bees Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 hoi! ik heb een primare 301 (uit 1996) en vroeg mij af of het een goed idee is om de condensatoren te laten vervangen door blackgates/infinity? en is het sowieso verstandig om na nu 10 jaar de condensatoren te laten vervangen???? groet, bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 condensator na 10 jaar vervangen hoeft waarschijnlijk nog niet, dat hangt van de temperatuur af die ze in werkingstoestand kijgen. de meeste condensatoren zijn gemaakt voor max 85 graden en kunnen dan 3000 uur mee, als de temp lager is kunnen ze langer mee. condensatoren vervangen voor betere, sja, ff de andere Bas vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 7 december 2004 Author Report Share Posted 7 december 2004 hmmm maar dat apparaat staat al 10 jaar continue onder spanning... alleen de speakerterminals worden van de line ingangen gekoppeld wanneer ze "uit" staat... dus 24*7*52*10=87.360 uur....... *schijnt met een enorme sky-rose een grote B in de lucht* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 hmmmmaar dat apparaat staat al 10 jaar continue onder spanning... alleen de speakerterminals worden van de line ingangen gekoppeld wanneer ze "uit" staat... dus 24*7*52*10=87.360 uur....... *schijnt met een enorme sky-rose een grote B in de lucht* Leuke rekensom Als condensatoren continue op spanning staan en regelmatig gebruikt worden, houden ze bijna eeuwig (is misschien wat overdreven). Elko's lijden het meest onder belastingpieken. Daar hoort inschakelen ook bij. Juist de inschakelpieken zijn moordend voor voedingselko's. Je kunt er idd aan gaan denken om ze te gaan vervangen. Echt nodig is dat nog niet. Zeker als je het bakkie op spanning laat, zou ik er nog niet aan gaan denken. Of je moet echt de overstap naar andere willen maken. BG's zijn een optie. Panasonic FC zijn ook niet misselijk in een voeding en bovendien aardig wat goedkoper. Helaas zijn de Panasonics niet in echt grote waardes te koop, dus niet in die waardes die voor een bufferelko in de voeding van een versterker nodig zijn. En bij BG kom je dan ook heel erg duur uit. Mocht je echt potten nodig hebben (22000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Kan jij nog aan BCC series 154 komen Sodejuu? Ik had begrepen dat die niet meer gemaakt werden (heb nog wel emplooi voor vier 22000uF/100V series 154 voor een LC audio pwm versterkertje) (85V is ook goed, maar die had ik nog nooit gezien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Kan jij nog aan BCC series 154 komen Sodejuu? Ik had begrepen dat die niet meer gemaakt werden (heb nog wel emplooi voor vier 22000uF/100V series 154 voor een LC audio pwm versterkertje) (85V is ook goed, maar die had ik nog nooit gezien) Helaas Duck, We doen geen zaken meer met Spoerle sinds onze produktie naar Ierland an China is verhuisd. Spoerle zag er ook geen brood meer in. Ik zou ze nu bij Farnell moeten wegkapen, maar die zijn gewoon veel te duur. Dan kun je ze nog beter gewoon via een winkel bestellen. Schuro heeft de BCC 154 22000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Ach ja outsourcing, breek me de bek niet open. Om loonkosten te besparing verdwijnt al het werk naar verwegistan. Over een jaar of 10 a 15 is Nederland ook een lage lonenland.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts