mumsoft Posted 1 december 2018 Report Share Posted 1 december 2018 Gisteren eens gekeken of mijn eimailadressen gepwned zijn, en de site wat beter gelezen dan oppervlakkig. Ik begrijp nu dat het gaat om sites waar o.a. jouw email-adres een tijdje openbaar was. Quote A "breach" is an incident where data has been unintentionally exposed to the public. Dat is mij dus twee keer overkomen. Een keer met Dropbox (ik herinner me dat ze daarom toen aandrongen op een ander paswoord), en een keer bij Linux Forums, waar ik kennelijk ooit iets heb gedaan. Het is dus iets anders dan gehackt, het is een risico op gehackt zijn of worden. En dan dat UPnP-gedoe, als jouw routerding niet in die pdf staat zegt niet dat er geen probleem mee is, alleen dat die nog niet ontdekt is. Arcadyan komt er niet in voor, ok, maar je kunt dan beter checken met grc. Hier staat UPnP niet aan, maar ook als ik die wel aanzet geeft GRC aan dat Quote THE EQUIPMENT AT THE TARGET IP ADDRESSDID NOT RESPOND TO OUR UPnP PROBES! Het gaat hier om een ouder type Arcadyan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 december 2018 Author Report Share Posted 18 december 2018 Vandaag na bijna 3 weken (was 12-15 dagen beloofd), de PiFi DAC binnengekregen. Om het ding werkend te krijgen is wat lastiger, maar een zekere Leon Buitendam heeft een erg duidelijke handleiding geschreven. Ik had nog niet eerder van Putty gehoord, maar dit is een Windows programma waarmee de scriptfiles van de Raspberry aangepast kunnen worden. Na wat knippen en plakken werkte 't. Het gaat dus om deze DAC, die hier al op de raspberry zit.: Het ding kostte me € 15,80, incl. verzendkosten vanuit china .http://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.6.2.40514c4dEgiOMe&orderId=96720608595644&productId=32754702621 Ik kreeg een uitvoering met vergulde aansluitingen zoals op de foto hierboven. Dus niet de vernikkelde versie die op de foto van de site staat. En dat klinkt eigenlijk best wel goed. Gewoon met de geschakelde voeding van de Raspberry is het resultaat al knap indrukwekkend te noemen. Iets minder vloeiend dan de PC-PinkFaun combinatie, maar het feit dat ik hem er mee vergelijk geeft al aan dat dit voor het geld extreem goed klinkt. Zeker een aanrader. Hier gaat hij in de huiskamerset en gaat de Behringer UCD vervangen. Maar daarvoor gaat hij eerst in een andere behuizing. Een oude Ripnas behuizing. Mooi kastje, al is het ondanks de compacte afmetingen nog steeds veel te ruim voor de Raspberry met PiFi. Maar dan staat het ding wel recht. De plastic Raspberry behuizing hangt door het gewicht van de aansluitingen n.l. behoorlijk scheef. Uiteindelijke heeft deze streamer dus € € 55,- (Raspberry 3 B startpakket € 39,20 en de DAC € 15,80 gekost). Bovendien kun je er films mee bekijken en alles wat met de raspberry / LibreElec ook kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 Dat is nog eens waar voor z'n geld. Mooi dingetje Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 Die behuizing heeft natuurlijk ook wat gekost, Hans. Maar goedkoop blijft het. Wat mij de laatste week wel tegenvalt is de stabiliteit van de Radio add-in. Doet een stuk of 1000 radio-stations, heeft een voorkeurslijstje, maar geeft mij nu teveel network-errors om betrouwbaar te heten. Overigens alleen bij het starten van een station, als die eenmaal draait is het goed. Doe ik wat Tidal vooraf, dan is het probleem er niet, lijkt het. Maar Tidal met klassieke muziek is ook een bezoeking, ik krijg de volgorde maar niet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 Is dat de Kodi radio add-on Marc? Kodi doet hier nl ook regelmatig raar maar dan met de video add-on. Bijv. de ZDF mediathek, start soms ook niet op of een serie doet het ineens niet meer. Upgraden van de add-on heeft geen effect. Met de radio via Volumio heb ik nooit problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 december 2018 Author Report Share Posted 18 december 2018 12 minutes ago, mumsoft said: Die behuizing heeft natuurlijk ook wat gekost, Hans. Die "nieuwe" behuizing is een krijgertje en is al, RipNas, Nas, Muziek-PC en Windows Mediastreamer geweest. Nu wordt het dus RPi streamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 Dat vind ik nou mooi Hans, spulletjes zoveel mogelijk hergebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 1 hour ago, TL 200 said: Is dat de Kodi radio add-on Marc? Kodi doet hier nl ook regelmatig raar maar dan met de video add-on. Bijv. de ZDF mediathek, start soms ook niet op of een serie doet het ineens niet meer. Upgraden van de add-on heeft geen effect. Met de radio via Volumio heb ik nooit problemen. Het is een radio add-on, en dus wat anders dan het menu-item Radio in Kodi. Die laatste wordt al dan niet gevuld door je iptv-abonnement, en is hier leeg. 1 hour ago, Hans van Liempd said: Die "nieuwe" behuizing is een krijgertje en is al, RipNas, Nas, Muziek-PC en Windows Mediastreamer geweest. Nu wordt het dus RPi streamer. Da's ook mooi. Ik heb in de set boven de rasp direct aangeloten op de dac, en beneden ook een dac-kaartje op de rasp in een stalen behuizing, die ik wel nieuw en speciaal daarvoor heb gekocht. Uiteindelijk kost het allemaal peanuts, vergeleken met de rest van de apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 11 minutes ago, mumsoft said: Het is een radio add-on, en dus wat anders dan het menu-item Radio in Kodi Werkt die dan buiten Kodi om? Hoe heet die add-on, wil wel helpen googelen voor een evt. oplossing. Of zoeken naar een andere add-on. Moet die in LibreElec werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 7 minutes ago, TL 200 said: Werkt die dan buiten Kodi om? Hoe heet die add-on, wil wel helpen googelen voor een evt. oplossing. Of zoeken naar een andere add-on. Moet die in LibreElec werken? Nee, het is gewoon een add-on in Kodi, toevallig met de naam radio. En buiten die add-ons heeft Kodi al een menu-item dat net zo heet. De Radio add-on vind je gewoon onder het menu-item Add-ons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 Ik ben aan het zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 Is het deze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 december 2018 Report Share Posted 18 december 2018 Yep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 Die geeft hier ook alleen maar "network-error" meldingen. Ik zou een andere proberen. Er staan immers genoeg op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 (edited) Misschien kun jij hier wat mee. https://kodi.wiki/view/Add-on:Radio https://kodi.wiki/view/Category:Music_add-ons Edited 19 december 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 Bedankt, keuze te over helaas Maar vanochtend weer geen centje pijn, dus ik laat het even zo. De code is van 2012, wel een beetje oud, maar als-ie het doet, doet-ie het goed. Dat jij ook network-errors kreeg geeft toch wel aan dat het probleem 'ergens' anders zit dan in je/mijn eigen spulletjes. Met al dat gestream ben je wel afhankelijk geworden van de nukken en grillen van het boze buitenweb. Koester je cd's en lp's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 december 2018 Author Report Share Posted 19 december 2018 2 hours ago, mumsoft said: Met al dat gestream ben je wel afhankelijk geworden van de nukken en grillen van het boze buitenweb. Koester je cd's en lp's. En/of je NAS natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 6 hours ago, mumsoft said: De code is van 2012, wel een beetje oud, Klikken op add-ons, dan op my add-ons, de add-on openen en dan krijg je een scherm waar je ook kunt updaten. Op twee manieren, via de Kodi respository en via een local package cache. Ik heb net beide gedaan en nu werkt ie hier wel. Het gaat ook nog eens heel snel. Succes. Nb. ondanks dat auto-update staat aangevinkt doet hij dat blijkbaar niet bij installatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 5 hours ago, Hans van Liempd said: En/of je NAS natuurlijk Niet zo waarschijnlijk, op twee NASsen tegelijk dan. Denk eerder dat er gisteren een of andere hik in de server van de radio-addon zat, en dat die nu is opgelost. Hier nu NPO4 met het Weihnachtsoratorium van een of andere Bach Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 1 hour ago, TL 200 said: Klikken op add-ons, dan op my add-ons, de add-on openen en dan krijg je een scherm waar je ook kunt updaten. Op twee manieren, via de Kodi respository en via een local package cache. Ik heb net beide gedaan en nu werkt ie hier wel. Het gaat ook nog eens heel snel. Succes. Nb. ondanks dat auto-update staat aangevinkt doet hij dat blijkbaar niet bij installatie. Het blijft dezelfde versie van 2012, 2.3.2. En dat-ie weer werkt heeft volgens mij een andere oorzaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 (edited) 26 minutes ago, mumsoft said: Niet zo waarschijnlijk, op twee NASsen tegelijk dan. Denk eerder dat er gisteren een of andere hik in de server van de radio-addon zat, en dat die nu is opgelost. Hier nu NPO4 met het Weihnachtsoratorium van een of andere Bach Hier wordt ook geluisterd naar Bach op NPO4. Via FM natuurlijk. Edited 19 december 2018 by audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 december 2018 Report Share Posted 19 december 2018 The Times They Are A-Changin' Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 20 december 2018 Report Share Posted 20 december 2018 14 hours ago, mumsoft said: Het blijft dezelfde versie van 2012, 2.3.2. En dat-ie weer werkt heeft volgens mij een andere oorzaak. Het zit vlgs. mij iets anders met die updates. Met die van de ZDF-mediathek kun je ook series kijken. Nieuwe afleveringen worden daar niet automatisch zichtbaar. Na een update zijn ze wel toegevoegd. De add-on an sich wordt dan niet ge-updated, wel de inhoud. Ik maak me daar ook niet zo druk om want alles wat je via Kodi kunt zien en horen is ook via het internet wel te vinden. Wat ik het meest gebruik staat ook wel in m'n webbrowser bij de favorieten. Voor een Rasp is het wel handig, op m'n pc heb ik het niet echt nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 december 2018 Report Share Posted 20 december 2018 Ja ja, dat zal wel. Als je bij NPO24 kijkt zie je daar steeds dezelfde zenders die dan wel de actuele uitzending verzorgen. Mijn IPTV-abo verfrist zich om de zoveel uur, automatisch, daar hoef ik niks aan te doen, dan wachten. Bij die radio-addon heb ik een lijstje voorkeurzenders, en als die het allemaal niet doen, is er niks mis met die zenders, maar met de verbinding elders. Updaten helpt dan niet, dat is toeval. Op mijn Olive heb ik ook radio-zenders, daar staat Old Men's radio ook bij. Vanochtend weer hommeles met de radio addon in Kodi, maar met de Olive lukte het wel. En nog steeds niks via de rasp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 20 december 2018 Report Share Posted 20 december 2018 Raar ding die Kodi, ik kan NPO24 nergens vinden. Had ik wel geïnstalleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts