Theo Posted 14 december 2003 Report Share Posted 14 december 2003 Regelmatig zie ik advertenties op hear en hifi van mensen die topapparatuur nieuw, in ongeopende doos, tegen zeer scherpe prijzen aanbieden. Het gaat dan vaak om kortingen van 20 - 40 % op bijvoorbeeld versterkers en CD-spelers. Dit lijkt aantrekkelijk. Ik vraag me af wie er wel eens op dit soort aanbiedingen is ingegaan en wat de ervaringen zijn. Het is mij duidelijk dat je met garantie meer risico loopt en dat je een defect apparaat naar een dealer of importeur in het buitenland moet opsturen. Kortom: wat is jullie advies? Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 14 december 2003 Report Share Posted 14 december 2003 Dit is eigenlijk ook de bedoeling van het verenigd Europa, winkelen buiten de enge grenzen van een land. Consequentie is dat je voor eventuele garantie ook naar de leverancier van het product terug moet. Met een importeur ben je als consument verder geen overeenkomst aangegaan, garantie hoef je van hem dus ook niet te verwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 december 2003 Report Share Posted 14 december 2003 Hai Theo, Als ik jouw set zie wat wil jij nu nog kopen (behalve een goede buizenversterker)? Ik zou zelf nooit apparatuur kopen die ik niet eerst in huis heb gehad. Om een miskoop te vermijden heb ik wel wat voor over. En wat doe je als iets kapot gaat? Nu ben ik volkomen a technisch en geef toe dat dat voor een groot knutselaar anders kan liggen. Als ik iets in het buiteland zou kopen dan kabels of andere acessoires daar kan in beginsel niets mis mee. Overigens als je in de buurt van de Duitse grens woont ligt dat ook weer anders. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 14 december 2003 Author Report Share Posted 14 december 2003 Carl, Ik zit eerlijk gezegd aan de CD-speler te denken. Mijn huidige Meridian 508.24 is toch al weer 6 jaar oud. Een CD-speler lijkt me inderdaad geen type apparaat dat je zomaar even ongezien en ongehoord bestelt. Voor kabels etc ligt dat inderdaad anders. Nou woon ik wel niet te ver van de duitse grens (Nijmegen), maar ik vind het altijd lastig zoeken in de duitse bladen (Audio, Audiophile, Stereoplay) naar dealers van goede merken in de buurt. En het blijft gedoe als je er wat aan krijgt, hoewel ik in een uur naar D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 15 december 2003 Report Share Posted 15 december 2003 Iedereen zit wel vaak te zeuren over garantie, maar hoevaak gaat er nou iets stuk binnen de garantieperiode? Gelieve niet te antwoorden als je een NAD bezitter bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 december 2003 Report Share Posted 15 december 2003 Gelieve niet te antwoorden als je een NAD bezitter bent Hoezo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 15 december 2003 Report Share Posted 15 december 2003 omdat ik er daar behoorlijk wat van ken die het eerste jaar niet overleven (de apparatuur dan ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 december 2003 Report Share Posted 15 december 2003 omdat ik er daar behoorlijk wat van ken die het eerste jaar niet overleven (de apparatuur dan ) Kun je wat specifieker zijn dan, misschien wel handig om te weten voor mensen die op het punt staan om.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 december 2003 Report Share Posted 15 december 2003 omdat ik er daar behoorlijk wat van ken die het eerste jaar niet overleven (de apparatuur dan ) De tuner van m'n vader (NAD C420) had al na een paar weken last van geheugenverlies Is 2 keer gebeurt en daarna niet meer, maar er is wel melding van gemaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 Hai Theo, Die Krell kan je in ieder geval beluisteren in Beek Ubbergen daar zag ik hem laatst staan. Getest in de laatste Stereophile. Wel leuk met al die filters. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 omdat ik er daar behoorlijk wat van ken die het eerste jaar niet overleven (de apparatuur dan ) Kun je wat specifieker zijn dan, misschien wel handig om te weten voor mensen die op het punt staan om.. Een aantal jaren geleden (stuk of 3) waren veel van mijn audiokennissen opeens NAD gek. Vooral de 370 gaf er veel problemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 december 2003 Report Share Posted 16 december 2003 omdat ik er daar behoorlijk wat van ken die het eerste jaar niet overleven (de apparatuur dan ) Kun je wat specifieker zijn dan, misschien wel handig om te weten voor mensen die op het punt staan om.. Een aantal jaren geleden (stuk of 3) waren veel van mijn audiokennissen opeens NAD gek. Vooral de 370 gaf er veel problemen Ik dacht dat die 370 nog niet zo lang op de markt is, sinds 2001 dacht ik? Was het misschien een ander type? Maar begrijp ik dat er op basis van 3 apparaten wordt geconcludeerd dat een merk niet okee is? Er wordt nou eenmaal veel meer NAD verkocht dan een duurder merk, dus komen er ook meer terug. Ik heb wel begrepen dat er in het begin van de negentiger jaren wat problemen met de betrouwbaarheid waren, het spul kwam overal vandaan, totdat er andere producenten werden geregeld. Misschien heb ik wel geluk, maar mijn NAD componenten zijn netjes afgewerkt, van buiten en van binnen, en geven veel waar voor hun geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ik zeg niet dat de apparatuur niet deugt! Ik werk immers niet in een raparatiehandel ofzoiets. Ik ken er alleen een aantal die snel stuk gaan (op forum staat dat trouwens ook regelmatig). De 370 komt ongeveer uit 2000 geloof ik. Geintergreerde broertje van de 218. Schijnt ook dat ze veel last hebben van wisselingen in het stroomnet althans dat zei de verkoper. Als je dat vergelijkt met andere audioapparatuur die kapot gaat binnen de garantieperiode zijn dat er een stuk meer, want van andere apparatuur ken ik alleen wat dvdspelers die niet meer willen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 17 december 2003 Author Report Share Posted 17 december 2003 Carl, Bedankt voor de tip! Ik vergeet altijd dat er in (de regio) Nijmegen nog een goede hifi-dealer zit. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Deze is wel lekker (als je toevallig een amp zoekt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ik zeg niet dat de apparatuur niet deugt! Dat zeg je in feite dus wel, tenminste zo komt het op mij over. Niet dat ik NAD zo super vind, maar iedere keer lees ik weer van die uitspraken over NAD op het forum die gebaseerd zijn op uitspraken van anderen, dingen uit een ver verleden, of verkooppraatjes. Daarom vroeg ik ook om de reden voor je uitspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ik zou nooit NAD kopen. Zal ik het zo dan maar zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ik zou nooit NAD kopen. Zal ik het zo dan maar zeggen Zeg nooit nooit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Ben het idg niet van plan De service was ook niet om over een huis te schrijven, maar dat komt misschien omdat NAD een behoorlijk groot bedrijf is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 De classic-serie van NAD vind ik niet geweldig (puur qua klank), maar de silver-serie zou ik best willen hebben hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Voor dat geld kan je een heleboel leuks kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 december 2003 Report Share Posted 17 december 2003 Voor dat geld kan je een heleboel leuks kopen Klopt... Waaronder een S300... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 Ja, dat bedoel ik nou, dit soort advertenties! Wat zit hier achter? Is dit parallelimport of zijn dit "schrijnende" prive-situaties waarbij iemand echt snel cash nodig heeft? De BOW is voor mij niet interessant. Ik heb al een ML 334. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 Uiteindelijk toch maar bij een "normale" dealer in Arnhem vandaag een nieuwe CD-speler besteld. Ik ga mijn Meridian 508.24 inruilen tegen de splinternieuwe Meridian G08 CD-speler. De nieuwe G-serie heeft de normale breedte, is breder dus dan de huidige 500-serie en is ook in zilvergrijs te leveren. De bijbehorende MSR-afstandsbediening is vernieuwd en zelflerend. Hij kan dus ook de bediening van diverse andere apparaten overnemen. Het weinige wat ik er op internet over kan vinden klinkt zeer veel belovend. Nu maar wachten tot hij in nederland uitgeleverd kan worden en daarna mijn hele CD-collectie opnieuw verkennen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 18 december 2003 Author Report Share Posted 18 december 2003 Met een mij onbekender merk zou ik dat niet zo gauw doen inderdaad. Met de CD-spelers van Meridian heb ik hele goede ervaringen. De versterkers (502, 557 bridged) heb ik wel eens thuis geprobeerd, maar dat vond ik geen succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts