Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik vind Nightwish vooral erg kitsch, ook toen Tarja nog zong. En tegenwoordig is het steeds meer een soort Iron Maiden-rip off, met die lelijke mannenstemmen (en nog een zangeres natuurlijk). En laat ik Iron Maiden nou al niks aan vinden. Dus Nightwish komt er bij mij zeker niet in...

Guest Rev. Fatman
Zeker met LP's uit Japan, daar worden soms extreme bedragen voor gevraagd.

De prijzen van Japanse persingen liggen momenteel beslist niet hoger dan de "audiofiele" persingen van uit elders.

Extreme bedragen worden gevraag door sluwe platenhandelaren en betaald alleen door verzamelaars voor wie geld geen rol speel.

Deze extreme bedragen hebben alles te maken met schaars aanbod van zekere titels.

De groep welke deze absurde bedragen fourneert is niet zo groot en uit mijn ervaring blijkt dat deze titels ( gelijke persing) enkele jaren later vaak voor een tiende of zelfs meer van die extreme prijzen weer te koop zijn.

Maar terug naar de Japanse persingen: kwaliteit en verzorging van plaat en hoes zijn zonder meer TOP!

Prachtige herpersingen van titels welke sedert jaren "out of print" zijn.

En dan ook nog eens voor 15 tot 30 euro p/st. bij mij aan de voordeur komen. Hoor je mij niet klagen. ;)

Heb Nightwish CD's/LP's wel vaak zien liggen ben er nog niet uit of ik het ook de moeite waard vind om te kopen. Dat heb ik ook een beetje met After Forever, terwijl ik dit life een fijne band vind. Heb mijn vriendin leren kennen bij een After Forever concert als ik mij het goed herinner.

Zelf heb ik op de VAD

84.jpg

gekocht.

Ben nooit zo geintreseerd geweest in Japanse of bijzondere uitgave van CD's LP's er wordt vaak veel geld voor gevraagd voor alleen een andere cover of 1 extra track. Zeler met LP's uit Japan, daar worden soms extreme bedragen voor gevraagd.

Ik vind de studioopnamen van Nightwich ook niet bijzonder, daarom heb ik er daar ook geeneen van. Deze box is een liveopname, en een goede ook.

Zeker de moeite waard voor die

Zelf denk ik dat de oud zangers van Tristania Vibke (of zo) beter is dan Tarja. Toen Tarja eruit werd geschopt werd haar naar genoemd als mogelijke vervanging, maar ze is gestopt met de band omdat ze zang les wil geven of zo.

13 CD van de rommelmarkt waaronder Charler Mingus (First Class Jazz), Miles Davis (progy and Bess) en 7 Blues collection CD's.

Bovendien 7 gave LP's waaronder Belafonte (Returns to Carnegie Hall) en enkele Paul Simons en Pink Floyd.

Alles bij elkaar (incl entree) nog geen

• 3 weeks later...
silver.jpg

Vandaag bezorgd, maakt me erg nieuwsgierig wat ze in het verleden meer heeft gedaan, buiten Dead can Dance....... :)

Oei, had ik dat geweten, dan had ik deze wel voor een mooi prijsje aan je willen overdoen. Zoals je weet heb ik veel van DCD en ben best wel een fan, maar deze viel mij zwaar tegen. Te saai dus. Ben benieuwd hoe jij hem/haar ;) vind.....

het laatste album van deze 2

ligt als het goed is morgen op de mat.

errug lekkah. niet direct hoogstaand maar het pakt me wel ;)

In Amsterdam geweest dit weekend, voor een concert van Joan as Police Woman. Natuurlijk bij Concerto langsgeweest en twee LP's gescoord:

Kan helaas effe geen afbeelding vinden :(

Marike Jager Celia Trigger

en

l49465wf0fd.jpg

Emiliana Torrini Me and Armini

Beiden hebben

464308.jpg

Deze keer 'n CD met 'n verhaal...

Enkele weken terug hoorde ik bij "De Stemvork" deze CD. Frans vertelde dat hij in Nederland niet verkrijgbaar was, dus ik heb verder niet gezocht.

Toen hier een een platenverzamlaar eens kwam luisteren, vertelde hij dat hij eens kontact zou opnemen met z'n in Barcelona wonende nicht, die kwam binnenkort toch naar Nederland.

Na 'n paar dagen kreeg ik 'n mailtje dat het gelukt was. Ze was in verschillende CD winkels geweest en in

• 2 weeks later...

Heb vandaag deze CD ontvangen, hij heeft mij 78,50 $ gekost. Normaal vind ik deze prijzen voor dit soort CD's te duur, maar het is wel de eerste CD uitgave uit 1983 en daar zoeken veel liefhebbers naar vandaar dat als je er eentje vind geluk moet hebben als je 'm voor weinig geld kunt kopen. De heruitgave (rechter CD) kost maar 7,99 euro en is iedere CD winkel te bestellen.

STEPS AHEAD ''steps ahead'' 1983

1604p7d.jpg

Linker CD

Oorspronkelijk label Electra/Musican 960168 2 :)

Eerste CD release uit 1983 :)

Steviger kwaliteit boekje, lijkt wel karton ipv papier :)

VG++ condition :)

Made in West Germany :)

Ik liep tegen dit aan:

Joy-Division-Warsaw-432328.jpg

Van Joy Division voordat ze zo heetten.

Joy Division's legendary 'unreleased album' recorded for RCA in May 1978, featuring early versions of many classics including 'Shadowplay', 'Transmission' and 'Interzone', now expanded with 6 bonus recordings including the complete Warsaw Demo from July 1977!).

1. The Drawback

2. Leaders of Men

3. Walked in Line

4. Failures

5. Novelty

6. No Love Lost

7. Transmission

8. Ice Age

9. Interzone

10. Warsaw

11. Shadowplay

[1-11 recorded 3rd & 4th May 1978, Arrow Studios, Manchester]

Bonus tracks:

12. As You Said [taken from the 'Komakino' flexi, outtake from 'Closer' sessions, Britannia Row Studios, London March '80]

13. Inside the Line [The Warsaw demo]

14. Gutz [The Warsaw demo]

15. At a Later Date [The Warsaw demo]

16. The Kill [The Warsaw demo]

17. You're No Good for Me [The Warsaw demo]

[13-17 recorded 18th July 1977, Pennine Sound Studios, Oldham]

Voornamelijk al bekende nummers, maar eigenlijk een verademing om eens een andere productie te horen dan die van Martin Hannett. Geen gigantische galm en echo's en rare geluiden, dit klinkt heel erg direkt, met een gigantische wollige bas :cool2:

En dat op DMM, een uitgave van Vinyl Passion, klinkt erg goed, 180 gram :)

Ook nog deze:

CocteauTwins.BlueBellKnoll.lp.jpg

Cocteau Twins - Blue bell knoll

En nog tien klassieke platen van bij Spui Records

Hey Bart,

Ben benieuwd nr de LP uitgave en sound van Warsaw. Zelf heb ik de CD al heel lang !!

Warsaw origineel op LP vinden is niet simpel en duur.

Heb ooit eens een bandje gezien in Gent die Joy Division naadloos coverde, amaaaaiii dat was keigoed.

Heb eindelijk ook nog eens lp's gekocht ...

The iNMaTES - 2 stuks eentje uit 79 en 81

The Chesterfield Kings uit 87

Alle 24 goed - Legendarische Belgische Punkverzamel die ik indertijd enkel op tape had en jammerlijk nooit gekocht

The Raconteurs - Controllers of the Lonely - Wow wat een knap Artwork. Ik moest onmiddellijk aan Ren

De volgende LP's

NIN%20ghost.jpg

167620.jpg

Kraftwerk-Electric_Cafe.jpg

en de volgende CD's

1217807065_haggard.jpg

murderballads.jpg

arton198.jpg

en mijn vriendin had nog een CD van Alanis Morissette, maar welke weet ik niet.

Stagger Lee van Nick Cave and the Bad Seeds blijft een heerlijk nummer.

een link naar de video clip. Hier wat info over Stagger Lee