Jump to content

Een oudje

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

De Benz Ace en andere winstmakertjes uit de huidige high-spend sector ...

Beste Spido,

Wat moet ik met deze opmerking? Recentelijk heb ik zo'n Ace ingedaan: maakt mij dat dan een 'high-spender'?

Als er een alternatief is voor de Ace, die significant minder kost, dan had ik dat graag geweten. Welk element zou dat dan zijn? :confused:

Met vriendelijke groet,

BellaVista.

Beste Bellavista,

Laat die Neanderthaler toch gewoon met zijn triple E spelen. De Ace is werkelijk op alle fronten gigantisch beter. Dat Spido zo aan zijn 3xE verknocht is, geeft hoofdzakelijk aan dat hij niet weet wat er in 30 jaar rtijd allemaal nog meer gebeurd is op element gebied. Als hij daar gelukkig mee is en zich voor de rest niet wil verdiepen in andere elementjes, moet ie dat zelf weten. Maar om alles af te schieten tov zo'n prul als de 681 EEE is NOT DONE.

Ik speel zelf met een L2 Wood. Dat is helemaal weggegooid geld volgens diezelfde meneer. Ik weet gelukkig beter :rolleyes:

(...) Laat die Neanderthaler toch gewoon met zijn triple E spelen. (...) Dat Spido zo aan zijn 3xE verknocht is, geeft hoofdzakelijk aan dat hij niet weet wat er in 30 jaar rtijd allemaal nog meer gebeurd is op element gebied. Als hij daar gelukkig mee is en zich voor de rest niet wil verdiepen in andere elementjes, moet ie dat zelf weten. Maar om alles af te schieten tov zo'n prul als de 681 EEE is NOT DONE.

Ik speel zelf met een L2 Wood. Dat is helemaal weggegooid geld volgens diezelfde meneer. Ik weet gelukkig beter

A.  Nee jongens, Spido heeft helemaal gelijk.

B.  Luidsprekers idem ditto. Na de Dahlquist DQ10 is er echt niks verbeterd.

Beste Siep,

Ad A. Hier ben ik het volledig mee eens! Je geeft blijk van een grote kennis van zaken, een scherp inzicht en een goed vermogen tot oordelen.

DQ_skeleton.gif

Ad B. Ongetwijfeld is de Dahlquist DQ10 een uitstekende luidspreker. Maar of hij (nog steeds) de b

Hoe de prijs van een element wordt bepaald is natuurlijk onduidelijk. Het materiaal kan het niet zijn en de maakduur valt ook wel mee. Ik hoorde op de VAD dat Aart Jouk ongeveer 5 uur aan een Kolibri besteed. Je zit dan op een tandartsvergoeding met een forse opslag voor de handelaar.

Aan de andere kant zit er wel vele jaren ervaring in de bouw van zo'n element. En als de handelaar een element er ook nog eens goed kan inbouwen is het redelijk daar ook voor te betalen.

Overigens Spido denk ik dat men tegenwoordig onderdelen veel beter kan paren dan vroeger. Dat moet elementen nu beter maken.

Carl

De stanton 681 EEE was in zijn tijd een heel behoorlijk MD element. Het sterobeel was volstrekt 2D, maar dat deed de V15 III ook. Het sterke punt van 681 was dat ie nogal 'rustig' klonk en daardoor in sets met een wat fel klinkende versterker en speakers in ieder geval de muzikale balans weer deed herstellen.

Ik vond 'm wel aardig klinken destijds in de SME series II improved en wisselde' 'm af met de V15 III de Ortofon M20 FL, de AT 20 SLA en de ADC XLM mk II.

Er was er niet