bees Posted 19 november 2004 Author Report Share Posted 19 november 2004 precies.... what-hifi is wat dat betreft een goed blad, met die prijslijsten.... helaas in ponden.... ;-) en dna nog even over prijslijsten vinden op internet.... met google vind ik ze maar zelden..... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 precies.... what-hifi is wat dat betreft een goed blad, met die prijslijsten.... helaas in ponden.... ;-) en dna nog even over prijslijsten vinden op internet.... met google vind ik ze maar zelden..... bb Leuk hoor, het internet en die hifi-bladen. Maar de winkeliers zelf zouden wel wat scheutiger kunnen zijn in het vermelden van hun prijzen. Waarom moet ik op een verkoper afstappen om de prijs te vragen? Waarom moet ik mailen? Waarom moet ik elders, op internet bijvoorbeeld, zoeken? Een meubelzaak - om maar eens een dwarsstraat te noemen, en daarbij gaat het in de regel ook om vele honderden, dan wel duizenden euro's - vermeldt zijn prijzen toch ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 precies.... what-hifi is wat dat betreft een goed blad, met die prijslijsten.... helaas in ponden.... ;-) en dna nog even over prijslijsten vinden op internet.... met google vind ik ze maar zelden..... bb Leuk hoor, het internet en die hifi-bladen. Maar de winkeliers zelf zouden wel wat scheutiger kunnen zijn in het vermelden van hun prijzen. Waarom moet ik op een verkoper afstappen om de prijs te vragen? Waarom moet ik mailen? Waarom moet ik elders, op internet bijvoorbeeld, zoeken? Een meubelzaak - om maar eens een dwarstraat te noemen, en daarbij gaat het in de regel ook om vele honderden, dan wel duizenden euro's - vermeldt zijn prijzen toch ook? Omdat ze als de dood zijn dat mensen gaan protesteren tegen de gigantisch hoge winstmarges Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 november 2004 Author Report Share Posted 19 november 2004 ik weet niet wat winstmarges zijn op hifi spul.... ik denk dat dat best wel meevalt, dat het dus niet veel hoger ligt als de winst op andere luxe artikelen.... vergeet niet: hifi apparatuur is gewoon erg duur omdat er heel veel ontwikkelingskosten aanzitten en het produkt in vrij beperkte oplage gefabriceerd wordt.... daarom is een ferrari ook veel duurder dan een kia.... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 november 2004 Author Report Share Posted 20 november 2004 dat is idd ook zoiets ja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Ik heb de "prijslijst"-vraag gisteren eens voorgelegd aan iemand van Penhold (Look and Listen). Die kwam met de opmerking dat een "advieprijs" wettelijk niet meer vermeld mag worden. Rechtelijk schijnt dit nl niet te bestaan. Hij kwam ook met de zeer terechte opmerking dat potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 Wat ik soms zo flauw vindt is om de luidsprekerprijs per een te noemen en niet per set. Alsof je aan een speaker genoeg zou hebben. En ja Manus gewoon de prijzen er bij zetten hoort bij een goede winkel. Wat is een set? 2,4,5,7? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 november 2004 Author Report Share Posted 20 november 2004 nog even over die gang naar de dealers.... ik voel mij eigenlijk altijd een beetje bezwaard als ik weer een seen mailtje stuur naar stassen (of een andere dealer) met de vraag wat een bepaald produkt kost terwijl ik het mij hoogst waarschijnlijk toch niet kan veroorloven... wellicht niet geheel terecht maar toch.... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 De consument verziekt het natuurlijk zelf ook. Bedrijven worden vaak tegen elkaar uitgespeeld, daarom worden ze minder scheutig met prijsvermeldingen. Bel maar eens naar mediamarkt voor een prijs, krijg je niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 november 2004 Report Share Posted 20 november 2004 ik let ook op service, vandaar ook dat ik het heb over richtprijzen....maar helaas schijnt er hier i nederland niet over geld gepraat te mogen worden want in veel bladen staan wel advertenties maar zelden prijzen..... bb Ik heb even gekeken en het blijkt dat je in Drente woont. Als je even afzakt naar het zuiden, naar Zwolle, daar zit Hanze hifi tegenover het NS station, die verkopen Linn. Zeer goede service leveren ze daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 november 2004 Author Report Share Posted 20 november 2004 klopt dat is ook mijn "huis"dealer komt inmiddels bijna al mijn apparatuur vandaan.... en idd uitstekende service.... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 22 november 2004 Author Report Share Posted 22 november 2004 dus ik trek mijn soute schoenen aan en informeer naar d eprijs van een currentdesign rekje... (zijn erg mooi) krijg dus meteen e-maiL terug.... The original message was received at Mon, 22 Nov 2004 17:26:23 +0100 from 62-221-205-209.dsl.fiberworld.nl [62.221.205.209] ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <info@currentdesign.nl> (reason: 550 Host unknown) ----- Transcript of session follows ----- 550 5.1.2 <info@currentdesign.nl>... Host unknown (Name server: currentdesign.nl: host not found) fijn is dat..... *prutsers* Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Jij stuurt zomaar ergens een mailtje naartoe op goed geluk en zij zijn dan de prutsers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Probeer eens currentdesignS info@currentdesigns.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 24 november 2004 Author Report Share Posted 24 november 2004 ho ho.. nee niet op goed geluk.... heb gewoon op de info e-mail link geklikt op de website.... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 ho ho.. nee niet op goed geluk....heb gewoon op de info e-mail link geklikt op de website.... bb sorry! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 24 november 2004 Author Report Share Posted 24 november 2004 np! was ook een beetje onduidelijk mailtje... heb inmiddels een prijslijst ontvangen.... en voor zowel cd's ald dvd's en lp's zijn de opberg kosten idd 1 euro per stuk.... dus plek voor 550 cd's zal mij 550 euro gaan kosten plus 275 lp's.... ........ daar koop je ook een heel mooie phono pre voor ........... bb _die maar naar een goedkopere (zelfbouw) oplossing gaat zoeken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts