Jump to content

Standje Bij...?

WanFie
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Heel simpel: ik accepteer het rust verbruik en probeer bewust om te gaan met ander verbruik. Verwarming en verlichting valt meestal te optimaliseren.

Het alsmaar uitschakelen kan funest zijn voor elektrische apparatuur en dan ben je uiteindelijk duurder uit.

Voor de degene die alles aan het verbruik al geoptimaliseerd heeft en die wat spaarcenten kan missen: investeer in zonneenergie.

Dit topic heet dan wel Standje bij..?? , maar realiseren jullie je ook hoeveel apparaten er voor streaming audio gewoon altijd aan staan.

B.v. Modem, Glasvezelkastje, server, externe harde schijven en router.

:)

so be it. Harde schijven die nooit down gaan blijven jaren goed. Die centen die daarmee te besparen zijn probeer ik te besparen door het toepassen van moderne verlichting.

@hans

Je komt er op terug als je voortaan je zet uitschakelt. Ik zou de dac aanlaten. Die klinkt echt kil koud

Dat vind ik dus heel erg meevallen.  

Na een aantal weken kan ik eigenlijk weinig verschil merken. Ten minste na ongeveer 1 uur. Dan klinkt het m.i. precies zoals eerder, toen de set 24/7 aanstond. En dat eerste uur valt eigenlijk ook wel mee. Het verschil is hier zeker niet zo groot dan wat sommige beweren.

:)