Jitze Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Na religie en politiek slaat het fundamentalisme ook heftig toe in de audioforums. Aanvoeren van allerlei kreten, technische informatie en veronderstellingen, hoe gezocht ook om het eigen gelijk maar aan te tonen, neemt vreselijk veel ruimte in diverse topics. als dat onvoldoende blijkt om de ander het zwijgen op te leggen, wordt overgegaan tot het belachelijk maken van argumenten of zelfs de persoon en erger............. Deelnemen aan een - forum - diskussie vereist in eerste instantie een open geest, respect en belangstelling voor de standpunten van een ander en als je er zelf verder mee wilt komen ook een kritische kijk op de eigen veronderstellingen. Ontdek hiervan niet zo heel erg veel, momenteel op de diverse fora. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Geplaatst door Jitze:Deelnemen aan een - forum - diskussie vereist in eerste instantie een open geest, respect en belangstelling voor de standpunten van een ander en als je er zelf verder mee wilt komen ook een kritische kijk op de eigen veronderstellingen. ... Groet Jitze Helemaal mee eens. Geldt overigens ook voor andere sociale contacten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Krek, mee eens. Maar een beetje treiteren mag wel hoor. Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door manus:Krek, mee eens. Maar een beetje treiteren mag wel hoor. Manus Het probleem met een beetje treiteren is (in deze dan) het medium. Geen intonaties, geen gebaren, hoogstens een smiley die vaak verkeerd geinterpreteerd kan worden ... Kortom, niet alles te persoonlijk nemen wil ook helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Jitze:als dat onvoldoende blijkt om de ander het zwijgen op te leggen, wordt overgegaan tot het belachelijk maken van argumenten of zelfs de persoon en erger............. Groet Jitze Ben het wel met je eens, alhoewel ik vind dat je argumenten best mag aanvallen en indien nodig belachelijk mag maken. Argumenten die hout snijden kan je niet belachelijk maken denk ik en er zijn erg veel mensen die denken alle wijsheid in pacht te hebben en met die eigenwijsheid stellingen naar voren brengen als ware het feiten en daar mag best hard tegen in gegaan worden. Dit zijn dan altijd discussie op basis van argumenten en hetaanvallen daarvan, nooit op de persoon zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Wanneer weet je dat argumenten belachelijk zijn? Als ze belachelijk klinken? Als ze met de theorie van de LTS niet te verklaren zijn? Als het niet logisch klinkt? Als ... Ik vind dit moeilijk. Mensen die beweerden dat de aarde rond was werden ook voor gek verklaard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Peter B:Ik vind dit moeilijk. Mensen die beweerden dat de aarde rond was werden ook voor gek verklaard! Die zijn nog steeds gek. De aarde is helemaal niet rond... De aarde is een soort van platgeslagen bol... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 tja.. ik wil eigenlijk wat helemaal niet aardigs gaan zeggen, dus doe ik dat ook maar niet.. je kan je wel druk gaan maken om vanalles.. maar genieten doe je toch minder zo.. dus maak je maar niet druk erom.. en laat iedereen in zijn waarde, en als je het niet aan staat........... tja....... btw jitze, check eens tweakers.net fourm het is niet echt over high-end, maar het netste forum die ik tot nu toe ken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Henrie: Die zijn nog steeds gek. De aarde is helemaal niet rond... De aarde is een soort van platgeslagen bol... Meer een zelfgemaakte gehaktbal BTW: Ik weet dat ik me wel eens schuldig maak aan dergelijke uitlatingen. Ik zit gewoon zo in elkaar en schilder het misschien wel eens wat te zwart/wit af. Mensen die al langer hier op het forum rondzwerven weten dat denk ik, en zullen dat ook op de juiste manier interpreteren. Voor degenen die nog niet zolang hier zijn zullen dat ook nog wel leren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Andre en Jopie zullen nu wel vrienden worden denk ik....?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Mensen moeten mij dus ook maar niet al te serieus nemen, zowel audiotechnisch als mijn opmerkingen (als ik die plaats) Maar de reden van dit topic is wel terecht, ik vind het best als er een scherpe opmerking word geplaatst zolang deze niet al te hard op de persoon word gespeeld en men elkaars mening respecteerd. en dus niet als je geen gelijk kan krijgen ofzoiets, je de ander maar in de zeik zet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Helaas kunnen sommigen het niet laten om het toch op de persoon te spelen. Altijd lastig... maar ik lees er meestal snel met een glimlach overheen (zo van: heb je die weer ). Ik ben net drie dagen weggeweest en lees nog even de topics van de afgelopen dagen door. Het valt alles bijelkaar niet mee om over de persoonlijke aanvallen heen te lezen, want die maken volgens mij de afgelopen dagen zowat de meerderheid uit. Wat is het nut daarvan voor iedereen die niet rondschietend in een schuttersputje wil zitten? Sommige forummers kunnen het bv niet laten meteen te reageren zodra een van hun 'vijanden' zijn mond open doet. En altijd met dezelfde reacties over dezelfde persoonlijke hangups. Tienduizend keer hetzelfde deuntje. Er wordt onophoudelijk gewezen naar de splinter in andermans oog, maar de balk in eigen oog wordt niet gezien. Ik heb dan ook wat moeite met Gitaarwerk zijn benadering: 'als het je niet aanstaat... tja...' Misschien is het wel heel wijs, maar het betekent dat iedereen moet wijken voor een paar mensen die zo bezig zijn. Iedereen doet weleens een ongelukkige uitspraak, maar sommigen maken er wel heel erg een gewoonte van. En het mooiste is dan nog dat iemand als Sodejuu, die zich een keer vergaloppeert, meteen zijn excuses aanbiedt, terwijl anderen doorlopend klieren en het zelf niet eens in de gaten schijnen te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Mensen moeten doen wat ze niet kunnen laten. Als ze mij af willen zijken dan wens ik ze veel sterkte het maakt op mij totaal geen indruk. Zelf ben ik er ook niet vies van geweest maar probeer toch wat genuanceerder te zijn de laatste tijd. De discussie op destijds het oude HIFI.nl zullen bij sommige nog wel bekend zijn. Aan de andere kant wanneer er personen zijn die echt onzin uitkramen dan mag daar best wel fel op gerageerd worden vind ik. Gaat het ze echt alleen om het zieken dan gewoon in hun sop gaar laten koken. Wil ik verder nog aan toevoegen dat ik hier nog niet echt dingen heb gelezen die niet door de beugel konden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Je wordt ouder papa en wel toegeven ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Je wordt ouder papa Absoluut waar Henk maar ook daar zit ik niet mee HAAAAA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts