jepe! Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Ik heb een Rel Strata subwoofer. Deze is zwart en ziet er een beetje lelijk uit. Nu wil ik hem bekleden met hout zodat het meer op een stijlvol bijzettalfeltje lijkt. Kan dit nog verbetering va het geluid betekenen omdat het geheel zwaarder wordt? Waar moet ik evt op letten? Kan ik zeg maar de houten delen er op plakken? Of beter nog materiaal tussen? En als ik er nou een stapeltje kranten op heb liggen is dat tijdens het spelen nadelig voor het geluid? Ik gebruik de sub eigenlijk alleen maar voor dvd's en niet voor stereo muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Fineren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Ruilen met iemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 De gritex afwerking die Rel gebruikt is idd niet mooi. Als het nou gewoon zwart fineer (black ash) was, dan was het denk ik een ander verhaal. Geerdie als jij een houtfineer afwerking hebt, hou deze dan, want de gritex is echt lelijk. Ik heb zelf een Q-100E, ook in gritex. Mij stoort het niet, want hij staat in mijn 2e set en wordt alleen bij films gebruikt en dan is de ruimte toch donker. Ik vind bovendien dat de Q-serie meer geschikt is voor film dan de ST-serie. Het "boem"-effect is niet iets "geweldadiger". De ST geeft dit te soft af, Zelfs de Stadium vond ik minder. Nog een tip. Ruil de Strata III NIET voor een Strata 5. De Strata III is veel beter voor muziek en klinkt ook echt mooier. De Strata 5 heeft wel leuke toeters en bellen aan boord en is door de AB makkelijker in te stellen, maar is aanzienlijk minder dan de III. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 De gritex afwerking die Rel gebruikt is idd niet mooi. Als het nou gewoon zwart fineer (black ash) was, dan was het denk ik een ander verhaal. Geerdie als jij een houtfineer afwerking hebt, hou deze dan, want de gritex is echt lelijk. Ik heb zelf een Q-100E, ook in gritex. Mij stoort het niet, want hij staat in mijn 2e set en wordt alleen bij films gebruikt en dan is de ruimte toch donker. Ik vind bovendien dat de Q-serie meer geschikt is voor film dan de ST-serie. Het "boem"-effect is niet iets "geweldadiger". De ST geeft dit te soft af, Zelfs de Stadium vond ik minder. Nog een tip. Ruil de Strata III NIET voor een Strata 5. De Strata III is veel beter voor muziek en klinkt ook echt mooier. De Strata 5 heeft wel leuke toeters en bellen aan boord en is door de AB makkelijker in te stellen, maar is aanzienlijk minder dan de III. Ik heb idd een Strata III in gritex. Was toendertijd in de aanbieding bij Hobo. Achteraf had ik beter een andere afwerking kunnen nemen. Maar ja.....gedane zaken nemen geen keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 11 januari 2006 Author Report Share Posted 11 januari 2006 Is overigens een Strata I. Ja ik heb gehoord dat de Stata minder goed is voor surround. heb rijdelijk een Q-50 gehad maar die vond ik toch minder diep gaan. Ik zou hem best willen ruilen tegen een vergelijkbare in de Q-serie maar ik weet niet of daar veel mensen op zitten te wachten.Voor stero gebruik ik hem dus helemaal niet. Ik heb als frontjes de Kef 104-2 en die gaan voor stero laag genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts