Jump to content

Squeezebox Touch Te Veel Nadruk Op Het Hoog?

jepe!
 Share

Recommended Posts

:D

maar toch schijnt de touch van zich al een aardige dac te hebben. Maar je hebt gelijk, voor dat geld kan je geen topprestatie verwachten.

En de DAC komt er ook nog wel achter (denk ik).. een YBA of misschien een Tent.

En anders wordt het weer een andere tour, en NAS en IPad blijven, maar dan op een Linn of zo.

:D

maar toch schijnt de touch van zich al een aardige dac te hebben. Maar je hebt gelijk, voor dat geld kan je geen topprestatie verwachten.

Heren, allereerst moet ik er natuurlijk bij vermelden dat jullie het al beter voor elkaar hebben dan ik op dit gebied en dat ik heus wel jaloers ben op die leuke speeltjes.

Marc z'n DAC moet wel goed zijn gezien de reacties over zijn set. En als Marc's DAC het bij Jepe niet beter deed dan denk ik er mist gehakt. B) B)

Als het hoog met een Tent nog problematisch is dan ligt het ergens anders aan, dat probeer ik te zeggen. Voor Tent kun je ook andere merken lezen, maar dan wel vergelijkbare (en die zijn op z'n minst duurder dan Tent)

Beter voor elkaar is maar de vraag..

Soms denk ik ook wel, hoe meer spul, hoe meer redenen om niet blij te zijn, als het totaalplaatje toch niet is wat je verwacht :angry:

Maar goed, dit eerst maar eens aankijken, en in de tussentijd de cd collectie naar flac omzetten.

Ik kreeg met die Touch sterk het idee dat het type dac weinig uitmaakt. Eigen uitgang touch: schel. Uitgang Cambridge Dac Marc: schel. Uitgang Dac van mijn Cambridge 740c: schel. De verschillen tussen de 3 waren mininiem maar geluid beelf onaangenaam. Voor mij een duidelijke aanwijzing dat de bron soms meer invloed heeft dan de Dac. Heb mijn Touch inmiddels te ruil/koop aangeboden, ik ga terig naar de Classic.

typisch probleem van ongetemde (originele en niet behoorlijk gebouwde) digitale zooi. snel naar KT88 dus.

groet

Ja, die zal daar zin in hebben. Al dat gepruts op de vierkante millimeter.

Zo'n Touch lijkt wel wat op mijn Olive, maar is wel zowat een-en-al scherm, plastic, en priegelwerk. Heel verstandig dat Jepe! hem probeert kwijt te raken.

M :ph34r: rc

Tsja, ik had het toch nog even aangekeken denk ik, voor ik hem te koop zette.

Tenminste, dat doe ik ook.

En daarbij, vandaag een vriendin op bezoek, en een voor ons bekend nummer opgezet.

Ze vond het stukken beter klinken, haar mening was dat het minder schel klonk.. go figure.

Jepe!

Ik had te gezegd dat je in een set altijd naar de zwakste schakel luistert. Nu bedacht ik me dat je had gezegd met de Touch vanaf een pc'tje te draaien, terwijl de SB Classic altijd vanaf de NAS draaide. Correct me if I'm wrong.

Het lijkt me dat je ook moet beluisteren hoe de Touch het doet vanaf de NAS. Dat is een minder zwakke schakel dan de pc.

groet,

Na gisteren Marc's set te hebben beluisterd wist ik weer goed hoog kon klinken. Een hele aangename set met een fantastisch stereo beeld.

Het enige wat ik een beetje miste was het hele echte laag. Maar verder vond ik het echt top.

Dankzij Marc's aanbod zijn dac bij mij aan te sluiten konden we kijken of mijn Touch daar tammer van werd in het hoog. Er was eigenlijk maar marginaal verschil hoorbaar. Het hoog was nog steeds niet echt plezierig. Wilde toen de Classic aansluiten maar die liep niet, steeds bufferen ed. Netwerk probleem?

Na Marc's vertrek weer geprobeerd met de Classic en nu liep het wel. En die Classic is dus veel minder schel. Iedereen vind de Touch beter, audiokieler, maar ik kan er niet aan wennen. En met de classic is er op mijn set wel weer echt muziek en geen snerpende violen.

Dus dankzij als die jitter wel een plezierig geluid.

Ik heb mijn Squeezebox nog niet aangelsloten op de Nas maar ik denk niet dat het veel uit maakt.

Heb je die scherpte ook als je je muziek vanaf een SD kaartje of USB schijf/sticky afspeelt?

En heb je jouw Touch ook bij Marc op zijn set aangesloten? Gehakt maakt tenslotte alles goed. Klinkt het bij hem goed dan ligt het probleem elders, heeft Marc weer propaganda voer en klinkt het bij hem nog niet heeft Gehakt pech.

;)

Das denk ik ook wel zo.

Heb mijn Avalons ook maar wat meer naar achteren gezet, dus dichter bij muur, en dat maakt ook weer een behoorlijk verschil.

Ik denk, aangezien je die classic al een tijdje had, ook jouw opstelling daarop aangepast is. Misschien toch een beetje schuiven met de handel.

Want eigenlijk is het toch wel een project wat ik wil dat het lukt, aangezien er nog een externe dac bijkomt, zowel voor de Touch als voor de CD speler (alhoewel met gemak van de Touch, vrees ik dat de speler nog maar heeeeel weinig gebruikt gaat worden).

En ook gehoord bij wifimedia, helaas niet met interne dac aangezien ik op zoek was naar externe dac, dus met een dacmagic en een Fidelity M1.

En ik vond zeker met de Magic het echt een heel uitgebalanceerd rustig beeld neerzetten. Beter dan met de M1.

Ongetwijfeld zal daar ook een "best of both worlds" voeding achter gezeten hebben, aangezien ze dat spul ook verkopen, dus das dan nog een extra 135 euro.

Heb je die scherpte ook als je je muziek vanaf een SD kaartje of USB schijf/sticky afspeelt?

Goeie vraag Pjotr. Ik zag die mogelijkheid pas toen ik op zoek ging naar een plaatje. Ik verwacht echter geen verbetering.

En heb je jouw Touch ook bij Marc op zijn set aangesloten? Gehakt maakt tenslotte alles goed. Klinkt het bij hem goed dan ligt het probleem elders, heeft Marc weer propaganda voer en klinkt het bij hem nog niet heeft Gehakt pech.

;)

En da's nou weer niet zo'n goede suggestie. Gehakt maakt alles goed, mits... het erin zit. Of erin komt, en daar kun je wel lang op wachten als je voor het eerst een Touch in mijn set frummelt. Ik snap de ins en outs van de werking niet, maar ik heb wel aardig wat praktische ervaring. Dus kan ik je zeggen dat die Touch mijn geluidsniveau omlaag had getrokken, net zo goed als een gehakte kabel ipv een ongehakte kabel een positief verschil maakt.

Oeps, bijna vergeten, nog wat propaganda: :lol:

http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13601&view=findpost&p=382046

Edited by mumsoft

En da's nou weer niet zo'n goede suggestie. Gehakt maakt alles goed, mits... het erin zit. Of erin komt, en daar kun je wel lang op wachten als je voor het eerst een Touch in mijn set frummelt. Ik snap de ins en outs van de werking niet, maar ik heb wel aardig wat praktische ervaring. Dus kan ik je zeggen dat die Touch mijn geluidsniveau omlaag had getrokken, net zo goed als een gehakte kabel ipv een ongehakte kabel een positief verschil maakt.

Dat is dan weer vooringenomenheid als je het niet geprobeerd hebt :P Heb nergens gelezen dat gehakt ook helderziendheid in houdt dat het er niet in zit :confused:

Hier hou je een heel betoog dat je de scherpte er bij jou uit gehakt hebt :unsure: Werkt dat dan alleen bij jou thuis met alleen jouw spullen :confused:

En gezien dit heeft Jepe misschien wel iets wat in zijn netwerk niet goed zit:

Wilde toen de Classic aansluiten maar die liep niet, steeds bufferen ed. Netwerk probleem?

Na Marc's vertrek weer geprobeerd met de Classic en nu liep het wel.

Dat is dan weer vooringenomenheid als je het niet geprobeerd hebt :P Heb nergens gelezen dat gehakt ook helderziendheid in houdt dat het er niet in zit :confused:

Hier hou je een heel betoog dat je de scherpte er bij jou uit gehakt hebt :unsure: Werkt dat dan alleen bij jou thuis met alleen jouw spullen :confused:

Heb jij niet genoeg aan het voorbeeld van die kabel? Gehakt, d.w.z. de modificatie, zorgt voor een (naar omstandigheden*) optimale openheid voor structuurinformatie. Een ongehakt element is dan dus als een bottleneck op te vatten.

Maar kom maar met je dacjes langs, dan kun je het zelf meemaken.

*) Met omstandigheden bedoel ik de aard van de apparatuur. Bij niet elk audio-apparaat lukt dat evengoed.

En gezien dit heeft Jepe misschien wel iets wat in zijn netwerk niet goed zit:

Wilde toen de Classic aansluiten maar die liep niet, steeds bufferen ed. Netwerk probleem?

Na Marc's vertrek weer geprobeerd met de Classic en nu liep het wel.

Ja, hij vertelde dat hij al weken geen last van dat gebuffer had, en nu opeens wel. De voor de hand liggende verklaring achteraf is dat mijn DAC in de weg zat.

Maar kom maar met je dacjes langs, dan kun je het zelf meemaken.

Ehhh ??? Jepe heeft een probleem met zijn SB Touch, niet ik :rolleyes:

;)

Haal jij niet een paar dingen door elkaar?

Mijn Touch is in ieder geval verkocht. Om nou aan het modden te slaan (althans dat te laten doen, want ik ben daarin niet echt handig en heb zero technische kennis) leek mij niet zinvol als je het basisgeluid helemaal niet aanstaat.

Ander nadeel van de Touch: er werd beweerd dat hij eigen server software draaide maar het afspelen van harddisk liep niet echt goed, dus wat dat betreft maakte Logitech het ook niet waar.

Ander nadeel van de Touch: er werd beweerd dat hij eigen server software draaide maar het afspelen van harddisk liep niet echt goed, dus wat dat betreft maakte Logitech het ook niet waar.

Dat doet de mijne anders prima. Als dat ook al zo is lijkt het er wel op dat je gewoon een slecht/defect exemplaar had. Was er mee terug naar de winkel gegaan, nu zit een ander met een slecht exemplaar.

;)

Dat laatste ligt vaak aan de PC en niet iets van Logitech: als de harddisk steeds wordt geclaimd voor andere processen, zal de squeezebox server niet lekker kunnen lopen.

De kans dat er iets aan de verkochte hardware heeft gemankeerd is dus (op grond van de info hierboven) nihil.

Ok Heino, Jepe is eigenlijk niet zo duidelijk met wat ie bedoelt. Ik begreep dat hij de Squezeserver in de Touch zelf bedoelde, die zorg draagt voor een USB HD dan wel SD kaart wat je er direct aan hangt. Die hoort beslist probleemloos te werken.

Ander nadeel van de Touch: er werd beweerd dat hij eigen server software draaide........

;)

Dat doet de mijne anders prima. Als dat ook al zo is lijkt het er wel op dat je gewoon een slecht/defect exemplaar had. Was er mee terug naar de winkel gegaan, nu zit een ander met een slecht exemplaar.

;)

Ik lees anders op diverse fora dat die interne server software niet goed draait met heel veel harde schijven. Ik heb van niemand een reactie gelezen dat met daar echt blij mee is. Men neemt deze functie niet heel serieus. Als ik het idee had dat ik een defect exemplaar had, dan had ik deze gewoon terig gestuurd, hij was nl slechts 2 weken oud.

Ik lees anders op diverse fora dat die interne server software niet goed draait met heel veel harde schijven. Ik heb van niemand een reactie gelezen dat met daar echt blij mee is. Men neemt deze functie niet heel serieus. Als ik het idee had dat ik een defect exemplaar had, dan had ik deze gewoon terig gestuurd, hij was nl slechts 2 weken oud.

Van horen zeggen en zelf niet eens getest? Je sleept het wel van alles bij zeg. Dat ie jou niet beviel ok, maar om nou achteraf, terwijl je hem verkocht hebt, argumenten te gaan zoeken die niet aan de hand waren komt wel een beetje over als azijn pissen.

I.i.g. draait de Squeezeserver op mijn Touch probleemloos met zowel een 1 TB WD Elements als een 250 MB Freecom Mobile Drive.

;)