goodtube Posted 14 mei 2015 Report Share Posted 14 mei 2015 (edited) Dat zou ik dus ook kunnen proberen, heb immers een Hiface. Het bevalt me goed zoals het nu gaat, maar 1 app minder die 24x7 aan staat is altijd interessant om te overwegen. Alleen heb ik dan een meter of 15 spdif nodig... En dit werkt niet via de Logitech media server maar met DS audio? Edited 14 mei 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 mei 2015 Author Report Share Posted 14 mei 2015 Dat zou ik dus ook kunnen proberen, heb immers een Hiface. Het bevalt me goed zoals het nu gaat, maar 1 app minder die 24x7 aan staat is altijd interessant om te overwegen. Alleen heb ik dan een meter of 15 spdif nodig... En dit werkt niet via de Logitech media server maar met DS audio? Kabel lijkt me aan de lange kant. Dit werkt met DS Audio. LMS heb ik niet eens meer geïnstalleerd Scheelt weer de nodige CPU belasting en memory gebruik. Dat is bijzonder efficiënt bij 16bit 44.1khz en m.i. fair bij 24bit 192Khz Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 mei 2015 Report Share Posted 14 mei 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 mei 2015 Report Share Posted 14 mei 2015 Ok. DS audio kan sinds Synology diskstation 5.2 met flac overweg. Wordt daarmee een alternatief. Hoewel ik denk dat Daphile optimized is voor sound Q Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 Project staat even stil nu. Er moeten kabels aangelegd worden. De meterkast moet aangepast worden. Het wachten is ook, dat mijn 2e DS-713 NAS terug komt. Want streaming heeft ook een groot nadeel Die heet: "Back-up" Het zou je maar overkomen dat je 500 CD's geript heb en/of mooi 24 bit materiaal gekocht hebt. En er gaat een harde schijf stuk waar die muziek op staat. Nog een nadeel: "Back-upen vraagt: "discipline " vraag maar eens aan Marc. Gelukkig kunnen we dat: "automatiseren" Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Edited 15 mei 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 Ja en dat niet alleen je moet er goed over nadenken, het dieveng!lde weet de meterkast ook te vinden Zeker Goodtube, wat dat betreft kun je hier maar beter niets posten. Wie weet lezen ze wel mee.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 Project staat even stil nu. Er moeten kabels aangelegd worden. De meterkast moet aangepast worden. Het wachten is ook, dat mijn 2e DS-713 NAS terug komt. Want streaming heeft ook een groot nadeel Die heet: "Back-up" Het zou je maar overkomen dat je 500 CD's geript heb en/of mooi 24 bit materiaal gekocht hebt. En er gaat een harde schijf stuk waar die muziek op staat. Nog een nadeel: "Back-upen vraagt: "discipline " vraag maar eens aan Marc. Gelukkig kunnen we dat: "automatiseren" Het allermakkelijkste is volgens mij: iMac=>DAC en je NAS als automatische back-up gebruiken via TimeMachine (ingebouwd in OSX). De verbinding iMac-NAS kan draadloos, back-up mag zo lang duren als nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Het allermakkelijkste is volgens mij: iMac=>DAC en je NAS als automatische back-up gebruiken via TimeMachine (ingebouwd in OSX). De verbinding iMac-NAS kan draadloos, back-up mag zo lang duren als nodig. Dat is een fraaie oplossing Ik denk aan zoiets, beide systemen zijn continue 100% gelijk, als een een uitvalt neemt de ander het over. Dat heb ik al getest en dat werkt. Alleen in de voorgaande DMS software versie vond ik het CPU gebruik nogal fors. Dit is zéér eenvoudig op te zetten. Je hoeft niet echt technisch te zijn. En iets moeilijker die via Rsync op een 3e kleine NAS met een grote harde schijf op een andere lokatie buitenhuis extra back-ups draait. Ook al fikt de boel af en steelt e.e.a. overlaat je spullen heb je altijd nog je data. E.e.a. Kan vol automatisch, met mail waar je de belangrijkste informatie van krijgt Edited 15 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 Wat een onnodig stroomverbruik allemaal die NASjes. Gewoon eens in de zoveel tijd een externe HD aan de PC hangen waar alle muziek op staat. Je gaat me toch niet vertellen dat je elke dag weer wat toevoegt en dan meteen weer een back-up maakt van alles wat er op je schijf staat. In mijn geval schrijf ik dat nieuwe bestand ook even weg naar de externe HD. Die externe HD gaan dan eens in de zoveel tijd mee naar mijn ouders waar ik een kopie maak van de toegevoegde muziek. Zo heb ik ook een opslag buiten huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Wat een onnodig stroomverbruik allemaal die NASjes. De oude pc die ik eerst gebruikte voor streaming met Daphile streaming, was ook niet echt efficiënt met stroom. Nu zijn er van die mooie lieve kleine kastjes met mini pc's. Die heb ik ook. Dat werkt wel, maar m.i. niet zo goed als direct van de NAS streamen. Maar als jij de discipline hebt George om regelmatig back-ups te maken en dan ook nog regelmatig buitenshuis opbergt Dan is dat ook een prima oplossing. Mijn eigen ervaring is na 25 jaar automatisering is echter anders. Als er al back-ups gemaakt werden. Wordt niet altijd gecontroleerd, of ze wel gerestored kunnen worden. Onlangs zelf nog meegemaakt.....database wou echt niet.... auw! Nu heb ik een testomgeving Wat muziek betreft, - hoewel dat hier voorlopig bijna dagelijks groeit- is dat natuurlijk niet te enige data.... Nee net zo makkelijk neem je gelijk alle andere data mee van spullen die je lief zijn. Denk aan foto' s, filmpjes en documenten van je dierbaren. Voordeel is ook dat je vrouw dan ook veel minder moeilijk doet bij investeringen in een NAS. Want "nasjes" zijn inderdaad niet duur. Maar een béétje serieuze NAS met één 6TB schijf (ik zou altijd de grootste harddisk kopen) kan heel veel, is erg sterk. Maar helaas duurder. Natuurlijk kun je geld besparen door een goedkope NAS te kopen maar 2x goedkoop is duurder. Koop liever 1 grote harddisk en een snelle NAS. Tegenwoordig heeft bijna iedereen snel internet in Nederland. Praat eens met je buurman, familie leden, vrienden. Waarschijnlijk willen ze ook al hun data veilig en makkelijk kunnen opslaan. Wat is er mooier dan elkaars back-up te zijn? De helft van 6TB voor jouw en de andere voor de buurman en viseversa Oja ik heb geen aandelen, belangen of andere bemoeienissen met Synology. Maar ik vind de software steeds mooier worden Andere merken zoals QNap zijn vast ook best goed maar daar heb ik geen ervaring mee. Wordt vervolgd. Edited 15 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar kun je dat back-up'en niet beter/makkelijker in 'the cloud' doen? Dan heb je zelf ook dat gehannes met NASjes, externe HD's, al dan niet bij buren of familieleden, enz. niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Wis het maar uit weer dan...Die opmerking van mij Jack... Zou het een idee zijn om de hiface via een goede usb verlengkabel aan te sluiten zodat de spdif niet zo lang hoeft? Edit inderdaad zonder hub 5m. Met diverse hub's 30m maar dat moet je niet willen... Nog meer stroomverbruik Edited 15 mei 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Nee, USB kabel heeft een erg beperkte maximale lengte (5m dacht ik) anders gaat het fout. En bij hogere snelheden wordt dat nog kritischer. S/PDIF over goede coax blijft nog wel over een 20m en langer goed werken, afhankelijk van de kwaliteit van de hardware. Edited 15 mei 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar kun je dat back-up'en niet beter/makkelijker in 'the cloud' doen? Dan heb je zelf ook dat gehannes met NASjes, externe HD's, al dan niet bij buren of familieleden, enz. niet... Dat is ook een oplossing. Er zijn veel bedrijven die een Cloud dienst aanbieden. Maar uit privacy overwegingen doe ik dat liever niet. Af en toe lees je dit soort berichten http://www.itlocal.nl/2014/09/beveiliging-apple-gekraakt/ Edited 15 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 Wis het maar uit weer dan... "bezit" heeft helaas ook nadelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Wat doe jullie moeilijk gewoon raspberry streamer simpel linux er op klaar en gewoon goedkope usb dac er op. Mvg wol Dat zou jij toch als man van: "voor- en na-delen " moeten begrijpen Wol. Voor de zoveelste keer: "die vind ik té simpel" Wij willen, high-end kunnen streamen zonder nadelen Hobbyen met doosjes is heel erg leuk, en niets te nadelen daarvan, maar dat heb ik nu wel gezien. Mijn vrouw is allang "om". Nu de buurvrouw nog Edited 15 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 Dat is ook een oplossing. Er zijn veel bedrijven die een Cloud dienst aanbieden. Maar uit privacy overwegingen doe ik dat liever niet. Af en toe lees je dit soort berichten http://www.itlocal.nl/2014/09/beveiliging-apple-gekraakt/ Met een NAS op je netwerk kun je natuurlijk net zo goed met hackers te maken krijgen, dus je privacy kan dan net zo goed geschonden worden. Alleen met een externe HD, die je normaal niet op een netwerk gekoppeld hebt, heb je dat probleem niet... Ps. je link doet het niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 Met een NAS op je netwerk kun je natuurlijk net zo goed met hackers te maken krijgen, dus je privacy kan dan net zo goed geschonden worden. Alleen met een externe HD, die je normaal niet op een netwerk gekoppeld hebt, heb je dat probleem niet... Ps. je link doet het niet... Dat kan natuurlijk altijd Henrie. Maar je kunt je het met de DSM software hackers erg moeilijk maken zonder dat je nu een Wizkid hoeft te zijn. En twee denk je nu echt dat b.v. een privé Cloud zo interessant is voor hackers? Nee die willen http://www.onemorething.nl/2014/09/celebs-in-onderbroek-door-icloud-hack/ Mij wil je niet zien, in onderbroek Verder heb ik mijn bezwaren geopperd tegen externe HD' s. Mijn probleem is dat ik het simpelweg vergeet. Bovendien het kan automatisch.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 Dat kan natuurlijk altijd Henrie. Maar je kunt je het met de DSM software hackers erg moeilijk maken zonder dat je nu een Wizkid hoeft te zijn. En twee denk je nu echt dat b.v. een privé Cloud zo interessant is voor hackers? Nee, een privé cloud is niet interessant voor hackers. En dus is jouw content op een cloud van een grote aanbieder ook niet interessant voor hackers. Dus waar maak je je dan druk om? Desnoods back-up je echt privé informatie (privé foto's, filmpjes, enz.) op een USB-stickje of zo. Kun je verder alle muziek, films, series, documentaires, enz. lekker in de cloud opslaan, zonder dat jij er verder omkijken naar hebt, en hoe je je ook geen zorgen te maken om diefstal (hd of nas die gejat wordt bij je thuis) of verlies (door bijvoorbeeld brand)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 Je data bij een Cloud dienst "parkeren" kan natuurlijk ook. Misschien is dat zélfs goedkoper http://androidworld.nl/nieuws/5-cloudopslagdiensten-op-een-rij-welke-het-voordeligst/ Een beetje creatief mens, verzint nog veel meer verschillende oplossingen. Maar het opslaan van data is, maar één aspect, dat is nu wel geborgd @Wol mooi dat je Raspery oplossing zo goed klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 Het kan nog goedkoper via Flickr die tegenwoordig 1TB (!!) gratis aanbieden, genoeg voor menig muziekcollectie. Officieel alleen voor foto's, maar dat is uiteraard te omzeilen: http://digiwonk.wonderhowto.com/how-to/use-your-new-terabyte-free-flickr-storage-for-more-than-just-photos-using-hack-0147022/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 mei 2015 Report Share Posted 15 mei 2015 "bezit" heeft helaas ook nadelen Ik doel op jouw post van 9.25u Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei 2015 Author Report Share Posted 15 mei 2015 (edited) Ik doel op jouw post van 9.25u Dat weet ik . Maar mooi al die oplossingen die aangedragen worden. De NSA kan er ook zo bij Of kan je privacy je niks schelen Wat dat betreft is de oplossing van Kappa7 waarschijlijk de beste. Kom nu a.u.b. niet met: " ze weten toch al alles van je" Het gaat ze geen moer aan. http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnbl6ah4zz Stukje hieruit, wordt met "handen en voeten overtreden door die lui dat tuig" - de communicatie via telefoon en andere communicatiemiddelen - het recht om niet te worden bespied of afgeluisterd - het recht op zorgvuldige behandeling van persoonlijke gegevens Zo ik ben het weer kwijt, Bedankt voor jullie aandacht Het herinnerde me dat ik mijn firewalls even wat strakker moet zetten, dat is weer een voordeel t.o.v. een externe Cloud. Edited 15 mei 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 mei 2015 Report Share Posted 16 mei 2015 Kabel lijkt me aan de lange kant. Dit werkt met DS Audio. LMS heb ik niet eens meer geïnstalleerd Scheelt weer de nodige CPU belasting en memory gebruik. Dat is bijzonder efficiënt bij 16bit 44.1khz en m.i. fair bij 24bit 192Khz Heb het geprobeerd. Werkt niet. De hiface (v1) doet het niet wanneer ik die in de usb vd NAS prik. De hiface 2 zal het wel plug&play moeten doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts