vooral bij een upgrade naar een Benz in de hogere prijs klasse is dit aanzienlijk.

Een niet Benz inruilen geeft ook al een mooie korting.

Lyra heeft ook zo'n regeling.

Je levert je "budget" Lyra in en je krijgt een korting die zomaar tot $1000 kan oplopen.

Waarom hoor ik hier ,in Nederland ,niks over zo'n regeling , of zijn die regelingen hier niet.

Ik heb m'n twijfels of zulke regelingen hier wel bestaan.

Importeur Lyra, niks.

Importeur Benz al helemaal geen info.

Toch eigenaardig.

Zo is m'n oude Lyra Lydian toch nog $716 waard ,mocht ik besluiten een Helikon te kopen.

Tegen een Titan zelfs 1000.

Overigens, Nee ik blijf bij m'n vdh

• Members

Ortofon geeft voor een volledig opgespeelde (heb er ooit een zonder tip ''ingeruild'') Jubilee 400 euro statiegeld terug. Ik kreeg ook nog 200 euro korting, dus het kwam neer op een tegemoedkoming van 600 euro op een element van 1735 euro. Toch niet misselijk.

Het zal echter wel een uitgedacht principe zijn om consumenten merktrouw te houden. Ik was uiteraard in de markt voor eventueel een ander element van de concurrentie, maar die 600 euro korting/inruil of hoe je het ook noemen wil, kon niemand anders bieden...

Ik heb toen trouwens wel begrepen dat een opgespeelde Jubilee gewoon wordt gestript, en de nog bruikbare onderdelen (de body ?) gewoon hergebruikt worden om weer een nieuw element te maken. Dat zou trouwens wel lullig staan op het doosje van je zojuist nieuw aangeschafte element , ''Dit topklasse element is gemaakt van gerecycled matriaal", alhoewel..., zou je dan subsidie krijgen ?

Beste Arden,

Doet je platenspeler het nu goed ?

O ja als je Ortofon Jubilee weer opgespeeld is dan weet ik wel een firma waar je hem kunt kopen , zonder of met inruil voor 998,00

MvG,

Haudio

• Members

Beste Haudio,

de tafel speelt weer naar genoegen, de latere ''storingen'' lagen idd aan een draadje in de arm, wat echter binnen 2 minuten was opgelost (voordeel van het hebben van een ex-edelsmid als vrouw).

Ook loopt hij goed op snelheid, dus ook hier geen problemen meer. Ik blijf echter nog wel op de markt voor een nieuwe arm ( ben op het moment bijzonder gecharmeerd van een Linn Ekos arm, die combineerd alleen voor geen meter met mijn Jubilee), maar dat heeft geen haast...

Die prijzen met de Jubilee blijft trouwens een vreemde zaak, je had het idd al eens eerder vermeld, de importeur (Pro-box geloof ik) houd 1735 euro aan als prijs, dat hier iets van afgeweken wordt, kan ik me voorstellen, maar een verschil van 737 euro...

Is er sprake van 2 importeurs, of is dit ook weer een gevolg van ''Internet-shoppen''?

Het lijkt me voor de markt in ieder geval geen goede zaak...

• Members
jubilee.JPG

Het gaat toch over deze, he?

Ha die Kraus,

ja, in mijn geval gaat het over die Jubilee. Is er nog een andere dan ? Dan kan ik me deze verwarring nog voorstellen.

Trouwens, nog wat knopen doorgehakt vandaag ?

Hoe zit dat dan met die prijzen van de Ortofon Jubilee (Haudio) ? :confused:

• Members

Misschien een handeltje uit Duitsland ?

Ik vond deze, en die is dus nog goedkoper. Je krijgt er wel een beetje een raar gevoel bij. Dat kopen bij een goede nederlandse dealer geeft bij dat soort prijsverschillen een wrange bijsmaak. Dan kan de koffie nog zo lekker zijn, het vermaak buitensporig, en wat kun je nog meer verzinnen, bij een prijsverschil van 850 euro op een kleine 1800 euro is de keus snel gemaakt.

Nogmaals, voor de branche kan dit nooit goed zijn...

Er staat ook een Benz LP bij, voor 2699 euro. Die kost volgens mij ook een bekkie meer in ons kikkerlandje...

Misschien een handeltje uit Duitsland ?

Ik vond deze, en die is dus nog goedkoper. Je krijgt er wel een beetje een raar gevoel bij. Dat kopen bij een goede nederlandse dealer geeft bij dat soort prijsverschillen een wrange bijsmaak. Dan kan de koffie nog zo lekker zijn, het vermaak buitensporig, en wat kun je nog meer verzinnen, bij een prijsverschil van 850 euro op een kleine 1800 euro is de keus snel gemaakt.

Nogmaals, voor de branche kan dit nooit goed zijn...

Er staat ook een Benz LP bij, voor 2699 euro. Die kost volgens mij ook een bekkie meer in ons kikkerlandje...

Als ik me niet vergis kost de Benz LP hier

• Members

Weet je dat zeker? Ik dacht dat ie hier iets van 3600 euro was, maar ik kan me ook vergissen. Prijslijst is een beetje moeilijk te vinden, ondanks een hoop gegoogle...

Weet je dat zeker? Ik dacht dat ie hier iets van 3600 euro was, maar ik kan me ook vergissen. Prijslijst is een beetje moeilijk te vinden, ondanks een hoop gegoogle...

Beste Arden,

De Ortofon Jubilee kost in Nederland op dit moment 998,00 euro.

De Benz Micro Ebony LP kost inderdaad exact 2900,00 euro

Dus heeft Sodejuu helemaal gelijk.

Wat wel zo is dat de Jubilee's op dit moment niet meer zo nauwkeurig gemaakt worden als in het begin.

MvG,

Haudio

• Members

Het is niet te geloven, zijn ''we'' toch nog ergens goedkoper in...

In de VS kost de LP $4700, hoe kan dat nou ? Ik begrijp steeds minder van het internationale handelen. Ik hou het geloof ik maar bij China :D .

Benz LP

De Jubilee kost daar trouwens $1899..., dat lijkt meer op de door de importeur gehanteerde prijslijst.

• Members

Zoiets zal het ongetwijfeld zijn, wat ook een wel verbazingwekkend iets is, volgens de Ortofon site is Acson de importeur (waar geen site van te vinden is), bij Hifi.nl zeggen ze Micro-Mel (heeft geen Ortofon op de site staan), dan hebben we nog Pro-Box ( een beperkt aantal), en ik vond ook nog Interstate Audio (alleen disco elementen)... Een beetje onoverzichtelijk begint het wel te worden.

Hier staat de Benz LP nieuw te koop voor nog geen EUR 1.800. Ook andere Benz elementen zijn erg goedkoop.

Uiteraard geen service en geen mogelijkheid tot beluisteren, maar het prijsverschil is er ook wel naar.

[Commerciele link verwijderd]

Hifi-exchange.de

Edited by maarten1970

Re-tippen of inruil, levert aanzienlijke verschillen bij Ortofon en Benz is de restwaarde van het element zo'n 25% terwijl ZYX bijvoorbeeld ongeveer 50% rekent voor een re-tip.

Zoals Siep al aangaf is het zinvol eens rond te kijken alvorens tot een dergelijke actie over te gaan.

:unsure:

• 2 months later...
  • Members
MC_JUBILEE.JPG

Het gaat toch over deze, he?

Goh, zo een heb ik ook nog liggen, een low-rider versie ... een beetje door z'n hoeven gezakt ...

Die van mij is onlangs ook ''opgewaardeerd'' naar de low-rider versie. Hoe is die van jou naar deze versie gemodificeerd, en was hij nog op te ridderen, of is het gewoon einde verhaal ?

Ik heb wel eens eerder meegemaakt dat een element een onzachte landing maakte, maar dat je cantilever dan ineens een halve centimeter naar binnen schuift... Klankmatig merk je er trouwens helemaal niets van, maar ja,

Jij hebt toch een Jubilee vdH, of vergis ik me daarin? Dan is ie toch al eens geretipt? Misschien dat vdH het dan ook weer goed kan maken. En wie weet heeft hij wel de fout gemaakt. Kan altijd wel eens gebeuren.

:unsure:

• Members

Nee, ik had een geretipte, inderdaad gedaan door vd Hul. Deze was overleden na een blikseminslag. De huidige heb ik een goed jaar geleden nieuw gekocht.

Vd Hul kan hem inderdaad retippen, ook al beweerd Ortofon dat dit niet kan bij een Jubilee. Alleen kost dat retippen nu 400 euro, en daarbij, je verspeelt je statiegeld (ook nog eens 400 euro).

Alles bij elkaar een reden om dat dus als allerlaatste redmiddel te zien. Zolang de Jubilee zijn restwaarde blijft houden, kan ik hem in ieder geval nog voor een redelijke prijs inruilen.

Mijn opzet was al een tijdje om de Jubilee op te spelen, en hem daarna te gaan vervangen door een echt eind-station. Die tijd lijkt nu wat eerder te naderen, tenzij hij inderdaad nog opgeridderd kan worden. Dan stellen we dat nog even uit. Iets wat mij financieel uiteraard op dit ogenblik veel beter uitkomt.

Die van mij is onlangs ook ''opgewaardeerd'' naar de low-rider versie. Hoe is die van jou naar deze versie gemodificeerd, en was hij nog op te ridderen, of is het gewoon einde verhaal ?

... en zo zit hij nu in mijn geval...

jubileevergrootly1.png

Bij die van mij ziet het er net zo uit :( Klankmatig echter inderdaad geen probleem. 'K heb'm vervangen door een Grado omdat ik de Jubilee te "lief" vind (m.i. is het een van de meest neutrale elementen op de markt, echt een referentie). De Jubilee zit weer in z'n doosje, zou eigenlijk eens terug moeten naar de fabrikant. Oorzaak van dit al ... onbekend.

'k hoor graag wat jou resultaten van een eventuele actie zijn.

Is er nu sprake van een garantiekwestie?

Garantie na een blikseminslag? :o

Van der Hul komt echt niet uit een bruin ei en ook niet uit een witte. :D

Ik doelde op de Jubilee waarbij "spontaan" de cantilever naar binnen geschoten is. Dus het element van Arden dat hij als "low rider" betiteld heeft.

Schade aan elektrische / elektronische apparatuur na blikseminslag wordt overigens door sommige inboedel- of opstalverzekeringen gedekt. Allicht het proberen waard om langs die weg nog enige compensatie te vinden?

• Members

Na die blikseminslag was er ook geen enkel probleem, werd gewoon door de verzekering gedekt, die keerden klakkeloos 1735 euro uit voor een nieuwe Jubilee. Echt binnen 14 dagen geregeld. De huidige Jubilee echter, tja, ik kan wel gaan proberen iets van garantie te gaan claimen bij Ortofon, maar ik heb hem gewoon op mijn weegschaal laten donderen. Gewoon heel dom, de armlift stond naar beneden. Iets wat me nog nooit eerder was gebeurd. Nu zal die tik heus niet enorm hard zijn aangekomen, maar het was klaarblijkelijk gewoon te veel. Die Jubilee's hebben een extreem lange cantilever, dus das gelijk een extra zwak punt (wat een cantilever natuurlijk altijd al is).

Ik ken trouwens nog iemand met een soortgelijk probleem (ook een Jubilee), maar dat was van meet af aan al zo. Dit is opgelost door het element extreem voorover te laten hangen ( 2 ringetjes aan de voorkant vd headshell geschoven), en het probleem was opgelost. Dat is alleen in mijn optiek dus not done. Een element moet gewoon goed zijn. Punt. Ik heb geen zin om mijn platen te verklooien...

'k hoor graag wat jou resultaten van een eventuele actie zijn.

Mij Jubilee gaat dus binnenkort weg voor onderzoek, en we zien wel wat er uit gaat komen. Ik zal je op de hoogte houden.