stefk Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Hey hey, Gisteren had ik een vriend over de vloer. Een namiddagje luisteren, veel kletsen, internetten enz enz ... Super plezant dus Ik wist dat hij de Heed voeding gebruikte voor zijn VPI draaitafel en was dus zelf razend benieuwd of het de moeite zou zijn in combi met mijn Rega P25 draaitafel. Het leuke aan de Heed is, just Plug and play. Na 1 minuut wisten we het al, de Heed laat de weergave voller klinken, afgelijnder, beetje dynamischer ook. We hadden beiden het gevoel dat het volume een tikkeltje luider stond tov standaard. Zijn we niet uit of het effektief zo was. Kortom een aangename en duidelijk lonende upgrade die op mijn shortlist komt te staan. Kostprijs 375 euro ongeveer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Hey hey, Gisteren had ik een vriend over de vloer. Een namiddagje luisteren, veel kletsen, internetten enz enz ... Super plezant dus Ik wist dat hij de Heed voeding gebruikte voor zijn VPI draaitafel en was dus zelf razend benieuwd of het de moeite zou zijn in combi met mijn Rega P25 draaitafel. Het leuke aan de Heed is, just Plug and play. Na 1 minuut wisten we het al, de Heed laat de weergave voller klinken, afgelijnder, beetje dynamischer ook. We hadden beiden het gevoel dat het volume een tikkeltje luider stond tov standaard. Zijn we niet uit of het effektief zo was. Kortom een aangename en duidelijk lonende upgrade die op mijn shortlist komt te staan. Hoi Stef, Kun je met deze voeding ook de juiste snelheid regelen? Was indertijd bij mijn voeding de grootste winst. Standaard bijna 3% te snel namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 juni 2010 Author Report Share Posted 21 juni 2010 Hoi Hans, Neen kan je niet Het bouwt de stroom enkel opnieuw op om op 50Hz terug af te geven dacht ik ... Ik snor het op !! Het interessante is dat je de snaar niet dient om te leggen, je hebt een knopje vr 45T of 33T Heed Orbit II Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 juni 2010 Members Report Share Posted 21 juni 2010 Hoi Stef, Voor jouw tafel kan het zeker een aanwinst zijn, het zijn absoluut goede motorsturingen! Ik zou echter die vriend van je zover zien te krijgen dat hij er afstand van doet. Een groot probleem kan dat niet zijn, de enige tafels waar die Heed motorsturingen NIET voor geschikt zijn, zijn namelijk VPI tafels. In zijn geval KAN het dus ook niet goed werken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 juni 2010 Author Report Share Posted 21 juni 2010 Hoi Stef, Voor jouw tafel kan het zeker een aanwinst zijn, het zijn absoluut goede motorsturingen! Ik zou echter die vriend van je zover zien te krijgen dat hij er afstand van doet. Een groot probleem kan dat niet zijn, de enige tafels waar die Heed motorsturingen NIET voor geschikt zijn, zijn namelijk VPI tafels. In zijn geval KAN het dus ook niet goed werken... kZal het hem zeggen Marco of eens polsen waarom hij toch vr de Heed heeft gekozen. Analoog wordt alsmaar belangrijker bij mij merk ik ... vandaar dat ik besloten heb om te kijken wat ik uit de P25 kan halen. Zo'n HEED draagt ongelooflijk bij vind ik. Na de vakantie ga ik em gelijk bestellen ... Beetje offtopic maar wat ik mij ook afvraag is of het kan helpen de P25 op zo'n soort soundboard te zetten ipv rechtstreeks op de arduin of andere legplank Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 juni 2010 Report Share Posted 21 juni 2010 Hoi Stef, Voor jouw tafel kan het zeker een aanwinst zijn, het zijn absoluut goede motorsturingen! Ik zou echter die vriend van je zover zien te krijgen dat hij er afstand van doet. Een groot probleem kan dat niet zijn, de enige tafels waar die Heed motorsturingen NIET voor geschikt zijn, zijn namelijk VPI tafels. In zijn geval KAN het dus ook niet goed werken... Raadseltje: Die vriend is Roeland en jij hebt ook regelmatig met hem te maken in Belgie. Ik ook trouwens. @ Stef, Leuk dat het positief is uitgevallen met de Heed. V.w.b. soundboard is een kwestie van uitproberen en vergelijken met de arduin of andere legplank. Mijn FBS staat op een Callas-Audio soundboard en dat is een verbetering t.o.v het (verkochte) NorStone Bergen glazen rack en ook van het oude MDF zelfbouwrack waar nu de set (tijdelijk) opstaat. In de toekomst komt de FBS op een Callas Audio Bamboe soundboard te staan, want dat geeft/gaf een nog grotere (klank)verbetering t.o.v. de huidige Callas Audio Soundboard. Alles is vastgesteld vanuit uitproberen en lang luisteren, gespreid over meerdere dagen/weken. Maar het blijft uitproberen om het te weten wat het doet een soundboard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 juni 2010 Members Report Share Posted 21 juni 2010 kZal het hem zeggen Marco of eens polsen waarom hij toch vr de Heed heeft gekozen. Analoog wordt alsmaar belangrijker bij mij merk ik ... vandaar dat ik besloten heb om te kijken wat ik uit de P25 kan halen. Zo'n HEED draagt ongelooflijk bij vind ik. Na de vakantie ga ik em gelijk bestellen ... Beetje offtopic maar wat ik mij ook afvraag is of het kan helpen de P25 op zo'n soort soundboard te zetten ipv rechtstreeks op de arduin of andere legplank Gr Stef Doe Roeland de groeten van me Zet je draaitafel voor de gein eens een keer koud op de vloer (als je tenminste een betonnen vloer hebt), dan weet je gelijk wat je verliest met al die ''racks''... Beste oplossing blijft buiten deze zeer onhandige gewoon aan de muur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 juni 2010 Author Report Share Posted 21 juni 2010 Hoi Stef, Voor jouw tafel kan het zeker een aanwinst zijn, het zijn absoluut goede motorsturingen! Ik zou echter die vriend van je zover zien te krijgen dat hij er afstand van doet. Een groot probleem kan dat niet zijn, de enige tafels waar die Heed motorsturingen NIET voor geschikt zijn, zijn namelijk VPI tafels. In zijn geval KAN het dus ook niet goed werken... Raadseltje: Die vriend is Roeland en jij hebt ook regelmatig met hem te maken in Belgie. Ik ook trouwens. Was niet de bedoeling Hearmaar soit ... op Puresound wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 juni 2010 Author Report Share Posted 22 juni 2010 kZal het hem zeggen Marco of eens polsen waarom hij toch vr de Heed heeft gekozen. Analoog wordt alsmaar belangrijker bij mij merk ik ... vandaar dat ik besloten heb om te kijken wat ik uit de P25 kan halen. Zo'n HEED draagt ongelooflijk bij vind ik. Na de vakantie ga ik em gelijk bestellen ... Beetje offtopic maar wat ik mij ook afvraag is of het kan helpen de P25 op zo'n soort soundboard te zetten ipv rechtstreeks op de arduin of andere legplank Gr Stef Doe Roeland de groeten van me Zet je draaitafel voor de gein eens een keer koud op de vloer (als je tenminste een betonnen vloer hebt), dan weet je gelijk wat je verliest met al die ''racks''... Beste oplossing blijft buiten deze zeer onhandige gewoon aan de muur! Hoi Marco, Zal ik doen en hem zachtjes vertellen wat je schreef Op de vloer zal niet lukken wegens niet pas + wiebel planken... Aan de muur We wonen naast het spoor remember en dan lijkt mij aan de muur ook niet ok wegens trillingen dr de trein. Afgezien of het praktisch is ... Ik ga eens zien wat SSC doet, allemaal voor later hoor Eerst de voeding Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 juni 2010 Author Report Share Posted 24 juni 2010 Hoi Stef, Voor jouw tafel kan het zeker een aanwinst zijn, het zijn absoluut goede motorsturingen! Ik zou echter die vriend van je zover zien te krijgen dat hij er afstand van doet. Een groot probleem kan dat niet zijn, de enige tafels waar die Heed motorsturingen NIET voor geschikt zijn, zijn namelijk VPI tafels. In zijn geval KAN het dus ook niet goed werken... Hey Marco, Heb het nog eens doorgenomen, de info betreffende de Orbit 2 VPI staat er degelijk tussen maar ze verwijzen naar de "oude" AC motor ... Jij bent het best geplaatst om te vertellen of er bij VPI een verandering in het motorontwerp heeft plaats gevonden, al dan niet vr reeds bestaande draaitafel modellen, waardoor de Heed niet bruikbaar is ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 juni 2010 Members Report Share Posted 24 juni 2010 Ik moet je eerlijk bekennen dat ik al een tijdje uit het VPI circuit weg ben, maar misschien heeft het te maken met de 600 toeren motor of de 300 toeren? Daarbij waren er altijd finetune problemen als je de 60Hz frequentie niet kon opvangen. De SDS werkte altijd perfect op de VPI tafels (logisch) en weer minder goed op andere tafels. Met de Heed zal het omgekeerde waarschijnlijk het geval zijn? Als ik er de tijd voor kan vinden zal ik er weer eens induiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 juni 2010 Author Report Share Posted 24 juni 2010 Ik moet je eerlijk bekennen dat ik al een tijdje uit het VPI circuit weg ben, maar misschien heeft het te maken met de 600 toeren motor of de 300 toeren? Daarbij waren er altijd finetune problemen als je de 60Hz frequentie niet kon opvangen. De SDS werkte altijd perfect op de VPI tafels (logisch) en weer minder goed op andere tafels. Met de Heed zal het omgekeerde waarschijnlijk het geval zijn? Als ik er de tijd voor kan vinden zal ik er weer eens induiken. ik pols 1 dezer dagen roeland eens om te weten waarom het bij hem wel werkt (zou werken) ... de mijne is ondertussen besteld ... theeft geen zin om daar verder over te tobben de Heed IS goed en betaalbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts