Jump to content

Luisterkamer maken

pjotr27
 Share

Recommended Posts

Wat is daar “super” aan? Lijkt mij gewoon een inverted dome.

Vanaf welke frequentie en tot hoe hoog speelt dat?

Langs komen lijkt mij wel een keertje leuk. Ik meen dat je al een principe afspraak hebt met Fonzy. Kunnen we samen komen.

groet,

Leobus

Edited by leobus

Posted (edited)
13 minutes ago, leobus said:

Wat is daar “super” aan? Lijkt mij gewoon een inverted dome.

Vanaf welke frequentie en tot hoe hoog speelt dat?

Langs komen lijkt mij wel een keertje leuk. Ik meen dat je al een principe afspraak hebt met Vince. Kunnen we samen komen.

groet,

Leobus

Lastige vraag stel je... Er zitten twee schakelaars op: 92db of 95db en 14khz of 16khz... is trouwens een conusje..

Wel contact met Vince gehad maar nog geen afspraak gemaakt.. overleg maar met hem en ik hoor wel of het hier schikt...

Altijd leuk!

Edited by pjotr27

15 minutes ago, pjotr27 said:

Lastige vraag stel je... Er zitten twee schakelaars op: 92db of 95db en 14khz of 16khz... is trouwens een conusje..

Wel contact met Vince gehad maar nog geen afspraak gemaakt.. overleg maar met hem en ik hoor wel of het hier schikt...

Altijd leuk!

OK, ik dacht even dat het een soort Harmonizer was. Maar die zitten veel hoger in frequentie.

groet,

Leobus

2 minutes ago, leobus said:

OK, ik dacht even dat het een soort Harmonizer was. Maar die zitten veel hoger in frequentie.

groet,

Leobus

Nee zeker niet, ik zou ooit nog een setje Harmonizers van Cock meenemen, maar vergeet het iedere keer....

On 5-7-2025 at 21:35, pjotr27 said:

Altijd leuk!

Volgende week woensdag bezoek! Erg leuk

Vanmiddag bezoek gehad van Leo samen met Vincent. Was erg gezellig en als er leuke muziek op staat vliegt de tijd. Nog wat vergelijkingen gedaan:

*Proceed gemodificeerd- niet gemodificeerd, in 1e instantie leek het verschil klein, maar na wat anders opgezet te hebben is het zeker een aanrader.

*Sonore SPDIF - SILINDO SPDIF, dat was meteen duidelijk, de “Indonesische kabel is echt stuk mooier, meer muziek, ronder en vooral losser”.

*Interlink Leo - SILINDO, met beide kan ik goed leven, de een is wat feller en wat meer open (SILINDO), de kabel van Leo iets warmer. Een upgrade naar andere connectoren zou wellicht een mooie optie zijn voor de kabel van Leo.

*De blokjes hout van Leo met vilt, twaron en een stalen kogel. Dat was meteen duidelijk en de 6 die Leo mee had genomen zijn meteen blijven staan. Strakker in het laag, meer rust en meer laagjes. Ze staan nu onder DAC en Voorversterker, later nog eens uitproberen onder andere apparaten.

Wat hebben we beluisterd: klassiek, Portugees, Noors, klein beetje jazz, singer songwriter en wat orkestwerk.

genoten met elkaar

Dat was zeker weer een leuke middag. Pjotr en ik delen qua muIek wel ongeveer dezelfde smaak en voorkeuren. Emotie vinden we allebei belangrijk. Muziek moet een ziel hebben en dat kom je vaak tegen in muziek met “folk” invloeden. En dat komt zeker tot uiting in de set die er staat. Buizen leveren dat vaak al, maar de combinatie doet veel. En die is hier prima voor elkaar. Een mooi stereobeeld dat de volle breedte van de ruimte omspant is heerlijk.

Klankkleur kan mij ook wel bekoren. Bij de meeste opnames geen problemen met scherpte, wat bij mij al gauw een probleem is.

Dat alles bij elkaar heeft zeker te maken met de luisterruimte. Wat een prettige ruimte is dat. Rust in zowel het geluid als in het aanzicht.

zoiets zou ik ook wel willen hebben.

Wat wisselingen betreft heeft Pjotr al aangegeven wat we vonden en daar ben ik het volledig mee eens.

Pjotr nogmaals dank voor je gastvrijheid en gezelligheid.

groet,

Leobus