Jump to content

De gehakte set van Mumsoft.

WanFie
 Share

Recommended Posts

de psychologie van believers en non believers vind ik altijd boeiend.

De kern van dit verhaal.

Net zoals een gelovige Katholiek ook werkelijk baat heeft bij het door mijnheer pastoor ingezegende wijwater, heeft de gelovige audiofiel baat bij de door gehakt besprenkelde apparatuur.

Op de manier hoe met dergelijke modificaties wordt omgegaan zijn er wel meer vergelijkingen met de eredienst te trekken; de pastoor werpt zich op als middelaar tussen de messias en het onwetende volk. De twee heren op het groene forum zijn de middelaar tussen de messias Van der Heide en de niet begrijpende audiofiel.

Of het geloof in (een) god terecht is? Zolang zijn bestaan niet op een wetenschappelijke manier is aangetoond zal een echte wetenschapper zeggen dat hij het niet weet. Hij zal zich waarschijnlijk agnost noemen. Er zijn miljoenen mensen die dagelijks de invloed van hun god op hun leven ervaren, bestaat hij daardoor of is het allemaal suggestie.

Op dezelfde grond kun je jezelf afvragen of het geloof in gehakt terecht is.

Zelf heb ik nooit kennis gemaakt met gehakt en uit de recensie van Hans kan ik ook niet opmaken dat het gehakt op hem een wezenlijk andere reactie heeft gegeven.

Tot er een wetenschappelijke verklaring is zal de overtuiging van de werking van gehakt een vorm van geloven blijven. Gezien de manier waarop de gelovigen hun overtuiging aanhangen en verdedigen, heeft het veel overeenkomsten met een godsdienst. Je moet alleen oppassen voor sektarisme; alle ingrediënten hiervoor zijn aanwezig.

Maar ja, ze snappen ook nog niet hoe een zwaartekrachtveld "werkt".

Er is geen meetapparatuur voor. Je kunt het niet zichtbaar maken.

Met een pendel of slinger, de slingertijd is een maat voor de zwaartekracht.

daarmee laat je niet zien "hoe" het werkt.

de psychologie van believers en non believers vind ik altijd boeiend.

De kern van dit verhaal.

Net zoals een gelovige Katholiek ook werkelijk baat heeft bij het door mijnheer pastoor ingezegende wijwater, heeft de gelovige audiofiel baat bij de door gehakt besprenkelde apparatuur.

Op de manier hoe met dergelijke modificaties wordt omgegaan zijn er wel meer vergelijkingen met de eredienst te trekken; de pastoor werpt zich op als middelaar tussen de messias en het onwetende volk. De twee heren op het groene forum zijn de middelaar tussen de messias Van der Heide en de niet begrijpende audiofiel.

Of het geloof in (een) god terecht is? Zolang zijn bestaan niet op een wetenschappelijke manier is aangetoond zal een echte wetenschapper zeggen dat hij het niet weet. Hij zal zich waarschijnlijk agnost noemen. Er zijn miljoenen mensen die dagelijks de invloed van hun god op hun leven ervaren, bestaat hij daardoor of is het allemaal suggestie.

Op dezelfde grond kun je jezelf afvragen of het geloof in gehakt terecht is.

Zelf heb ik nooit kennis gemaakt met gehakt en uit de recensie van Hans kan ik ook niet opmaken dat het gehakt op hem een wezenlijk andere reactie heeft gegeven.

Tot er een wetenschappelijke verklaring is zal de overtuiging van de werking van gehakt een vorm van geloven blijven. Gezien de manier waarop de gelovigen hun overtuiging aanhangen en verdedigen, heeft het veel overeenkomsten met een godsdienst. Je moet alleen oppassen voor sektarisme; alle ingredi

Van alles op deze wereld weet niemand hoe het werkt.

Van veel zaken zijn wel sluitende modellen gemaakt die consistent zijn en reproduceerbare resultaten geven. Het model van de zwaartekracht heb je op de middelbare school meegekregen (verschillende massa's oefenen een kracht op elkaar uit en trekken elkaar aan).

Iig is eenduidig komen vast te staan dat als je van het dak springt, je ten gevolge van de zwaartekracht naar beneden valt en niet omhoog de oneindige ruimte in. De zwaartekracht kun je dan meten door te zien van hoe hoog je springt en hoe lang het duurt voor je op de grond komt. Maar je hoeft mij niet te geloven.... Echter zelf uitproberen zou ik toch van een niet al te hoog dak doen :ph34r::D

;)

Maar ja, ze snappen ook nog niet hoe een zwaartekrachtveld "werkt".

Er is geen meetapparatuur voor. Je kunt het niet zichtbaar maken.

Met een pendel of slinger, de slingertijd is een maat voor de zwaartekracht.

Een pendel is een methode om zwaartekracht te meten. De kracht kun je niet zichtbaar maken, de gevolgen van deze kracht is alom vertegenwoordigd.

Wubbo Ockels heeft anders ook wel een aardige visie over tijd en de zwaartekracht; wie weet krijgt hij ooit gelijk.

onzin

dit lijkt jouw manier om je makkelijk ervan af te maken.

door het in die hoek te zetten hoef je zelf niet verder na te denken.

Denk zelf ook na.

nu doe je het weer

nu doe je het weer

We zitten gewoon niet op dezelfde golflengte, dat communiceert moeilijk. Helemaal niet via een toetsenbord en een beeldscherm waarbij de non-verbale communicatie helemaal wegvalt.

Jij zult me misschien dom vinden om het niet te willen snappen en het me er makkelijk van af te willen maken, het zij zo. Ik denk er zelf anders over.

....... door het in die hoek te zetten hoef je zelf niet verder na te denken.

Kan je even niet volgen M44. Over gehakt mogen we niet eens nadenken lijkt het wel. Dat moeten we maar geloven, beleven of horen :rolleyes:

@richard

jij bent wel en van de laatste die ik als dom zou beschouwen.

Ik denk alleen dat je zou kunnen overwegen dat niet alles wetenschappelijk verklaard kan worden en daar een soort berusting in mag vinden.

@ pjotr

nee. vooral zelf na blijven denken.

combineer dat echter metr ergens gaan luisteren en de ervaring opdoen.

niemand MOET iets met gehakt. iedereen MAG er iets mee.

maar blijven roepen dat het bewezen moet worden zet je je zelf op een dood spoor.

ik ben over deze materie al 2 jaar aan het nadenken. berret en B gehakt wel 20 jaar.

wat verwacht je dan?

niemand MOET iets met gehakt. iedereen MAG er iets mee.

maar blijven roepen dat het bewezen moet worden zet je je zelf op een dood spoor.

Nou dat dood spoor valt dan wel weer mee want ik heb nergens gevraagd om het te bewijzen. Ik heb alleen gevraagd wat gehakt en de gehaktmodificaties nu precies in houden. Veel concreets levert dat niet op i.i.g.

Ik denk alleen dat je zou kunnen overwegen dat niet alles wetenschappelijk verklaard kan worden en daar een soort berusting in mag vinden.

Mag ik citeren uit eigen werk met de nodige aanpassingen?

Of het geloof in (een) god gehakt terecht is? Zolang zijn bestaan de werking niet op een wetenschappelijke manier is aangetoond zal een echte wetenschapper zeggen dat hij het niet weet. Hij zal zich waarschijnlijk agnost noemen.

Het agnosticisme is een filosofische positie die geen bevestigende of ontkennende uitspraken doet over het bestaan van bovennatuurlijke verschijnselen.

Wat godsdienst betreft beschouw ik mezelf als zwakke agnost, met een sterke neiging toch te geloven in een hogere macht. Dit omdat mijn gevoel dat ingeeft. De strijd tussen gevoel en verstand, maar misschien ook de invulling van een behoefte naar zekerheid.

Wat betreft de effecten van gehakt heb ik geen ervaring, dus ook geen gevoel. Het verstand overheerst en dat zegt me dat ik dit agnostisch moet benaderen.

Mijn vergelijking met godsdienst heeft betrekking op de manier zoals het fenomeen "gehakt" door anderen wordt benaderd. Deze heeft, zoals ik het ervaar, veel overeenkomsten met de manier waarop bij veel religies het geloof in een god wordt benaderd. Het is naar mijn mening verstandig om je daar bewust van te zijn, dat houdt het blikveld ruim.

Mag ik citeren uit eigen werk met de nodige aanpassingen?

Of het geloof in (een) god gehakt terecht is? Zolang zijn bestaan de werking niet op een wetenschappelijke manier is aangetoond zal een echte wetenschapper zeggen dat hij het niet weet. Hij zal zich waarschijnlijk agnost noemen.

Het agnosticisme is een filosofische positie die geen bevestigende of ontkennende uitspraken doet over het bestaan van bovennatuurlijke verschijnselen.

Wat godsdienst betreft beschouw ik mezelf als zwakke agnost, met een sterke neiging te geloven in een hogere macht. Dit omdat mijn gevoel dat ingeeft. De strijd tussen gevoel en verstand, maar misschien ook de invulling van een behoefte naar zekerheid.

Wat betreft de effecten van gehakt heb ik geen ervaring, dus ook geen gevoel. Het verstand overheerst en dat zegt me dat ik dit agnostisch moet benaderen.

Mijn vergelijking met godsdienst heeft betrekking op de manier zoals het fenomeen "gehakt" wordt benaderd. Deze heeft, zoals ik het ervaar, veel overeenkomsten met de manier waarop bij veel religies het geloof in een god wordt benaderd. Het is naar mijn mening verstandig om je daar bewust van te zijn, dat houdt het blikveld ruim.

kom dan langs zou ik zeggen.

doe de ervaring op en oordeel zelf.

ik zal altijd iemand stimuleren zelf te blijven nadenken.

ik blijf zeggen dat er al heel veel over geschreven is en voldoende om zelf mee verder te kunnen.

ik schrijf hier ook niet alles wat ik denk hierover te weten. dat is niet mijn taak en mijn plaats.

er zijn 2 benaderbare heren op een ander forum.

het is niet zo dat ik "geloof" in gehakt. voor mij is het iets heel toetsbaars en praktisch.

zo kun je alles geloven noemen.

wetenschap die zich uitdrukt in taal is per definitie een pseudo wetenschap.

ik leef in de wetenschap dat gehakt werkt.

Met geloof heeft het voor mij, als ex-katholiek toch enigszins ter zake kundig, ook niets te maken. Je hoeft er niet in te geloven om het te horen, je moet alleen je oren openzetten. Dat gezegd hebbende, niet elke gehakte set hoeft 100% te zijn. Elk onderdeeltje werkt daarin mee en dus soms tegen, als je iets niet goed doet, een verkeerde kabel of zo gebruikt.

Pas als je naar verklaringen gaat zoeken, komt het geloof om de hoek kijken. Ik geloof dat het te maken heeft met magnetisme. Met de zwaartekracht. Met het nulpuntsenergieveld. Met homeopathie. Ik kan hier een eind weg in gaan geloven. Boeiend, maar wellicht onzin (hee, daar heb je dat woord weer!).

Ma020.gifrc

Wat mij betreft discussiëren jullie lekker verder op het Bio-forum. Die groene dus.

Dit topic wordt mij al weer veel te populair en heeft nauwelijks nog iets met Mumsoft's set te maken.

Nou ja, in die zin dat het wel heel belangrijk is in Marc zijn set en hij dat zelf niet onder stoelen of banken steekt. Maar i.d.d. heb ik ook nou niet het idee dat dit forum ons wat wijzer gaat maken hierover. (Het groene overigens ook niet.)

;)

Vier beginnen toch neet uver de pastoer, pastoer is al mit het hoeswiefke al voet,die zullen wahl mit trollensnot samen biede rokskes zuvermaken :):D :D

Spido begint ook al over het geloof hij schrijft slechte mensen hebben slecht geluid :)

Zijn er nog Jehova,s of vertrouwelingen van Jomanda op dit form, willen die zich even melden,

dan kunnen die nog iets aan toevoegen aan deze materie :D

Guest tubejack

Kunnen we a.u.b. technisch/logisch en met 2 voeten op de vloer blijven....

Ergens in geloven is mooi en wellicht goed, maar ik heb liever..... "duidelijkheid"

Na vandaag geloof ik, dat vanwege de lage veldsterkte dat storing in audio door WiFi flauwekul is.

Kurk is een prachtige trillingsdemper/isolator maar helpt m.i. niet tegen w

(...) Spido begint ook al over het geloof hij schrijft slechte mensen hebben slecht geluid :) (...)

Beste Wol,

Ik herinner mij die uitlating niet. Kun je aanwijzen waar ik dit heb beweerd?

Het "geloven in gehakt" heb ik wel in relatie gebracht met voodoo, winti, goenah-goenah, homeopathie, eurythmie e.d., maar niet met het dienen en vereren van de Eeuwige, Almachtige Schepper van Hemel en Aarde, die ook jou in Zijn Machtige Hand houdt - jij nietige, onooglijke wurm, die niet weet waar je vandaan komt, wat je hier moet doen, waar je heengaat, en die toch altijd zoveel praatjes hebt... B)

weet niet wat spido hier schreef maar goodtube zal het er zeker mee eens zijn :lol:

Guest tubejack

(...) Spido begint ook al over het geloof hij schrijft slechte mensen hebben slecht geluid :) (...)

Goed lezen, Wol.... heeft ook niets met geloof te maken. <_<

De meeste mensen zijn slecht. (Ja, zéér slecht.)

Daarom houden de meeste mensen ook van slechte weergave.

http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=6498&view=findpost&p=373280

@KT88 Het "gehakt" is niet bedorven. Maar de mensen die er allerlei m.i. niets ter doende zaken bijhalen bederven

dit bijzondere topic.

Voor mij staat, als een "paal boven water" dat Marc een bijzonder goed klinkende set heeft.

Jack

Spido, dit heb jij geschreven ,met je bijbel uitspraken ,bij

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten..,vers.5302

De meeste mensen zijn slecht. (Ja, zéér slecht.)

Daarom houden de meeste mensen ook van slechte weergave

Wat is het verschil tussen slecht geluid en slechte weergave

Of was je weer aan het blowen met trollensnot :D :D

Spido ik heb nog geen reactie gekregen,bij

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten..vers 5308

Jack,Spido schrijft,,, Eeuwige, Almachtige Schepper van Hemel en Aarde,neeeeee dat heeft niet met geloof te maken :D

Guest tubejack

Of was je weer aan het blowen met trollensnot :D :D

Sterk spul :lol:

Zullen proberen on-topic te blijven, je kan Spido altijd PMen ;)

storing door Wifi flauwekul? nou zit je er toch flink naast Jack. als ik de draadloze telefoon, de achter de tv wlan zender en die in de pc aan zet gebeurt er iets heel akeligs met het geluid.

groet