Jump to content

Subsonic filter

carl
 Share

Recommended Posts

Je hebt gelijk mijn Duits is nog minder dan ik dacht, ik moet er weer wat meer tijd voor nemen.

http://www.lp-magazin.de/news/index.php?shownews=25

Typisch overigens dat zo'n Michell de distributie laat doen door een concurrerend bedrijf.

Nieuwsgierig als ik ben, had jij die Diablo al gehoord?

Groet,

Carl

Typisch overigens dat zo'n Michell de distributie laat doen door een concurrerend bedrijf.

Raeke heeft het vak in Engeland geleerd bij Michell, en heeft vervolgens

een tijdje Hydraulics and Prisma's verkocht onder de merknaam Transrotor

in Duitsland. Toen hij eigen platenspelers begon te ontwerpen is die situatie niet veranderd, met alle gevolgen vandien :angry:

Niet slim van Michell (Engelsen). Mooie dingen die Michells. Ik ben uiteindelijk voor een Oracle gegaan maar ik geeft toe dat het ook een beetje om esthetische redenen was.

Carl

Ik weet niet Kraus wat het mooiste is/klinkt: een Fat Bob of een Orbe. Gevoelsmatig zou ik echter voor een subchasis gaan. Toch allemaal wat geraffineerder. Het voordeel van een Mitchell (net als een Oracle) boven een LP 12 is dat die aan de veren hangt ipv er boven op ligt. Een subchasis is natuurlijk wel duur te maken.

Overigens zijn het allemaal topdraaitafels. Ik las overigens dat een Graham ook heel mooi klinkt op een Fat Bob (om jou het leven even moeilijk te maken)

Carl

Guest Kraus vonBentinck

Eigenlijk zouden we dat eens moeten doen: een luistertest massa/geveerd; ik denk dat het bar weinig uit zal maken, mits voor beiden de opstelling goed is natuurlijk.

Ik heb al een paar keer naar een posting van Werner zitten zoeken over de opstelling van zijn draaitafel in de buurt van een vliegveld; ik kan hem nergens meer vinden maar ik meen dat er sprake was van een verende ophanging van een groot gewicht op slappe pootjes wat trillingvrij bleef bij opstijgende vliegtuigen of zoiets. Ik zou zoiets ook wel eens willen proberen (niet die vliegtuigen natuurlijk)

Ooit, als ik de loterij win, vervang ik de M

Guest Kraus vonBentinck

bij een luistertest moet deze dan natuurlijk ook wel meedoen, anders blijft de uitslag nietszeggend

saturntable.jpg

Saturn Table van Midnight Express

Ik zie er een SME, een JMW en een Triplanar? opstaan

zoeken over de opstelling van zijn draaitafel in de buurt van een vliegveld; ik kan hem nergens meer vinden maar ik meen dat er sprake was van een verende ophanging van een groot gewicht op slappe pootjes wat trillingvrij bleef bij opstijgende vliegtuigen of zoiets.

Haha!

Dat is gewoon deze opstelling:

gyrodec-2.jpg

Mijn oude Gyro op een standaard Target rek. Toen woonden we nog in Diegem,

pal in het verlengde van de startbaan. 747s zaten ter hoogte van ons huis

op een zielige 100m, wat alle glazen in de kast rearrangeerde, alle auto-alarmen

in de straat deed afgaan, ... terwijl de Gyro rustig doorspeelde.

Om te zien vind ik de Phantom niet mooier dan de 2, in het echt is die wat lomp. Dat neemt niet weg dat het een schitterend stukje techniek is die Phantom.

Carl

Guest Kraus vonBentinck

aha, zo zat dat.

Ik dacht dat het toen ging over trillingvrije laboratoriumopstellingen waarbij de truc was dat je een zeer groot gewicht aan veren ophing en de veren op een of andere manier aan slappe pootjes hingen. Dat was afdoende om op een paar hinderd kilometer afstand het effect te meten van brekende golven aan de kust.

Ja daar heb je wel gelijk in, die 2 is eigenlijk mooier & technischer dan de Phantom, maar bij de Phantom is de Anti-Skating wel heel erg slim, mooi en effectief uitgevoerd.

Trigon Vanguard:

Dat was 200mV gemeten op de uitgang, niet de ingang, en dus ongevaarlijk voor het element. Niettemin volkomen onaanvaardbaar.

Ik herinner mij de meting niet meer, vermoedelijk 200mV op een kanaal, en enkele tientallen mV op het andere.

De uitgangstrap van de Vanguard is een DC-gekoppelde NE5534 zonder servo en met 40dB versterking of zo. Dat is vragen om offsetproblemen.

Kijk, over slecht lezen gesproken :blink::unsure: . Volgende keer beter mijn best doen :D

De Transrotor Phono is bij mij niet meer origineel. Ik heb echter de offset aan de uitgang nog niet gemeten. Als die er nog is, dan ga ik daar ook nog aan werken ;)

• Members
saturntable.jpg

Saturn Table van Midnight Express

Ik zie er een SME, een JMW en een Triplanar? opstaan

Volgens mij is die voorste arm een Wheaton (of zoiets) en geen JMW.

Schijnen erg mooi te zijn , maar enorm duur !

Wat betreft die piekspaning , in mijn kennissenkring is er niemand die hier ooit problemen mee heeft gehad. Vraag me dan ook af of je je hier echt druk om moet maken. Vooralsnog ga ik er vanuit dat je deze problemen bij een gerenomeerde fabrikant niet hoeft te verwachten , maar ik ben wel benieuwd naar de eventuele publikatie ...

Groet

Hai Arden,

Als ik het goed begrijp krijg je met name last bij de dunne draadjes die in zeer dure elementen zitten. Wat is een gerenommeerde fabrikant -Graham Slee wordt in alle bladen de hemel ingeprezen en veroorzaakt kennelijk o.m. dit probleem.

Groet,

Carl

Binnenkort ga ik veel meer meten en dit publiceren, ik heb alleen een probleem met konstant te hoge waardes.

Ik weet ook niet of ik die mag publiceren ?

Dag Henk,

je moet dan alles tweemaal meten. Eerst met open ingang (47k intern), en daarna met

een kleine weerstand aan de ingang die het element voorstelt (neem 33R of eventueel 100R, gebruik eventueel de schakelbare belastingsweerstanden van de phonotrap zelf). Alleen wanneer er in het tweede geval veel DC te zien is, is er wat aan de hand.

En ja, legaal gezien mag je alles publiceren. Maar je kunt natuurlijk niet uitsluiten dat een fabrikant of importeur boos wordt omdat je zijn incompetentie aan het ligt brengt.

Ik ben in elk geval geinteresseerd in de resultaten. DC op de ingang is iets wat absoluut niet mag. Ook al ben je voorzichting met inschakelen en op laten staan, dan nog moet je erop rekenen dat de spanning ooit onvoorzien uitvalt.

Groeten,

Werner

(met een JA die in negen maanden tijd misschien negen LPs heeft gespeeld

:( )