Jump to content

Xindak speakerkabel

Manus
 Share

Recommended Posts

Wat mij betreft zouden importeurs andere dan door hen geimporteerde spullen in de regel prioriteit 0 mogen geven en uitsluitend gaan repareren als er geen apparaten van eigen import ter reparatie staan. En meteen bij de eerst uit te voeren reparatie een additionaal een bedrag in rekening brengen ter dekking van het serviceapparaat.

Het moge duidelijk zijn: ik heb een geweldige hekel aan mensen die alleen maar op eigen financieel gewin uit zijn, zeker als dat ten koste gaat van anderen.

Ach Joboton,

Werk zelf bij een bedrijf dat elders gekochte spullen of spullen van een concurrent zonder meer wil repareren en als de klant dat wil ook nog met de hoogste prioriteit. Daarvoor krijgt die klant dan WEL een passende rekening. Wij blij, klant blij.

De grap hiervan is dat zo'n klant vaak dolblij is geholpen te zijn en de volgende keer terug komt voor ons eigen product.

Notoire zeurkousen hou je altijd en die hebben dan ook nooit de hoogste prioriteit maar geholpen worden ze wel.

;)

Wat mij betreft zouden importeurs andere dan door hen geimporteerde spullen in de regel prioriteit 0 mogen geven en uitsluitend gaan repareren als er geen apparaten van eigen import ter reparatie staan. En meteen bij de eerst uit te voeren reparatie een additionaal een bedrag in rekening brengen ter dekking van het serviceapparaat.

Het moge duidelijk zijn: ik heb een geweldige hekel aan mensen die alleen maar op eigen financieel gewin uit zijn, zeker als dat ten koste gaat van anderen.

Ach Joboton,

Werk zelf bij een bedrijf dat elders gekochte spullen of spullen van een concurrent zonder meer wil repareren en als de klant dat wil ook nog met de hoogste prioriteit. Daarvoor krijgt die klant dan WEL een passende rekening. Wij blij, klant blij.

De grap hiervan is dat zo'n klant vaak dolblij is geholpen te zijn en de volgende keer terug komt voor ons eigen product.

Notoire zeurkousen hou je altijd en die hebben dan ook nooit de hoogste prioriteit maar geholpen worden ze wel.

;)

Beste Pjotr,

Zoals jij het beschrijft, zo hoort het ook. Ik handel in principe ook zo. De Crown was een uitzondering om bovengoemde redenen.

Groeten,

Bas

Ik ga in mij verhaal uit van een normale marge an zo'n 35 a 40% voor de dealer.

Ach, als de importeur ook zo'n marge aanhoud, dan zit je inclusief BTW al op een verdubbeling <_< Al met al is een verdubbeling dus prima te verantwoorden met zo'n marge.

Het hangt wat mij betreft af van het soort product of ik het wel of juist niet uit het buitenland haal. En ja, ook wel een beetje van de marge (of de verkrijgbaarheid :D )

Beste Henk,

MAar de BTW moet de dealer ook weer afdragen, dus in werkelijkheid verdient hij er maar 35 a 40% op. Tenzij hij het zwart verkoopt :D

Groeten,

Bas

40% netto verdienste (importeur) + 40% netto verdienste (dealer) = 80% + 19% btw (+ eventuele douanerechten) = ongeveer 100% bruto :)

Bii "high-end" liggen die verhoudingen iets anders <_<

Ik ga in mij verhaal uit van een normale marge an zo'n 35 a 40% voor de dealer.

Ach, als de importeur ook zo'n marge aanhoud, dan zit je inclusief BTW al op een verdubbeling <_< Al met al is een verdubbeling dus prima te verantwoorden met zo'n marge.

Het hangt wat mij betreft af van het soort product of ik het wel of juist niet uit het buitenland haal. En ja, ook wel een beetje van de marge (of de verkrijgbaarheid :D )

Beste Henk,

MAar de BTW moet de dealer ook weer afdragen, dus in werkelijkheid verdient hij er maar 35 a 40% op. Tenzij hij het zwart verkoopt :D

Groeten,

Bas

40% netto verdienste (importeur) + 40% netto verdienste (dealer) = 80% + 19% btw (+ eventuele douanerechten) = ongeveer 100% bruto :)

Ome Henk, percentages over percentages mag je niet domweg optellen hoor! 40% over bedrag X (winst importeur) en daar weer 40% over (winst dealer) en dan nog 19% BTW erover is niet 99% over de inkoopprijs van de importeur of zo. Dat is 1,40 x 1,40 x 1,19 = 2,3324 ofwel 133,24% over de inkoopprijs van de importeur... :rolleyes: Of is dat 'ongeveer 100% bruto'? ;)

Ach Joboton,

;)

Beste Pjotr,

Zoals jij het beschrijft, zo hoort het ook. Ik handel in principe ook zo. De Crown was een uitzondering om bovengoemde redenen.

Groeten,

Bas

En gelijk heb je. Het is belachelijk dat iemand eerst gebuik maakt van de kennis van de een en vervolgens de order aan iemand die goedkoper is gunt. Ik zou dat nooit kunnen, ik ben best bereid om wat meer te betalen voor een goed advies. Uiteraard onderhandel ik meestal wel over de prijs als het om duurdere dingen gaat (zoals mijn cd-speler :D ), maar ik gun de winkelier ook wat. Die mensen moeten ook leven. Meestal vraag ik wat er af maximaal af kan en dan accepteer ik dat bod ook. Lager ga ik nagenoeg nooit. Dat vind ik niet nodig en ook niet verstandig richting de verkoper. Je komt per slot van rekening vaak ook terug naar zo'n winkel voor meer dingen en dan wil je ook goed en eerlijk behandeld worden.

waarom zou een importeur 40% winst moeten hebben? De verkoper gun ik het wel maar de importeur hoeft alleen alles door te sluisen.

En die verkoper schuift geen dozen dan? Overigens is 40% helemaal niet zo hoog hoor. Bij menig importeur ligt het op 100%. Mooi voorbeeld is wegwerpaanstekers. Inkoopsprijs voor de importeur nog geen dubbeltje ...

Ach als je niemand meer een boterham gunt houdt het vanzelf op ...

;)

De verkoper geeft ook advies. Ik gun best mensen geld, maar dat wil niet zeggen dat er een enorme winstmarges moeten zijn. Ik ben zelf werkzaam in de wegenbouw en daar mag je blij zijn als je 1% winst haalt. En zelfs dat is bijna onmogelijk.

Als iemand echt genaaid wil worden vragen we nog maar 10% extra anders wordt je vanzelf teruggeroepen door de marktwerking. Die marktwerking ontbrak waarschijnlijk lange tijd in de audiowereld. Met de komst van internet is er weer een goede vorm van marktwerking. Iedereen kan nu de prijzen vergelijken en voor zichzelf kijken of het het prijsverscheel waard. Als ik iets besteld bij een winkel in het buitenland (let wel winkel zonder korting want ik besteld in mijn eentje) en het daarna laat versturen naar Nederland (uiteraard duurder als bij meerdere apparatuur) en dan nog veel goedkoper uitben. Vraag ik me af wat ze aan het doen zijn in Nederland. Winstpercentages in de audio zijn dan echt absurd.

Leuk voorbeeld vind ik Parasound. Gemaakt in Scandinavie. Als je die importeerd vanuit Amerika en laat ombouwen ben je goedkoper uit dan kopen in NL.

Het geldt uiteraard niet voor alle apparatuur.

Een importeur die apparatuur niet laat repareren omdat het niet gekocht is in NL vind ik echt debiel. De importeur vertegenwoordigd een merk en je mag in alle redelijkheid verwachten dan een apparaat een aantal jaren meegaat. Dan moet je kunnen terugvallen op het merk in dit geval vertegenwoordigd door de importeur. Dat die iets meer rekend vind ik ook raar want repareren heeft een kostprijs. Als ik zou weten dat een importeur de hoofdprijs vraagt voor een reparatie zou ik het door ander laten repareren. Ik vraag me trouwens af of er in het buitenland ook al dit gezeur is

Bas, je hebt eem logisch verhaal, maar blijft het feit dat ik het verschil t

Kijk nog maar eens geod naar mijn eerste post, naar het bedrag dat ik er voor heb betaald. Ik heb deze kabels nog nergens gezien voor 95 euro, ook niet bij een bedrijf in Hongkong.

Die prijs is beter. Ik had het over de prijzen die genoemd worden op de site. Is het dan zo dat die prijzen niet kloppen? :blink:

Kijk nog maar eens geod naar mijn eerste post, naar het bedrag dat ik er voor heb betaald. Ik heb deze kabels nog nergens gezien voor 95 euro, ook niet bij een bedrijf in Hongkong.

Die prijs is beter. Ik had het over de prijzen die genoemd worden op de site. Is het dan zo dat die prijzen niet kloppen? :blink:

Geen idee, ik heb ook net gekeken maar die prijzen verbazen mij. Ik wist niet dat je het over die prijzen had, vandaar het misverstand. Genoemde prijzen op de site liggen toch echt eens stuk hoger dan ik er voor heb betaald. Misschien dat die prijzen niet kloppen. Ik kan me niet voorstellen dat ik er bij vergissing zo'n slordige honderd euro minder voor heb betaald.

Tja eigenlijk zou ik dat ook meer moeten. Ik denk eerst aan de klanten, en pas op het laatst aan mezelf. En wanneer ik klant ben, denk ik als eerst aan de verkoper en dan aan mezelf biggrin.gif.

Ik ben iemand die altijd gaat voor redelijkheid, en dus de middenweg. Ik wil niet genaaid worden, maar hoef ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang.

Hoi Bas

Ik ben in principe ook wel iemand die gaat voor redelijkheid. Als ik een verkoper graag mag, dan gun ik hem z'n geld ook wel. Vooral als het een verkoper is, die vriendelijk is, en op een bepaalde manier een passie voor z'n eigen zaak heeft. Dus dat hij het niet alleen met winstbejag doet. Zo'n typische snelle Megapool verkoper gun ik eigenlijk geen cent. Maar dat komt ook omdat ik geen binding met dat soort mensen voel. Dat soort mensen voelt ook niks voor jou, behalve op een zo'n gewiekst mogelijke manier je portomonnee uit je zak te manipuleren.

Als een verkoper van een audiozaak die ik mag tegen mij oprecht zegt, dat het niet goed met zijn zaak gaat en dat hij niet veel verkoopt door wat voor reden dan ook, dan heb ik gelijk al medelijden met zo'n man. Dan zou ik zelfs meer willen betalen dan de kostprijs. {De tranen springen me nu al in de ogen} :D

Maar het gros van de verkopers is het "Megapool" type, en die gun eigenlijk nog niet eens het licht in de ogen. Dat soort type's zie je ook vaak in de auto-branch. Je weet wel, zo'n gladde aal, die een gezin met een minimuminkomen een auto probeert aan te smeren met een onmogelijke lening. Kijk, dat soort mensen heeft het ook niet goed met jou voor.

Maar aan de andere kant is het ook weer zo, dat het niet verkeerd is om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. En daar bedoel ik eigenlijk alleen maar mee, dat je het product op een zo goedkoop mogelijke manier probeert te krijgen. Dat is handel en concurentie. wij moeten als klant eigenlijk altijd maar medelijden hebben met de verkoper, maar het is altijd eenrichtingsverkeer.

Mijn motto is: ik heb pas een hart voor de zaak, als de zaak een hart voor jou heeft.. :D

Groeten

Edwin

[

Mijn motto is: ik heb pas een hart voor de zaak, als de zaak een hart voor jou heeft.. :D

Beste Edwin,

geweldig gezegd :D Ik ben het met je laatste post helemaal eens. Ps: Sinds willem van Hanegem bondscoach was had ik eht toch al niet meer zo op met Megapool :D

Groeten,

Bas

Hahaha, ja die Willem was wel lachen in dat Megapool reclame spotje. Dan zag je hem weer rennen met

[

Beste Edwin,

geweldig gezegd :D Ik ben het met je laatste post helemaal eens. Ps: Sinds willem van Hanegem bondscoach was had ik eht toch al niet meer zo op met Megapool :D

Groeten,

Bas

Hahaha, ja die Willem was wel lachen in dat Megapool reclame spotje. Dan zag je hem weer rennen met

Even on topic maar weer: evengoed een mooie kabel hoor, die Xindak FS-1 :D .

Echt ongeloofelijk wat er toen allemaal kon op hifi.nl :) wat heb ik avonden aan avonden gelachen.... :D

Psies, tot je er

Echt ongeloofelijk wat er toen allemaal kon op hifi.nl :) wat heb ik avonden aan avonden gelachen.... :D

Psies, tot je er

Een vriend van mij heeft een motorzaak in Haarlem en hij verkocht/verkoopt oa Castrol olie, toen laatst de vertegenwoordiger van castrol langs kwam voor een nieuwe bestelling kwam de eigenaar van de zaak er achter dat zijn inkoop prijs hoger was dan de verkoop prijs in Duitsland. (Die vriend was net darvoor op vakantie geweest en door Duitsland gereden daarom wist hij de Duitse prijs)

Dit deelde hij mee aan de vertegenwoordiger die doodleuk zij dan bestel je toch geen olie meer bij ons.

Hiermee wil ik ook duidelijkmaken dat de verkoop prijzen in Nederlands vaak ook niet door de verkoper worden bepaald maar door de tussenhandel (importeurs etc)

Dit is een bekend feit. Nederland loopt over van de tussenhandelaren. In Dtl is dat veel minder. Ik ben er dan ook voor om een heleboel van die tussenhandelaren te schrappen. Dan nog maar een paar WWers erbij, maar dat zou het wel goedkoper maken. Lonen zouden dan ook op een beter haalbaar niveau kunnen blijven. Het is de tussenhandel die de economie de nek om draait. :o:angry: Het is toch ook van de zotte dat e rtussen fabriek en winkel 3 of 4 tussenhandelaren zitten? Dat is geld genereren waar het niet nodig is :huh:<_<

:D Mooi hoor, zo'n Xindak-kabel :lol:

Ja dat is ie zeker, alleen is hij hier wel een beetje duur :rolleyes:

Valt wel mee hoor. Zie mijn eerste post maar.