Arnie Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 Het zal ongetwijfeld aan mezelf liggen, maar ik kom regelmatig de term "tweaken" tegen. Maarre wat is dit "tweaken" nou eigenlijk??? Hoe werkt het en wat is het voordeel? Wie kan/wil het me vertellen, dan kan ik in de toekomst weer meepraten Met vriendelijke Greetzzzz Arnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
boy2 Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 Ha die Arnie. Een tweak is letterlijk vertaald een truukje. Met het tweaken van een systeem wordt bedoeld het verbeteren van dat systeem middels truukjes. PC's worden bijvoorbeeld overgeklokt; ze worden dan sneller gemaakt door een truukje met de processor. Typisch geval van tweaking. Bij audio zie ik de term minder vaak. Ik denk dat men hier doelt op het vervangen van electronische onderdeeltjes door andere, zodat de boel net even beter gaat presteren. Groetjes, Boy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 5 maart 2003 Author Report Share Posted 5 maart 2003 Aha, je zou het dus ook gewoon "upgraden" kunnen noemen..... nu is het mij duidelijker. Thanx Groet Arnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 http://www.tweakers.net/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 maart 2003 Report Share Posted 5 maart 2003 Geplaatst door Arnie:Aha, je zou het dus ook gewoon "upgraden" kunnen noemen..... nu is het mij duidelijker. Thanx Groet Arnie Nee, upgraden is niet tweaken. Tweaken is het fijnstellen van je systeem door kleine variaties aan te brengen op alles wat invloed heeft op het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 5 maart 2003 Author Report Share Posted 5 maart 2003 Geplaatst door JSA: Nee, upgraden is niet tweaken. Tweaken is het fijnstellen van je systeem door kleine variaties aan te brengen op alles wat invloed heeft op het geluid. Tweaken is dus bijvoorbeeld rubbertjes onder je sub zetten etc. Groet Arnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Ja of muting transistoren uit de signaal lijn halen. Geef een helderder geluid. (geeft wel vreselijke inschakel geluiden) Balans knop er tussen uit slopen( ) heeft ook veel gedaan bij m'n Sony. Dit zijn voorbeelden van down graden. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
tover Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 tweaken=tunen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Geplaatst door seoman:Balans knop er tussen uit slopen( ) heeft ook veel gedaan bij m'n Sony. Dit zijn voorbeelden van down graden. Groeten Simon Beste tip ooit Ik heb de balansknop af fabriek laten kortsluiten. Ik vraag me af waarom ie erop zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Geplaatst door Sodejuu: Beste tip ooit Ik heb de balansknop af fabriek laten kortsluiten. Ik vraag me af waarom ie erop zit Daar heb ik een 'source direct'-knop voor. Die sluit ook de bass- en treble-knoppen kort. Das dan ergens wel weer jammer, want soms klinkt het net wat te scherp en dan draai ik altijd mijn treble wat terug. Ik moet trouwens zeggen dat ik geen verschil hoor, als alles 'in het midden' staat (bass, treble en balans) t.o.v. wanneer alles wordt gebypassed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 6 maart 2003 Report Share Posted 6 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Daar heb ik een 'source direct'-knop voor. Die sluit ook de bass- en treble-knoppen kort. Das dan ergens wel weer jammer, want soms klinkt het net wat te scherp en dan draai ik altijd mijn treble wat terug. Ik moet trouwens zeggen dat ik geen verschil hoor, als alles 'in het midden' staat (bass, treble en balans) t.o.v. wanneer alles wordt gebypassed... Bij de mijne kan ik helemaal niks terugschroeven of uitschakelen of wat dan ook alleen harder en zachter en een keuzeschakelaar levensgroot, het zal wel zijn voordelen hebben als ik het zo lees hier btw ik mis het ook niet en hoef ook gelukkig niets terug te draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts