Jump to content

Onoplosbaar probleem?

carl
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een kennelijk onoplosbaar probleem met mijn Meridian 506.20 cd speler: het ding bromt en dat is irritant zeker als ik mijn installatie op standbye heb staan. Daarbij gaat het om een frequentie die ver draagt en echt storend is. Vorig jaar op de VAD naar Viertron en op hun advies heb ik het ding opengeschroeft en de trafo strakker gezet. Om maar zeker te zijn ook nog wat bitumen geplakt met als gevolg : het ding bromt nog steeds. Gisteren op de VAD nog eens naar Viertron en de zeer aardige man met snor vertelde me dat ik de trafo juist losser moest zetten. Dat heb ik gedaan en vervolgens het ding met de kap open een paar uur aan laten staan op stand bye. Gevolg zo stil als een muis zelfs met mijn oor erbij. Het ding weer dichtgeschroefd en je begrijpt het wel brom weer terug.

De logische conclusie zou zijn dat de constructie van het frame, hoe degelijk ook (misschien wel te degelijk), niet deugt. Maar hoeveel van die apparaten zijn er niet gemaakt, ben ik dan de enige die zich er aan stoort?

Kan iemand me verder helpen?

Bedankt ,

Carl

Hallo allemaal,

Ik heb een kennelijk onoplosbaar probleem met mijn Meridian 506.20 cd speler: het ding bromt en dat is irritant zeker als ik mijn installatie op standbye heb staan. Daarbij gaat het om een frequentie die ver draagt en echt storend is. Vorig jaar op de VAD naar Viertron en op hun advies heb ik het ding opengeschroeft en de trafo strakker gezet. Om maar zeker te zijn ook nog wat bitumen geplakt met als gevolg : het ding bromt nog steeds. Gisteren op de VAD nog eens naar Viertron en de zeer aardige man met snor vertelde me dat ik de trafo juist losser moest zetten. Dat heb ik gedaan en vervolgens het ding met de kap open een paar uur aan laten staan op stand bye. Gevolg zo stil als een muis zelfs met mijn oor erbij. Het ding weer dichtgeschroefd en je begrijpt het wel brom weer terug.

De logische conclusie zou zijn dat de constructie van het frame, hoe degelijk ook (misschien wel te degelijk), niet deugt. Maar hoeveel van die apparaten zijn er niet gemaakt, ben ik dan de enige die zich er aan stoort?

Kan iemand me verder helpen?

Bedankt ,

Carl

Beste Carl,

Ik herken dit probleem met Meridian apparaten. De enige oplossing (die ik zelf ook een keer heb toegepast) is het verwijderen van de bloktrafo, en een stille (amplimo) ringkern ervoor in de plaats zetten. Los van dat de mechanische brom weg is, gaat ook de klank erop vooruit.

Groeten,

Bas

Zomaar een idee. Leg eens een telefoonboek (of ander zwaar boek) op de speler. Misschien dempt dat de trillingen (zo ja dan kun je eventueel aan loodbitumen denken, als er ruimte is).

Goed lezen Duck, bitumen had ie al geplakt. <_<:D

Zomaar een idee. Leg eens een telefoonboek (of ander zwaar boek) op de speler. Misschien dempt dat de trillingen (zo ja dan kun je eventueel aan loodbitumen denken, als er ruimte is).

Helemaal volgieten met bitumen, het brommen is dan wel over.

Dat krijg je van surfen in de baas zijn tijd :D

Bitumen in de oren wellicht :P

Hai Duck,

Ik vrees dat het een ontwerp fout is zoals Sebastiaan zegt. Ik heb hem inmiddels gevraagd hoeveel een trafo vervangen moet kosten.

Carl

Hai allemaal,

Mijn buizenversterkers brommen ook een beetje maar op een meter afstand hoor je ze niet meer. Die Meridian hoor je dus wel op grote afstand. Toch een apparaat geweest van 3.650 gulden. Ik had natuurlijk veel eerder moeten reclameren maar had geen tijd/zin.

Carl.

Toch een apparaat geweest van 3.650 gulden. Ik had natuurlijk veel eerder moeten reclameren maar had geen tijd/zin.

Hoe oud is dat ding dan? Je mag verwachten dat een speler van die categorie een geruime tijd probleemloos zijn werk doet. Zelfs al is de garantietermijn verlopen mag je van de winkelier waar je hem hebt gekocht een goede coulance regeling verwachten bij het oplossen van je probleem.

Hai Richard,

Ik heb dat ding een jaar of 5 denk ik. Ik ben zelf jurist en weet van het recht op coulance. Een brommende trafo is natuurlijk wel iets anders dan een kapotte trafo. Overigens kwam Viertron met het verhaal van vervuilde stroom en de opmerking dat een DC filter de oplossing zou zijn. Ik geloof dat niet zo. Ik heb Bas gevraagd hoeveel vervanging van zo'n trafo door een Menno van de Veen moet kosten. Als dat niet te duur is.

Carl