Jump to content

Modificatievrees......

Jitze
 Share

Recommended Posts

Hoi Sebastiaan, ik heb voor een tijdje terug gereageerd op je pagina

http://www.soundevolution.nl/. Ik heb via deze site een E-Mail gestuurd over

modificatie/informatie van een Marantz SA 8400.

Maar heb nog niets terug ontvangen. Te druk of per ongelijk vergeten ;)

Gr Mayko

Beste Mayko,

Ik kan mij geen mail van u herinneren te hebben gehad. Over het algemeen wordt elke email consuquent behandeld. Misschien heb ik hem over het hoofd gezien, misschien is ie niet aangekomen... Probeer het gaarne nog een keer, dan zal ik alsnog mijn best doen u alle antwoorden te geven.

Groeten,

Bas

Beste Andre,

Yep :) De engie reden dat men vna loodhoudende tin afwilde was vanwege gezondheidsklachten. En ik geef eerlijk toe, je werd ook helemaal rot van de hele dag in die tin damp hangen.

Groeten,

Bas

Ziet het er niet best voor je uit Bas, het nieuwe loodvrije soldeer bevat nog meer tin :rolleyes:

Beste Pjotr,

Ik heb nu zoiezo geen last meer, daar we in onze nieuwe ruimte een afzuiginstallatie hebben laten plaatsen. Toch meen ik dat het juist het lood was waar je zo gaar van werd.

Groeten,

Bas

Beste Andre,

Yep :) De engie reden dat men vna loodhoudende tin afwilde was vanwege gezondheidsklachten. En ik geef eerlijk toe, je werd ook helemaal rot van de hele dag in die tin damp hangen.

Groeten,

Bas

Ziet het er niet best voor je uit Bas, het nieuwe loodvrije soldeer bevat nog meer tin :rolleyes:

Beste Pjotr,

Ik heb nu zoiezo geen last meer, daar we in onze nieuwe ruimte een afzuiginstallatie hebben laten plaatsen. Toch meen ik dat het juist het lood was waar je zo gaar van werd.

Groeten,

Bas

Dat is ook zo, alleen schrijf je hierboven dat je "helemaal rot van de hele dag in die tin damp hangen" wordt... :rolleyes:

Beste Henrie,

Waar het door komt weet ik niet, maar als je de hele dag in de soldeerdampen hangt wordt je helemaal gaar :D

Groeten,

Bas

Als je om 03:00 nog zit te posten en om 9:00 alweer in Hilversum bent, dan ben je volgens mij ook gaar, nog voor dat je een soldeerbout in je handen hebt gehad :D

Geldt ook voor mij trouwens :rolleyes:

Andr

Beste Andre,

Groeten,

Bas

Beste Pjotr,

Groeten,

Bas

Dat is ook zo, alleen schrijf je hierboven dat je "helemaal rot van de hele dag in die tin damp hangen" wordt... :rolleyes:

Tja dat lood adem je in en dat wordt opgeslagen in je lichaam en dat schijnt niet zo goed te zijn.(verklaard misschien mijn steeds verder toenemende gewicht)

Toch vind ik het een beetje overdreven want dat nieuwe soldeer geeft zoveel problemen bij nieuwe apparatuur het is zo bros als de pest het breekt en het ziet er echt niet uit.

Dus inderdaad loodhoudend soldeer inslaan en gewoon onder een goede afzuiging zitten dat is toch al verplicht.

Dit geldt alleen voor mijzelf (mijn eigen apparatuur en oude apparaten) bij nieuwe apparatuur ben ik verplicht loodvrij soldeer te gebruiken

Vorige week bij Speaker & Co een setje Audyn MKP+ condensatoren besteld.

Voor de tweetersectie van de Impulse 34. Aangezien de 34 een 2-weg is, moet die tweet toch een hoop werk verzetten.

De groene Erootjes waren na 15 jaar wel aan hun pensioen toe. :D

Alles netjes weer vastgesoldeerd en vastgekit(tegen microfonie).

Ik heb het hele zaakje eerst een nachtje zachtjes laten spelen alvorens serieus te gaan luisteren.

Alhoewel ik geen schokkende veranderingen verwachtte kwamen er toch onverwachte verschillen aan het licht.

Als eerste wat cd's gedraaid: wat meteen opviel was de rust in het geluidsbeeld. Ik kon rustig wat harder spelen en werd minder snel vermoeid. Er vielen in bekende muziek toch weer wat extra details op.

Slechte opnames bleven echter slecht en goede gingen er extra op vooruit.

Daarna wat vinyl: uiteraard veel van de bovengenoemde bevindingen, en meer. :rolleyes:

Toch wil ik bij uitzondering 1 geval speciaal toelichten: het vinyl-album van Tears for Fears "The Seeds Of Love" uit '89 was voor mij altijd al een kritisch exemplaar.

Het duet dat Roland Orzabal en Oleta Adams zingen in "Bad Man's Song" kenmerkte zich door dichtlopende en vervormd klinkende stemmen. Vreemd genoeg is het detail en de ruimtelijke informatie in dit nummer fenomenaal! Alleen als Oleta Adams uithaalt gaat het fout....

Ik verdacht de nieuwe Benz Micro Ace. Je weet wel: nog niet ingespeeld.<_<

N

Vorige week bij Speaker & Co een setje Audyn MKP+ condensatoren besteld.

Voor de tweetersectie van de Impulse 34. Aangezien de 34 een 2-weg is, moet die tweet toch een hoop werk verzetten.

De groene Erootjes waren na 15 jaar wel aan hun pensioen toe. :D

Alles netjes weer vastgesoldeerd en vastgekit(tegen microfonie).

Ik heb het hele zaakje eerst een nachtje zachtjes laten spelen alvorens serieus te gaan luisteren.

Alhoewel ik geen schokkende veranderingen verwachtte kwamen er toch onverwachte verschillen aan het licht.

Als eerste wat cd's gedraaid: wat meteen opviel was de rust in het geluidsbeeld. Ik kon rustig wat harder spelen en werd minder snel vermoeid. Er vielen in bekende muziek toch weer wat extra details op.

Slechte opnames bleven echter slecht en goede gingen er extra op vooruit.

Daarna wat vinyl: uiteraard veel van de bovengenoemde bevindingen, en meer. :rolleyes:

Toch wil ik bij uitzondering 1 geval speciaal toelichten: het vinyl-album van Tears for Fears "The Seeds Of Love" uit '89 was voor mij altijd al een kritisch exemplaar.

Het duet dat Roland Orzabal en Oleta Adams zingen in "Bad Man's Song" kenmerkte zich door dichtlopende en vervormd klinkende stemmen. Vreemd genoeg is het detail en de ruimtelijke informatie in dit nummer fenomenaal! Alleen als Oleta Adams uithaalt gaat het fout....

Ik verdacht de nieuwe Benz Micro Ace. Je weet wel: nog niet ingespeeld.<_<

N

Guest Theo H.
Hear vind je wat foto's die Bas genomen heeft tijdens de operatie van mij Aragon's  :)

Prachtig mooi om te zien, denk ik. (Als niet-techneut). Maar hoe klinkt dat nu? Wat is er klankmatig verbeterd sinds de modificatie?

Ben bijzonder ge

Hear vind je wat foto's die Bas genomen heeft tijdens de operatie van mij Aragon's  :)

Hee, ik zie hier en daar Vishay/Dale weerstanden, die gebruik ik ook (hier gekocht)

Zijn dat Panasonic FCs? En MOX powerweerstanden

Begrijp overigens niet hoe een ontwerper het in zijn hoofd haalt de koelprofielen zo dicht tegen elkaar te monteren.