Sodejuu Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 De CD's bij onze biep zijn sinds kort beveiligd: met twee streepjes "foil", evenwijdig aan elkaar, aan beide zijden van het midden. Ik stond al verbaast van de kwaliteit, maar geen wonder dus. En ik hoef ze niet meer te (de )magnetiseren, dat is al in de biep gedaan De CD is van de Mark Lanegan Band: Bubblegum. Met dank aan Buizenbart. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 We hoeven dus hierover niet meer te discussieren of het wel of niet werkt, maar of je er in geloofd of niet Marcel Beste Marcel, Ik geloof nog steeds dat de benzineprijs sterk omlaag kan. Alleen het gebeurt niet Wat doe ik nou fout? Harder bidden Als je op diesel had gereden dan had ik gezegd ga op zonnebloem olie rijden Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juli 2005 Report Share Posted 25 juli 2005 Harder bidden En ik bid al niet zo hard ??? Dus dat kan ik niet fout doen. Tegenwoordig tank voor EU 50,- Maakt echt veel verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 26 juli 2005 Report Share Posted 26 juli 2005 Harder bidden En ik bid al niet zo hard ??? Dus dat kan ik niet fout doen. Tegenwoordig tank voor EU 50,- Maakt echt veel verschil Hehehe 50euri ik gooi de tank vol ZBO voor 18euro Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Hallo zaterdag lag ook bij mij het P.W.B. rainbow electret folie in de bus, in de verpakking zit een gebruiks aanwijzing waarin staat dat het te gebruiken is op LP`s, CD`s en Cassette Nou proberen dan maar, eerst met een LP die ik eerst nog even beluisterd heb en daarna een strookje van dit folie over de nummers van het toerental (33 1/3) geplakt en luisteren. Ik hoor geen verschil maar ik houd hoop CD`s schijnen veel gevoeliger te zijn voor dit soort tweaks hiervoor heb ik een cd genomen die ik dubbel heb en bij de ene plak dus over het woordje disc een strookje en een strookje op een willekeurige plaats op de cd en maar weer luisteren. Helaas ook dit keer geen verschil P.W.B. elektronics verkoopt nog meer van dit soort onzin, zoals stiften om het randje van CD`s te kleuren (E150,-) en de Quantum Clip (wat dit ook moge zijn ) (E750,-) Leuke handel als je makkelijk rijk wil worden volgens mij grenst dit aan oplichting Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Leuke handel als je makkelijk rijk wil worden volgens mij grenst dit aan oplichting Marcel Makkelijk rijk worden niet als ze allemaal zijn zoals jij Er trappen vast meer mensen in dan jij en ik denken? marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 augustus 2005 Report Share Posted 1 augustus 2005 Gelukkig ben ik dus niet de enige die geen verschil kon horen. Maar laat een ieder die wel verschil hoort, gelukkig zijn met deze onzin tweaks. En laat hij/zij er vooral kapitalen aan uitgeven. Mijn verwachtingen zijn in iedergeval weer eens uitgekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Gelukkig ben ik dus niet de enige die geen verschil kon horen. Maar laat een ieder die wel verschil hoort, gelukkig zijn met deze onzin tweaks. En laat hij/zij er vooral kapitalen aan uitgeven. Mijn verwachtingen zijn in iedergeval weer eens uitgekomen. heb je die prijslijst die ze er bij doen goed bekeken? Wat voor vage dingen daar opstaan en prijzen dat ze er voor vragen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 augustus 2005 Report Share Posted 2 augustus 2005 Dit soort produkten bestaan bij de gratie van mensen die erin geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Gelukkig ben ik dus niet de enige die geen verschil kon horen. Maar laat een ieder die wel verschil hoort, gelukkig zijn met deze onzin tweaks. En laat hij/zij er vooral kapitalen aan uitgeven. Mijn verwachtingen zijn in iedergeval weer eens uitgekomen. heb je die prijslijst die ze er bij doen goed bekeken? Wat voor vage dingen daar opstaan en prijzen dat ze er voor vragen Marcel Ja, ik heb die voodoo-prijzen gezien. Ik verbaas mij dan ook dat dit soort voodoo oplichting nog steeds niet wordt aangepakt, daar waar dat bij andere praktijken wel gebeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Dit soort produkten bestaan bij de gratie van mensen die erin geloven. En dat soort lieden die het zoveelste gat in de markt hebben ontdekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Laatst kreeg ik van een kennis zo'n dun groen schijfje te leen om op je cd's te leggen. Moest ik ook maar eens proberen zei ie. Volgens de fabrikant zou dat wonderen verrichten voor de muziekweergave. Nou, hoe ik ook luisterde, ik kon absoluut geen enkel verschil horen. Terug gegeven aan mijn kennis, waarop hij zei dat hij ook geen verschil kon horen. Maar, om mij niet te be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Laatst kreeg ik van een kennis zo'n dun groen schijfje te leen om op je cd's te leggen. Moest ik ook maar eens proberen zei ie. Volgens de fabrikant zou dat wonderen verrichten voor de muziekweergave. Nou, hoe ik ook luisterde, ik kon absoluut geen enkel verschil horen. Terug gegeven aan mijn kennis, waarop hij zei dat hij ook geen verschil kon horen. Maar, om mij niet te be Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Nou, bij mij werkt de Silver Rainbow Foil wel degelijk. Ook op LP's. Meerdere lieden op dit forum hebben dezelfde ervaringen. Al komt men daar soms niet openlijk voor uit. Ook in mijn omgeving zijn er mensen die wel verschillen horen en anderen weer niet. Dit betekent dus niet dat het niet werkt! Bij degenen waarbij het wel werkt, zijn er reeds vele (blinde) proeven gedaan waarbij feilloos de behandelde CD werd aangewezen. Genoeg bewijs. Rest nog te verklaren waarom het niet in alle gevallen werkt. Er zijn 2 hypotheses: 1. er zijn (veel) meer, krachtiger, P.W.B.-voodoo spullen nodig 2. sommige mensen zijn er ongevoelig voor en zullen het nooit horen Ik denk dat 2 vervalt, gezien de ervaringen van Peter Belt himself bij enkele journalisten. Blijft over hypothese 1. Het nadeel is dat het veel moeite, tijd en geld kost, waar men geen zin in heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 de Steadtler lumocolor 317 die ik al jaren gebruik voor groene randjes kost ook al iets van 2 euro. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 de Steadtler lumocolor 317 die ik al jaren gebruik voor groene randjes kost ook al iets van 2 euro. groet Daar koop ik liever een biertje voor, heeft bij mij meer effect.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Bij degenen waarbij het wel werkt, zijn er reeds vele (blinde) proeven gedaan waarbij feilloos de behandelde CD werd aangewezen. Genoeg bewijs. Voor mij niet, kom maar op met je bewijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 binnenkort heb je alvast 'getuigenis' van een van de meest kritische personen hier dat hij verschil hoort tussen mijn CD's en identieke onbewerkte. bevroren/groen gestift/gesprayd/gedemagnetiseerd en nog zo wat. en dan kan je wel weer aan het gehoor van die persoon gaan twijfelen, maar dan is de aarde ook weer plat. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 en dan kan je wel weer aan het gehoor van die persoon gaan twijfelen, maar dan is de aarde ook weer plat. Klopt net als CD's. Misschien moeten we de rand van de aarde ook groen stiften. Zal vast ook een heel verschil maken. Lees ook even wat Dutchguy HIER schrijft: "Ik werk in de CD productie industrie vooral op het gebied van de reproductie van CD's Ik heb machines opgestart bij bedrijven zoals EMI, Warner, etc. Ik bedoel niet computer copy, maar massa productie machines met output van 20.000 CD's per dag en meer. Jullie zouden allemaal is moeten weten wat een shit er geproduceerd word. Philips heeft een zogenaamd Redbook, waarin staat waaraan de CD kwaliteit zou moeten voldoen, zoals eerder genoemde jitter, maar ook Block Error rate, pushpull signal, Radial noise, Dubbelebreking van het plastic. etc. nou kan ik je vertellen dat de meeste CD's die geproduceerd worden ver buiten deze specs worden geproduceerd. dit om de ciclus tijd van de machines zo kort mogelijk te maken.... Ik kwam ook een tijd geleden een stift tegen van (toen) 35 gulden waarmee je de buiten kant van de CD zou moeten kleuren om de geluidskwaliteit te verbeteren...... Ik heb dezelfde CD met en zonder stift getest met een profesionele test speler en ik had zelden zo'n gelijke uitslag gezien... Ook het verschil tussen gouden en aluminium CD's is werkelijk echt onzin...... Het enige verschil zou moeten zijn dat de reflectie beter is Als je weet hoe een CD eigenlijk werkt zou je moeten weten dat dit is met interferentie van het terug gekaatste licht van de pit en het land om de pit.... met een betere reflectie maakt dit niks uit. wel is heel belangrijk dat de hoogte van de pit voldoende is om een zo groot mogelijke uitdoving van het terug gekaatste laser light te verkrijgen. Dit daarentegen is bij erg veel geproduceerde CD's niet het geval omdat een fatsoenlijke hoogte van de pits een langere ciclustijd van de machines geeft wat geen enkele producent wil...." Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 en dan kan je wel weer aan het gehoor van die persoon gaan twijfelen, maar dan is de aarde ook weer plat. groet Dus als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Rest nog te verklaren waarom het niet in alle gevallen werkt.Er zijn 2 hypotheses: 1. er zijn (veel) meer, krachtiger, P.W.B.-voodoo spullen nodig 2. sommige mensen zijn er ongevoelig voor en zullen het nooit horen Ik denk dat 2 vervalt, gezien de ervaringen van Peter Belt himself bij enkele journalisten. Blijft over hypothese 1. Het nadeel is dat het veel moeite, tijd en geld kost, waar men geen zin in heeft. 3. Andere mensen weten dat het geen verschil maakt, en horen het dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Je kan met ieder bewijs komen wat je wilt Pjotr, maar hij hoort het toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Je kan met ieder bewijs komen wat je wilt Pjotr, maar hij hoort het toch? En toch zijn CD's plat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 3 augustus 2005 Report Share Posted 3 augustus 2005 Mooie handel eigenlijk. Producten verkopen waarvan de fabrikant zelf zegt dat de werking niet gemeten kan worden, maar dat het tussen de oren zit. Er kan dus nooit aangetoond worden of het wel of niet werkt. Waardoor er een sfeer van mystiek rond de producten gecre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts