Jump to content

Scheu en BIX

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Wie heeft er ervaring met de draaitafels van Scheu en de zelfbouwdraaitafel BIX? Hoe moet ik die inschatten?

Hubertinus

• Members

Heb met beiden tafels geen ervaring , maar als ik op mijn gevoel af moet gaan , zou ik zeggen ga voor de Scheu...

Ik heb ook geen idee wat die Scheu tafels moeten kosten , die Bix is exclusief een element 799 euri...

Als ik naar de site van Scheu kijk , en daarna naar Bix , ziet de Scheu er toch wat betrouwbaarder uit , maar zoals ik al zei , dat is mijn gevoel...

Ik heb echter het idee , dat als je in deze prijsklasse gaat zoeken , er nog wel meer mogelijkheden zijn. Neem een keer contact op met Haudio , en ik denk dat hij je een stuk verder kan helpen...

Veel succes ermee.

Toen BIX op de markt kwam, heb ik erg getwijfeld tussen haar en Scheu, maar na tijdenlang plannen maken heb ik toch een lager en plateau bij Scheu besteld. De basis maak ik zelf, iets met acryl ook, kost ook wat, maar waarschijnlijk minder dan een BIX zonder arm. BIX is ook geen echt 'bouwpakket' hoor; je moet hem gewoon in elkaar zetten, duurt niet lang.

BIX is heel interessant, mooi materiaal, maar niet helemaal wat ik mooi vind, maar als je ziet wat je voor dat geld allemaal krijgt.. Het is ook dat ik al eerder een motor van Scheu besteld had, om dan n

Een BIX kit zonder arm kost 659 euro (bij acoustic-dimension). Wat kost de starterkit van Scheu eigenlijk?

edit laat maar, staat op hun site (719 voo rde cello zonder arm).

Redelijk vergelijkbaar dus

Guest Hubertinus

Duck-Twacy,

der Plattenspieler mit RBG250 und das MM800 MM-System. Der Player ist somit spielbereit. Kosten tut das Ganze 869,- EURO zzgl. Versand.

was getekend Chris Feickert. Dat is een medewerker bij Scheu. Dat valt dus nogal mee.

Hubertinus

Hallo Hubertinus,

Half jaar geleden zat een beetje voor dezelfde vraag. Al met al kwam ik ook tot de conclusie dat Scheu degelijker is en ook meer mogelijkheden biedt. Maar het loste zich uiteindelijk vanzelf op toen ik voor een prikkie een uitstekende Thorens TD160 op de kop tikte.

Ga daar nu een nieuwe basis onder maken, waarschijnlijk van graniet. Ook komt er een aparte elektronische motorsturing voor. Denk dat het draaiplateau en motor van de Thorens beslist niet onder zal doen dan van Bix of van Scheu.

;)

Mijn prijsvergelijking is niet helemaal eerlijk: ik vergeleek een komplete BIX met een lager en plateau van Scheu. Maar daar gaat het in mijn geval om, ik wil zelf een draaitafel bouwen volgens eigen ontwerp, en toen was daar ineens BIX, tsja, moest ik toch effe checke. Doch echter, het werd Scheu :P

Een plateau van Scheu/Bix is van acryl van minstens 30 mm dik, ik heb daar meer vertrouwen in dan een dun aluminium (?) plateau van een Thorens. Het Scheu-verhaal lijkt mij allemaal wat degelijker, bovendien werken ze met een gelijkstroommotor, maar ja, nooit een Thorens gehoord, en Thorens is hear heilig... :P

Een plateau van Scheu/Bix is van acryl van minstens 30 mm dik, ik heb daar meer vertrouwen in dan een dun aluminium (?) plateau van een Thorens. Het Scheu-verhaal lijkt mij allemaal wat degelijker, bovendien werken ze met een gelijkstroommotor, maar ja, nooit een Thorens gehoord, en Thorens is hear heilig... :P

Ik wel en daarom begijp ik niet wat er aan die Thorens nu beter is. :o

Met die Thorens kan je overigens ook van je platen genieten. ;)

Zei ook niet dat die Thorens beter is. Denk alleen dat het niet minder is dan Scheu. Zeker met een andere mat er op van leer of van kurk. Er zijn trouwens acryl oplegplateaus te krijgen voor Thorens. Een dun alumnium plateau'tje is het niet hoor. Het is een gegoten en gebalanceerd plateau van 3,5 kg zwaar en het loopt op 1/100 mm zuiver. Het is trouwens niet van aluminium maar van zinkgietwerk. En tja, als je zoiets voor bijna nop op de kop tikt ga je natuurlijk niet een hoop geld aan Scheu uitgeven.

Overigens als je voor Scheu gaat zou ik voor het 50 mm plateau gaan.

;)

Guest Hubertinus

Tot nu toe neig ik naar Scheu. Wellicht dat dit weekend de knoop doorgehakt wordt. Alleen de Bluenote Piccolo is ook nog in de race gekomen.

Hubertinus

Guest Hubertinus

Ja...wat, Pjotr? Of ik er lol in heb? Ik denk dat zo'n draaitafel vrij vlug gemonteerd is, dus de lol zal vlug voorbij zijn. Dan kun je denk ik beter luidsprekers gaan bouwen...

Hubertinus