Jump to content

Cabaret

carl
 Share

Recommended Posts

Hai allemaal,

De muzieksmaak van de gemiddelde forum bezoeker is erg op pop gericht met een uitstapje naar klassiek, Vindt iemand NL cabaret leuk. Mijn vrouw vindt Jasparina de Jong erg leuk (ik probeer dan oude LP's te krijgen) en van de week kocht ik het verzameld werk van Conny Stuart voor haar (waqs op radio).

Ik vindt hetzelf af en toe ook erg leuk. De NL die gebruikt wordt is ook zo verschrikkelijk goed. We zijn echt achteruit gegaan op dit gebied.

Geplaatst door carl:

De muzieksmaak van de gemiddelde forum bezoeker is erg op pop gericht met een uitstapje naar klassiek, Vindt iemand NL cabaret leuk.

Cabaret vond ik nooit echt interessant, maar recentelijk heb ik e.a. van Herman van Veen beluisterd en ik moet zeggen dat hij interessante liedjes CD's heeft uitgebracht. Ook moet ik nog ergens de eerste LP van Herman Vinkers hebben "Vinger in de bibs".

Ook interessant vindt ik hoorspelen. Inmiddels geheel van de radio verbannen. De BBC CD-uitgave van "Het transgalactisch liftershandboek" is m.i. zeer de moeite waard.

Ik vind het nieuwere cabaret wel leuk. Herman Finkers (leeft ie nog eigenlijk? hij leukemie immers) vind ik het leukst en verder Bert Visser (iets minder), Harry Jekkers, Freek de Jonge...

Theo Maassen is soms wel leuk, maar niet altijd. Hans Teeuwen is te bot. Soms wel eens grappig maar meestal niet echt.

Youp van 't Hek was ooit wel leuk, maar inmiddels niet meer vind ik. 'Ouwe meuk' vind ik meestal niet veel (meer) aan. Cabaret is eerder gedateerd dan muziek denk ik...

Geplaatst door JSA:

Herman Finkers leukemie?    :(

Ja al een tijdje geleden geloof ik. Ik heb er de laatste maanden niks meer van gehoord. Ik weet wel dat z'n broer nu een eigen theatershow heeft (heb jij vast ook wel een mailtje over gehad op je Saxion-mail (nou ja, spam ;) )...)

Dat van die hoorspelen klopt wel, je hoort dat maar heel weinig. Ik heb indertijd Pluk van de Petteflet nog opgenomen voor mijn kinderen op mijn Nakamichi (hoor je weinig meer van, vroeger had iedere Fiel er eentje).

Ze zouden eens een paar klassiekers moeten uitzenden.