JSA Posted 13 september 2003 Report Share Posted 13 september 2003 Beste, zijn er mensen die ervaring hebben met T+A, en in het bijzonder voorversterkers van T+A? Valt er wat te zeggen over degelijkheid van de potmeters e.d.? Hoe is de klank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 september 2003 Report Share Posted 13 september 2003 Volgens mij zijn er mindere merken Duitse grondigheid. Heb ze helaas nog nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Hoe oud is de voorversterker die je op het oog hebt. Mijn broer heeft al zo'n 6 jaar een vv van T+A, maar over de potmeters kan ik niks berichten, ze zitten er namelijk niet in! Volumeregeling gaat met relais en weerstanden, nooit gekraak dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 jaar of 4/5. Hij heeft potmeters voor het volume en voor tone control (kleine potmeters) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Hoi, ik draai al ruim 10 jaar tot volle tevredenheid met T+A. Op dit moment voorversterker P1000, eindversterker A3000, en cd speler CD 1240. Het spul is inderdaad niet goedkoop en in Nederland relatief onbekend. In Duitsland is het 1 van de topmerken. Het zijn gewoon produkten zonder poespas, zeer degelijk uitgevoerd en onverwoestbaar. Wel type voorversterker had je in gedachten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 T+A had een behoorlijk grote stand op de IFA in Berlijn waar veel moois te bewonderen viel. Meest opvallend was toch wel de fraaie nieuwe buizenversterker; de X-V10. In november zal de bijbehorende draaitafel op de markt komen, de G-10, het prototype werd op de beurs echter al getoond. Erg mooi spul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Jasper, ga, als je nog eens in Enschede bent, eens bij Hifistudio City langs (aan de Heurne). Die hebben het merk T+A namelijk en zijn vast wel bereid het een en ander te vertellen... Ze hebben daar trouwens nog een heel aardig Duits merk: Audionet. Ziet er heel erg strak uit. Als het ook zo klinkt (en dat mag best voor die prijs), is het erg mooi spul... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 Hoi Paul, types zijn P 1200R / P 1220R die ik in gedachte had. Moet op z'n minst een gebalanceerde ingang hebben, ab is ook handig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Hoi Jasper, Het ontwerp van de P1200 is uit 1993. De pre koste toen DM2000,-. Hier zal ie aanmerkelijk duurder zijn geweest. De remote is helaas optioneel en die was ook prijzig (ca DM250), net als een phonotrap (MM DM300, MC DM350). T+A gebruikt eigenlijk alleen maar echt goeie componenten en klinkt erg strak. Sommigen zeggen dat het klinisch klinkt, daar ben ik het niet mee eens. Wat wel belangrijk is, het moet matchen. De pre P1200R en de betere P1220R klinken erg neutraal en zijn zelfs als "oudje" nog altijd een tip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 Ah, dat klinisch is meestal gezeur van mensen die componenten uit een land allemaal over een kam willen strijken. Paul, heb jij deze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 Dit type ken ik trouwens ook helemaal niet, is hij digitaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 De P1000 en P2000 zijn duidelijk andere voorversterkers die ook compleet anders klinken dan de P1200 reeks. de laatste is toch een heel stuk aangenamer en muzikaler, wat echter niet wil zeggen dat de P1000 en P2000 slecht zijn. Verre van dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Paul, heb jij deze? [/QB] Ja deze heb ik inderdaad, hij is echt niet kapot te krijgen. Staat nu al ca. 10 jaar lang dag en nacht aan. Incl. gebalanceerde uitgangen en helaas zonder AB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Henrie:Jasper, ga, als je nog eens in Enschede bent, eens bij Hifistudio City langs (aan de Heurne). Die hebben het merk T+A namelijk en zijn vast wel bereid het een en ander te vertellen... Ze hebben daar trouwens nog een heel aardig Duits merk: Audionet. Ziet er heel erg strak uit. Als het ook zo klinkt (en dat mag best voor die prijs), is het erg mooi spul... Ja, ik weet het. T+A kan ik hier ook wel krijgen maar ik kan het nieuw niet betalen, evenals Audionet. Dus ik ga die mensen niet lastig vallen Maar als iemand nog andere goeie voorversterkers kent met een gebalanceerde ingang en a.b... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 De vraag is, moet ie dan ook een gebalanceerde uitgang hebben?. Een warmklinkende VV met gebalanceerde ingang is bijv de Micromega Tempo Pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 Nou, een xlr uitgang is nu nog niet van belang maar wel straks als ik overstap op de 991+monoblokken. Dus het liefst een gebalanceerd ontwerp met true balanced in/uitgangen. Ingang hoeft er maar 1 xlr te zijn. Warmklinkend rechtsdraaiend hoeft allemaal niet, gewoon neutraal en passend op een vincent eindtrap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door JSA:Nou, een xlr uitgang is nu nog niet van belang maar wel straks als ik overstap op de 991+monoblokken. Dus het liefst een gebalanceerd ontwerp met true balanced in/uitgangen. Ingang hoeft er maar 1 xlr te zijn. Warmklinkend rechtsdraaiend hoeft allemaal niet, gewoon neutraal en passend op een vincent eindtrap Hoi Jasper, Sodeju noemde de Sphinx PJ8, maar als uitstekend en veel goedkoper alternatief kun je ook aan de Sphinx PJ2 MK2 denken. Ook deze voortrap is gebalanceerd en van hoge kwaliteit, ik heb 'm zelf ook enkele jaren gehad. Op >> MIJN SITE << vind je de specs en foto's. Bij Hobo in den Bosch staat momenteel een occassion voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts