Jump to content

Betonnix er uit Tannoy d700 er in........

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Erik laat je niks wijsmaken, als jij dat goed vindt wat je bouwt moet dat je gewoon houden,

Als ik me niet vergist op de foto,s zie ik kunststof of bextrene units van tannoy.

Ik ga toch proberen patent aan te vragen voor D'Apolito glasvezel microfoon, dan is Spidi ook weer in zijn yuppie :D :D :D

(...) zodra de drang om een mooie rondstraler te bouwen zo hoog word dat ik er tijd voor vrij ga maken dan weet ik : de Tannoy's gaan eruit.(...)

Beste Erik,

Rondstralers zijn aantrekkelijk voor mensen die niet willen weten waar het geluid vandaan komt.

Het ene instrument is van nature een rondstraler (viool, piano) maar een ander instrument geeft een sterk richteffect (trompet, sopraansax).

En bij een orgel is het richteffect afhankelijk van het register en het "werk". De grote baspijpen hebben een heel andere spreiding van harmonischen dan (bijvoorbeeld) de trompetten en fluiten...

Het is natuurlijk altijd makkelijk om andermans apparatuur af te zeiken. De vraag is alleen wat je daarmee bereikt. Ik heb niks voor of tegen de starter van deze post. Ik ken hem niet eens. Wat wel prettig voor hem is dat hij een speaker heeft die voor langdurig muziekplezier kan zorgen en dat is toch wel een zeldzaamheid. Overigens is het kiezen van een speaker de meest persoonlijke keuze en voor een groot deel afhankelijk van smaak. Bekijk je reactie om te beginnen eens tegen dat licht.

Als smaak een criterium is om niet iets te mogen bekritiseren kunnen we dit forum wel opheffen, er zijn weinig zaken meer smaakgebonden dan audio en muziek. Dat ik en velen naast mij op dit forum dit matige speakers vinden mag toch wel uitgesproken worden? Dynamisch zijn ze in het geheel niet, in tegendeel, maar wel warm en zeer kleurend (anderen noemen dit vervorming). Natuurlijk zijn er veel mensen te vinden die ze wel mooi vinden klinken, maar dat is toch geen reden om geen kritiek op deze speakers te mogen geven? Er zijn ook volkstammen te vinden die Bose het einde vinden, moeten we daar met zijn allen ook onze mond over houden?

Ik probeer verder helemaal niets te bereiken met mijn kritiek (zou dit moeten dan?).

De mensen die erg gelukkig zijn met deze speakers, moeten dat vooral blijven, ik gun het ze oprecht van harte! Maar een beetje discussie met wat pit kan dit forum wel gebruiken, iets wat Erik ongeveer heeft uitgevonden hear, die heeft bemoedigende opmerkingen

Middcall, je hebt muziek liefhebbers en apparaten gekken :D

Je hebt ook fietsen en kippen, of postbodes en een gek op de dam.... maar wat dit allemaal met dit topic te maken heeft ontgaat me even. :unsure:

Ik zit helemaal niet op meer pit te springen, maar wel om wederzijds respect voor elkaar spullen. Of denk je dat jij de enige bent met een goed klinkende set? Hoeveel bestaansrecht heeft dit forum als iedereen zich met het nodige gemak tot expert verheft en vaak nauwelijks gestoelt op ervaringen met een product zijn reactie geeft en die tot waarheid verheft voordat je kunt knipperen met je ogen? Helaas gaat het zo al jaren lang. Ik denk dat een groot deel van de muziekliefhebbers wegblijft van hear, HTforum, of welk forum dan ook vanwege deze reden. Niets meer dan een stel kakelende kippen.

Ik zit helemaal niet op meer pit te springen, maar wel om wederzijds respect voor elkaar spullen. Of denk je dat jij de enige bent met een goed klinkende set? Hoeveel bestaansrecht heeft dit forum als iedereen zich met het nodige gemak tot expert verheft en vaak nauwelijks gestoelt op ervaringen met een product zijn reactie geeft en die tot waarheid verheft voordat je kunt knipperen met je ogen? Helaas gaat het zo al jaren lang. Ik denk dat een groot deel van de muziekliefhebbers wegblijft van hear, HTforum, of welk forum dan ook vanwege deze reden. Niets meer dan een stel kakelende kippen.

Als je respect zoekt voor apparaten, dan moet je vooral alle reviews in bladen en het internet lezen, waarin alles goed wordt beschreven, beter presteert dan wat dan ook in zijn klasse en makkelijk mee kan met apparaten die een klasse hoger geprijsd zijn (die op hun beurt ook de hemel waren ingeprezen, wonderlijk genoeg). Er bestaan nog steeds mensen die ze geloven gek genoeg.

Ik heb g

Als je respect zoekt voor apparaten, dan moet je vooral alle reviews in bladen en het internet lezen, waarin alles goed wordt beschreven, beter presteert dan wat dan ook in zijn klasse en makkelijk mee kan met apparaten die een klasse hoger geprijsd zijn (die op hun beurt ook de hemel waren ingeprezen, wonderlijk genoeg). Er bestaan nog steeds mensen die ze geloven gek genoeg.

Ik heb g

Midcall ziet het goed.

Er is nog een andere reden dat mensen wegblijven, en dat heeft niets met de inhoud te maken.

Als ik voor mezelf mag spreken is een forum een hype, zolang het nieuwe er niet af is. Iedereen komt op een punt dat ie er genoeg van heeft.

Ook een "echte" kroeg kan niet jaar in jaar uit altijd maar even gezellig blijven.

Tannoy D700 is geen matige speaker dat maken jullie ervan omdat jullie de verkeerde cd of platenspeler of kabel of versterker aansluiten, als jullie de juiste configuratie toepast, kan het zeer goed klinken, dat het geluid niet bevalt is een totaal andere zaak,mensen worden te veel meegesleurd met andere meningen van personen die thuis een dure installatie hebben, of hebben wij alle maal de zelfde oren :lol:

Midcall ziet het goed.

Er is nog een andere reden dat mensen wegblijven, en dat heeft niets met de inhoud te maken.

Als ik voor mezelf mag spreken is een forum een hype, zolang het nieuwe er niet af is. Iedereen komt op een punt dat ie er genoeg van heeft.

Ook een "echte" kroeg kan niet jaar in jaar uit altijd maar even gezellig blijven.

ja.....je mag voor jezelf spreken

(...) of hebben wij allemaal dezelfde oren :lol:

Beste Wol,

Nee, de oren zijn verschillend.

Die van jou, en die van je buurman, bijvoorbeeld.

Maar wat maakt dat uit?

Jij hoort de Werkelijkheid "anders" dan je buurman: ondermeer doordat je oren anders zijn.

Maar bij de Weergave van die Werkelijkheid (via je audioset) wil je alles toch nèt zo "anders" horen?

De audioset moet daar toch niets aan veranderen?

Of moet jouw audioset het geluid zó veranderen dat jij bij weergave hetzelfde hoort als je buurman?

(Ik ga er maar even van uit dat je buurman betere oren heeft dan jij...)

Spido dat klopt,ik heb hele slechte oren :) ,daarvoor ga ik liever naar een live concert

daar hoor ik geen ruis en gelukkig geen tikken.alleen af en toe ene hoort kuchen ,potverdorie :lol:

En het belangrijkste geen D'Appolito systeem, bah :D

Guest KT88

[....]

Jij hoort de Werkelijkheid "anders" dan je buurman: ondermeer doordat je oren anders zijn.

Maar bij de Weergave van die Werkelijkheid (via je audioset) wil je alles toch nèt zo "anders" horen?

De audioset moet daar toch niets aan veranderen? [....]

Mijn beste Spido,

Je wilt hier toch niet in alle ernst en met droge ogen beweren dat je thuis de Werkelijkheid (met hoofdletter, jawel!) uit een audiosetje hoort komen?

Afgelopen week ben ik naar een uitvoering van het Requiem van Duruflé geweest in de Oude Kerk in Naarden.

Transcriptie naar orgel, gespeeld door Wybe Kooijmans (wat een fantastische organist is dat!) en koorzang van het Fioretto ensemble met alt Inez Carsauw en bas Bas (!) Kuijlenburg.

Rillingen van ontroering en tranen in mijn ogen.....zo heb ik het nog nooit, nergens, uit een weergave systeem horen komen (geen enkel live-gebeuren trouwens, ook niet de straatmuzikant met zijn trekzak voor de Appie Heyn.)

Nee, zo kwam het ook niet uit het Sonore systeem, wat op dit moment wel mijn referentie-audiosysteem is.

Ik mag aannemen dat een CD80, een Denon versterkerset en een paar spekstenen luidsprekers nog niet een benadering geven van dat Sonore systeem, laat staan dus van de Werkelijkheid (met hoofdletter, jawel!)

Ergo, denken de Werkelijkheid (met hoofdletter, jawel!) in huis te halen met een stapeltje electronica, wat speksteen en wat luidsprekerunits is misschien wel de ergste dwaling die een mens zou kunnen begaan (en ja, dat geldt net zo hard voor Maggies of Sonores).

Of zou het kunnen zijn dat zo'n uitspraak alleen maar kan komen van iemand die de Werkelijke Werkelijkheid (met hoofdletters, jawel!) niet ként?

(...) Ik mag aannemen dat een CD80, een Denon versterkerset en een paar spekstenen luidsprekers nog niet een benadering geven van dat Sonore systeem, laat staan dus van de Werkelijkheid (met hoofdletter, jawel!) (...)

Beste KT88,

Jij mag aannemen wat je wilt!

En ik mag ook aannemen wat ik wil.

Zo neem ik nu bijvoorbeeld aan, dat jij bevooroordeeld bent. :lol:

mijn cd85 ,bose bak en wapperhout luidsprekers laten meer van de werkelijkheid horen vrees ik. dat durf ik zelfs als zekerheid aan te nemen

dat sonore ben ik nu toch wel heel benieuwd naar aan het worden.

als ruud & KT zo enthousiast zijn.....dan zal dat een reden hebben B)

Guest KT88

(...) Ik mag aannemen dat een CD80, een Denon versterkerset en een paar spekstenen luidsprekers nog niet een benadering geven van dat Sonore systeem, laat staan dus van de Werkelijkheid (met hoofdletter, jawel!) (...)

Beste KT88,

Jij mag aannemen wat je wilt!

En ik mag ook aannemen wat ik wil.

Zo neem ik nu bijvoorbeeld aan, dat jij bevooroordeeld bent. :lol:

Beste Spido,

Ik denk dat geen mens zonder vooroordelen is, of die vooroordelen nu terecht zijn of niet.

Maar ik zou graag horen wat je op de rest van mijn posting te zeggen hebt.

(...) Maar ik zou graag horen wat je op de rest van mijn posting te zeggen hebt.

Beste KT88,

Ten aanzien van de rest van je posting stel ik een duidelijke neiging tot het idealiseren van de Werkelijkheid vast... :D

(De Werkelijkheid bestáát niet, m'n beste. En zeker de Luisterwerkelijkheid niet. Want horen is interpreteren en waarderen achteràf. Het geluid is dan alweer gewéést...

Overigens zou ik best die Sonore(s?) naast die spekstenen speakers willen zetten om ze A-B te vergelijken.

Ze moeten wel héél veel beter zijn dan de Magnepans 3.6 van Ron L. om de erepalm te winnen...)

Guest KT88

Beste KT88,

Ten aanzien van de rest van je posting stel ik een duidelijke neiging tot het idealiseren van de Werkelijkheid vast... :D

(De Werkelijkheid bestáát niet, m'n beste. En zeker de Luisterwerkelijkheid niet. Want horen is interpreteren en waarderen achteràf. Het geluid is dan alweer gewéést...)

Dat ben ik zowaar met je eens. ;)

Maar waar blijven we dan met onze Hifi? think.gif

Juist..........

Overigens zou ik best die Sonore(s?) naast die spekstenen speakers willen zetten om ze A-B te vergelijken.

Ze moeten wel héél veel beter zijn dan de Magnepans 3.6 van Ron L. om de erepalm te winnen...)

Dat zijn ze (ik ken de Maggies goed). Factoren beter, ook beter dan de 20.1.

Over zeulen gesproken: zo'n systeem weegt in de kleinste vorm (12 drivers van ieder) 350 kilo. Per stuk.

(...) Maar ik zou graag horen wat je op de rest van mijn posting te zeggen hebt.

Beste KT88,

(De Werkelijkheid best