Jump to content

Ze zijn af!!! (peerless)

JSA
 Share

Recommended Posts

Zo, donderdag even naar de spuiter gebracht, zaterdag kon ik ze al ophalen :D

Even wat info, want daar houden audiofielen van :D

Hoog: Peerless WA 10

Laag: Peerless CSC 116 G

Gemiddelde impedantie: 8 ohm

Frequentiebereik: 45 - 20.000 khz -3dB

De kast vorm is gebasseerd op de Totem Arro en het filter is afgeleid van de Sputnik 10-2, maar dan met betere filtercomponenten. (audyn caps)

Het doel van deze expressie is vooral op therapeutische basis :D Ik heb al goede luidsprekers. Oja, ik heb er gelijk maar 4 gebouwd :o De kasten zijn zwaarder geworden dan ik dacht, zo'n 25kg. Ze zitten met de nok toe gevuld met tussenschotten en ik heb ze ongeveer voor de helft gevuld met zand.

Ik ben niet zo goed in het beschrijven over hoe iets klinkt, maar het klinkt nog beter dan ik verwacht had. Peerless maakt echt goed spul voor betaalbare prijzen.

Vooral het laag valt me 100% mee, ze gaan echt diep. Het laag is droog en snel, zonder kleuring. Echt ziek wat die dingen in druk kunnen doen in het midden laag. Ik heb ze 1 op een vergeleken met de Totem Arro's, maar mijn ontwerp vind ik een stuk beter klinken. Totem gebruikt andere tweeters, maar de tweeters van Peerless vind ik fraaier. Gewoon minder opdringerig, laidback en neutraal. De Totems pak je op met een hand en duw je met je pink om, dat lukt met deze net niet :D Tot zover, nu even wat plaatjes. Gespoten in mecedes zilver metallic (hoogglans, weet niet hoeveel lagen, maar behandeld als een auto).

getpicture.php?id=442858

getpicture.php?id=442862

getpicture.php?id=442864

Hey Jasper.

Ziet er blitz uit. Mooie speakers. De kleur is ff wennen, maar mag er zeker wezen. Nu alle apparatuur ook weer zilverkleurig wordt, krijg je een mooi geheel. En je kan gelijk zien hoe ze gefinanciert zijn :P;)

Hoho niet allemaal te gelijk :D

@ Henrie. De grote zilveren broer die erachter staat is ook een zelfbouw ontwerp. (scanspeak/seas) en B&O achtige weergevers zijn de Piega ldr 4.2's.

@ Sodejuu. Wat kan ik zeggen, zilver is op dit moment helemaal in :D Met die grote draai ik al zo'n 2 jaar mee en die zijn ook altijd zilver geweest. Voor mij geen shockeringen meer. Maar de volgende worden kanarie geel :D. Ik vind een luidspreker een deel van het interieur, en als je een hele mooie luidspreker hebt is het voor mij zelfs een vorm van kunst. En dat mag best gezien worden vind ik.

De "AP" heb ik ook gebouwd. Ik ken de klank van alle luidsprekers zeer goed, Piega is heeft een hele andere manier van weergeven door de ribbons. Meer esl karakter, maar het laag is ongeveer hetzelfde, alleen dieper. (ook peerless :)) Ohoh, straks krijgen we weer een esl versus conus discussie :) Het is persoonlijk wat je beter vindt, ze zijn alle drie goed, maar op een andere manier.

Geplaatst door JSA:

Maar de volgende worden kanarie geel    :D.

Zoiets als dit?

YELLOW_TI10K.jpg

Wel lelijk vind ik. In het zwart zijn ze wel mooi! Een speaker moet altijd zwart zijn, vind ik  :D Nou ja, er zijn uitzonderingen. De Canton Karat-serie is in zilver ook heel mooi. En een Dali Euphonia is in een of andere houtkleur ook mooi. Maar meestal vind ik zwart het mooist...

Ik vind een luidspreker een deel van het interieur, en als je een hele mooie luidspreker hebt is het voor mij zelfs een vorm van kunst. En dat mag best gezien worden vind ik.

Een vorm van kunst vind ik wat overdreven, maar een speaker mag best gezien worden idd. Moet ook wel, want anders staat ie niet goed opgesteld (de Bose-manier)...

Geplaatst door JSA:

ooit een gele kanarie gezien? Dit is oranje    :D Ah, ik zie wel. Eerst maar weer naar de ontwerpfase    :)

Volgens de site van JBL is dit YELLOW, geel dus... :)

Kijk maar naar de naam van het plaatje: YELLOW_TI10K.jpg