goodtube Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 http://www.icreatemagazine.nl/reviews/review-mac-mini-2014/172597/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 mei 2015 Author Report Share Posted 26 mei 2015 Dat had ik ook gelezen, beetje raar weer van Apple Het liefst heb ik het voorlaatste model uit 2012 Anders gelijk een nieuwe maar dan met gelijk 8Gb geheugen (vandaar even sparen...) @Wol met mijn Imac klinkt het voortreffelijk , met de mini zal het niet ander zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 8 gig om muziek te maken!!! Met daphile heb je aan 256kb voldoende. Wat voor onzin moet er dan allemaal op de achtergrond draaien om die 8gig te vullen.? Voor het maken van muziek zal je het niet nodig hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 Natuurlijk kan t ook met minder maar met 8GB kun je een heel hires album in de buffer laden en gapless afspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 En welk voordeel heeft dat? Is de HD soms niet snel genoeg om de datastroom te kunnen leveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 (edited) En welk voordeel heeft dat? Is de HD soms niet snel genoeg om de datastroom te kunnen leveren? Inderdaad. Op gebied van latency kan het verschil maken maar goed. Ik verbaas mij hoe snel de data geladen wordt en vervolgens wordt omgezet in geluid. Ik heb geen buffer instelling aangepast in de software die ik gebruik. Op het moment dat ik met mijn vinger de touchscreen aanraak om een andere track te spelen, is het geluid er al. Ook bij hoge resolutie bestanden. Bij mpd gaat dat echt heel vlot! Wat opvallend minder vlotjes gaat, is het tonen van cover arts op mijn mpdroid app Edited 26 mei 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 mei 2015 Author Report Share Posted 26 mei 2015 (edited) 8 gig om muziek te maken!!! Ja dus? Ik geloof niet, dat ik aan iemand (behalve mijn vrouw) verantwoording hoeft af te leggen. Die is Mac fan dus... Vandaag geboden op een Mac mini die zelfs 16Gb aan boord heeft met een I7 quad core. Lekker vlot Geheugen kost toch haast niks meer tegenwoordig? Als het even kan SSD boot schijfje er in en gaan met die banaan. Films streamen gaat ook vlot en full HD ..... multi media Edited 26 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 Hoe zit dat met FLAC? (daarom voor mij geen mac) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 Even door XLD laten omzetten naar alac, zo gepiept. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 mei 2015 Author Report Share Posted 26 mei 2015 (edited) Hoe zit dat met FLAC? (daarom voor mij geen mac) Geen probleem met VLC net dit bestand afgespeeld file:///Volumes/muziek/hires/2L-082_stereo-192kHz_01.flac Met Amarra als je een high-end en audiofiele speler wilt http://www.sonicstudio.com/amarra/amarra Als ik me niet vergist valt zelfs iTunes te verbouwen. We hebben nu een super mooi klinkende Black Lion dac, daar hoort gewoon een mooie Mac bij. Staat ook fraai in de woonkamer. Dus wat is het probleem? Er "lopen hier al Pinguïns genoeg door het huis" Edited 26 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 mei 2015 Report Share Posted 26 mei 2015 Geen probleem gewoon doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2015 Author Report Share Posted 27 mei 2015 Geen probleem gewoon doen! Precies, ik heb er nog eens goed over nagedacht, mijn eigen ervaring: Het mooie van digitaal is, dat het met geringe investeringen al heel fatsoenlijk klinkt. Maar wil je eenzelfde kwaliteit qua geluid, als analoog ben je net zoveel geld kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2015 Author Report Share Posted 27 mei 2015 Als het vandezelfde bron komt, zou het toch even goed moeten klinken niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Precies, ik heb er nog eens goed over nagedacht, mijn eigen ervaring: Het mooie van digitaal is, dat het met geringe investeringen al heel fatsoenlijk klinkt. Maar wil je eenzelfde kwaliteit qua geluid, als analoog ben je net zoveel geld kwijt. Digitaal is een stuk goedkoper; een top DAC kost al gauw evenveel als een hele goede phono trap en daar komt dan nog een draaitafel+arm+element bij. Met geringe investeringen kun je analoog ook al snel fatsoenlijk laten klinken, maar als je het heel mooi wilt maken gaat het flink in de papieren lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Precies, ik heb er nog eens goed over nagedacht, mijn eigen ervaring: Het mooie van digitaal is, dat het met geringe investeringen al heel fatsoenlijk klinkt. Maar wil je eenzelfde kwaliteit qua geluid, als analoog ben je net zoveel geld kwijt. Let op: ja, als je de dac meerekent, en de NAS, en je usb - > sp/dif interface en de (oude) pc/laptop/netbook/raspberry pi Nee als je die spullen al had. Dan is een kwestie van kiezen met welke software je het wil gaan doen. Dat laatste stukje heeft mij niets gekost en toch heb ik in dat stukje winst behaald (lees: mpd en de finetuning daarvan) Ik denk dat analoog weergeven meer budget vraagt en blijft vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Apple heeft losless is ook goed, flac is gewoon slechter als wave Mvg wol Onzin dat van flac. Flac heeft zelfs voordelen (metadata) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2015 Author Report Share Posted 27 mei 2015 Digitaal is een stuk goedkoper; een top DAC kost al gauw evenveel als een hele goede phono trap en daar komt dan nog een draaitafel+arm+element bij. Met geringe investeringen kun je analoog ook al snel fatsoenlijk laten klinken, maar als je het heel mooi wilt maken gaat het flink in de papieren lopen. Beide kunnen inderdaad aardig in de papieren lopen. Bij ons is er een aardig evenwicht tussen analoog en digitaal, m.i. ook qua geluid dat komt omdat we voor beide media niet alles nieuw gekocht hebben. Deels nieuw, deels 2e hands en deels zelf in elkaargegzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Flac is compressie , wave niet Mvg wol Flac is lossless dus maakt niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2015 Author Report Share Posted 27 mei 2015 Flac is compressie , wave niet Mvg wol CD's rip ik in inderdaad gewoon in Wav. De extra schijfruimte t.o.v. Flac maakt me niets uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Of je nu een flac bestand of wav bestand afspeelt, de bits die naar de DAC gaan zijn PRECIES hetzelfde. Het koste een 10 jr oude computer misschien iets meer moeite om een flac bestand te decoderen en dat leidde mogelijk tot timing afwijkingen, maar met een moderne computer is er echt geen verschil meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2015 Author Report Share Posted 27 mei 2015 Dan is de tegel ook onzin want je kunt het niet meten. Mvg wol Ik snap het verband met Wav niet Wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 CD's rip ik in inderdaad gewoon in Wav. De extra schijfruimte t.o.v. Flac maakt me niets uit Ik hoor het verschil echt niet. Dat on the the fly decompression is inderdaad niet spannend. Of je nou uitpakt en minder pakketten hoeft op te halen of niet uitpakken en meer data pakketten over de lijn moet trekken. Het een valt weg tegen het ander. Wat eventueel hoorbaar is is een systeem dat het druk heeft met van alles. Flac heeft wat wav niet heeft, metadata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2015 Author Report Share Posted 27 mei 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Eetze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 mei 2015 Author Report Share Posted 27 mei 2015 Wol stop eens met allerlei onbegrijpelijke teksten en verbanden. Ik kan je werkelijk niet volgen We hebben ruim 20TB aan opslag dan vergeet ik vast nog het e.e.a. aan TB... Hardware is snel genoeg voor welk formaat dan ook, dus wat is het probleem? en wat heeft Carl ermee te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts