Guest Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Ik heb wat gemist, ik zag wel meeeeet apparatuur en goeie reclame van een zeer goede draaitafel die ik ook bij KT heb gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Mooie verhalen en dito foto's! Erg jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar de volgende keer ben ik wel van de partij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 bedankt voor de foto's hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Mooie Foto's Hans. Voor mij was het ook weer een zeer geslaagde dag. Veel verschillende muziek om te vergelijken, waarbij bij de ene opname de LP won en een ander de CD, maar dat was dan metname met de oude, versleten LP's, zoals die klassieke LP. Die was volgens mij zo grijs dat hij al bijna doorzichtig werd. :huh: Ondanks dat de Scoop niet helemaal mee wenste te werken (waarom weet ik nog niet, met de Freq.generator deden beide kanalen het wel, en de uitgangspanning van het element zal toch niet onder de 0.01mV hebben gezeten.... Thuis heb ik hem nog eens rechtstreeks aan mijn element gehangen, 0,4mV, en daar kreeg ik wel signaal uit.) was de element inbouwdemo volgens mij toch nog behoorlijk geslaagd. Erg leuke reacties op gehad iig. Ook de aanvulling van Roger daarbij maakte het volgens mij nog net even interessanter en leuker voor de aanwezigen. De installatie waarnaar geluisterd werd was voor mij van hoge kwaliteit. Zowel de DT als de CD-speler waren goed in staat veel details weer te geven, en erg muzikaal. Wat aan de tamme kant, zeker voor de wat snellere muziek, maar in de slaapkamer zou ik er heel goed mee kunnen leven. De grote DT, met lichtgevend element zit voor mij in dat zelfde straatje. Wanneer die irritante ledjes in dat element uit kunnen zou ik er nog wel eens over willen denken om weer een DT in de slaapkamer erbij te gaan zetten, met zo'n element. Voor mijn manier van muziekbeleven in de woonkamer denk ik dat ik het wat te tam zal vinden, maar kon het zeker wel waarderen. De hoeveelheid details die ik daaruit hoorde was fenomenaal te noemen, alleen de slam en dynamiek vielen mij wat tegen. Ook het eten was weer zeer geslaagd. Het restaurant kende ik al vrij goed, en eet daar altijd erg goed. Zo ook deze keer weer. Ook de gezelligheid aan tafel was weer ruim vertegenwoordigd. Ook erg leuk dat Sander (KT88) op de valreep nog binnen kwam vallen, en mee at. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Na 'n reisje van anderhalf uur waren Hansko en ik bij Sense of Music. Sense of Music is gevestigd in een bungalow die volledig onderkeldert is. Hier zijn de demoruimten dan ook te vinden. Deze zijn eenvoudig maar gelijk ook smaakvol ingericht. Aan de akoestiek zou nog wat aandacht mogen worden geschonken het klinkt in de grote ruimte n.l. nog een beetje hol. Na het opstellen van de koffieapparaten wordt er koffie gedronken (uiteraard met de nodige soorten koek (met dank daarvoor)). Al snel treed Audiofreak naar voor, om de dag af te trappen en daarbij nog eens nadrukkelijk te vragen of we op het forum net zo aardig willen zijn dan tijdens zo'n Heardag... Eigenlijk jammer dat dit nodig is.... Dan start Marco (Arden) van Music 2 met de vergelijken van de draaitafel met de Cd-speler. Eerder waren er al wat LP's en CD uitgezocht, dus het ging in tegenstelling tot eerdere bijeenkomsten van een leien dakje. Ik vond de platenspeler plastischer klinken en de Cd speler meer precies. Wat precies m'n voorkeur heeft kan ik moeilijk zeggen. Het plastische en organische van de platenspeler zorgde dat b.v. Johnny Cash veel meer emotie in z'n stem had dan op de CD speler, maar ook dat het laag soms wel wat lang doorklonk. De Cd speler deed dit in mijn oren weer beter. Het doorklinken van het laag kwam overigens vooral voor bij hoge geluidsdrukken. Ik denk door de opstelling van de draaitafel op een plexiglas plateau zonder ontkoppeling. De draaitafel pikt dan het geluid van de luidsprekers op waarbij het element dit weer gaat versterken. Mijn vergelijk met de Lou Reed plaat kwam niet erg goed uit de verf. De bedoeling was n.l. om te horen wat voor verschillen er in beide persingen zaten. Dit werd lang niet door alle aanwezigen gehoord. Ik hoorde op deze set w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 En toch.... zijn we wat vroeg met deze foto... het is n.l. nog geen witte donderdag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 de uitslag doet me deugd , analoog heeft de toekomst , cd weg ermee (absoluut gezien) gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2010 Author Report Share Posted 22 februari 2010 de uitslag doet me deugd , analoog heeft de toekomst , cd weg ermee (absoluut gezien) gr hj Niet bij mij knul... Of toch..., doet allen uw cd's weg, ik bied 50 cent per stuk. Toen iemand bij mij kwam luisteren hoorde ik: Jij hebt het geluid waar menig analoogliefhebber naar op zoek is. En ik draaide toen heus geen plaatje. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 maar waar was Bart? Tsja, ik had al aangegeven dat ik een feestje had de avond ervoor, ik geloof dat ik om 5 uur thuis was. En m'n eerste week nieuwe baan, ook zaterdag gewerkt. Ik kwam er zondag achter dat ik toch eigenlijk wel heel erg vermoeid was en al zoveel indrukken had opgedaan dat ik rust aan mijn kop nodig had. Niet gezellig van me, maar wel beter voor mijn gestel. Ik heb heerlijk uitgeslapen en voor de rest bijzonder weinig gedaan. Mijn excuses voor mijn onterecht aangekondigde deelname, maar toen ik me opgaf verkeerde ik nog in heel andere omstandigheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 de uitslag doet me deugd , analoog heeft de toekomst , cd weg ermee (absoluut gezien) gr hj Niet bij mij knul... Of toch..., doet allen uw cd's weg, ik bied 50 cent per stuk. Toen iemand bij mij kwam luisteren hoorde ik: Jij hebt het geluid waar menig analoogliefhebber naar op zoek is. En ik draaide toen heus geen plaatje. M rc Ik denk er inderdaad sterk over om op 30 april met zon 500 CDs SACD s aan de weg te gaan zitten op de vrijmarkt in onze multiculturele hoofdstad en er zitten bovendien ook zeer weinig gespeelde opnames bij van 15 euro per stuk Tzt wil ik wel doorgeven waar ik op straat zit , mochtje interesse hebben en dat is serieus gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 maar waar was Bart? Tsja, ik had al aangegeven dat ik een feestje had de avond ervoor, ik geloof dat ik om 5 uur thuis was. En m'n eerste week nieuwe baan, ook zaterdag gewerkt. Ik kwam er zondag achter dat ik toch eigenlijk wel heel erg vermoeid was en al zoveel indrukken had opgedaan dat ik rust aan mijn kop nodig had. Niet gezellig van me, maar wel beter voor mijn gestel. Ik heb heerlijk uitgeslapen en voor de rest bijzonder weinig gedaan. Mijn excuses voor mijn onterecht aangekondigde deelname, maar toen ik me opgaf verkeerde ik nog in heel andere omstandigheden. u is vergeven succes op je nieuwe baan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 En toch.... zijn we wat vroeg met deze foto... het is n.l. nog geen witte donderdag... Volgens mij herdachten wij hier iets heel anders dan op witte donderdag Hans. Iets wat wel met zekerheid was gebeurd. Van het laatste avondmaal van Jezus is nog nooit bewezen wat er op het menu stond..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Hans, ik vond de 2e LP van Lou Reed wel beter dan de eerste... Voor mij zoals al gezegd was de LP telkens de betere. Dus ik wil LP wel een kans geven hier thuis Maar: LP was in deze setup te Leiden erg goed. Voordat het thuis zo goed is... tja. En, misschien is mijn eenvoudige maar geoptimaliseerde CD speler wel analoger dan de Luxman. Ik twijfel er namelijk aan of deze Luxman wel de juiste keuze was, het was immers een SACD speler, en die zouden best wel eens geoptimaliseerd kunnen zijn om SA CD veel beter weer te geven, dan CD. Volgens mij zijn er geen SA CD's gedraaid of toch? Overtuigend van klank vond ik de LP's van Johnny Cash, Jennifer Warnes (prachtig), Supertramp (prachtig) en Alice in Chains. De andere titels heb ik niet onthouden, maar elke keer won de LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Daar zit zeker een Riaa correctie in maak me niks wijs wat ik wel mooi vind aan het element het heeft een mooie kerst verlichting Je speelt LP.s af voor 1990 daarna zit er bij de LP,s een digital luchtje Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 februari 2010 Author Report Share Posted 23 februari 2010 O. Gelukkig heb ik geen LP's meer gekocht na 1985. Welk een vooruitziende blik! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Daar zit zeker een Riaa correctie in maak me niks wijs Hoeft niet. De frequentiekarakteristiek van kristal en keramische elementen ligt dicht bij de RIAA karakteristiek waardoor frequentiecorrectie in de versterker hier niet nodig is. Jammer dat je er niet was. Ik had graag even met je willen praten. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 LP.s kunnen goed klinken en cd kan ook excellent klinken maar ze kunnen geen goede cd spelers bouwen dat is het probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 de uitslag doet me deugd , analoog heeft de toekomst , cd weg ermee (absoluut gezien) gr hj Analoog heeft nog een toekomst en andere formaten hebben een toekomst Wel straf voor iemand die niet in recensies gelooft, niet op de heardag was (ik ook niet) om dan te besluiten dat analoog .... Voor de duidelijkheid, ik ben dik pro analoog Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Jack ik kom wel met de baas naar AS Vraag aan Hans ,er zat een hulp voeding bij bij het element ,wat doet die hulp voeding er bij, weet jij er meer over! Dat Miracle niet voor 100 procent het werk heeft afgeleverd maar wel voor 99.5 procent vindt ook geweldig en dat binnen een uur, daarna kun je nog altijd verfijnen .Ik hoop dat Miracle ook zo,n mini cursus doet bij AS dan heb je tenminste een inzicht hoe een element wordt afgesteld,en dan gaat hij tenminste niet het vervelendste kereltje uit hangen Ik sponsor je wel met een flesje Brands Bier oet Limburg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Stefk ik zeg niet dat analoog slecht is, maar platen na 1985 en een beetje zeker heid in het verhaal te houden zeg ik 1990 word voor 95 procent digitaal opgenomen af uit ,je hoort de Da convertor er gratis er bij . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 februari 2010 Members Report Share Posted 23 februari 2010 Daar zit zeker een Riaa correctie in maak me niks wijs wat ik wel mooi vind aan het element het heeft een mooie kerst verlichting Je speelt LP.s af voor 1990 daarna zit er bij de LP,s een digital luchtje Speciaal voor u: No "RIAA" filter multi-stage preamp circuitry is required or used in our preamp - We have just one ULTRA clean gain stage between you and your music (RIAA compensation IS required for "velocity" sensitive magnetic cartridges - The Strain Gauge is a "displacement" device......which automatically compansates for the RIAA EQ, thus allowing for an elegant, ultra clean preamp design - the "Less is More" audio philosphy....) Stefk ik zeg niet dat analoog slecht is, maar platen na 1985 en een beetje zeker heid in het verhaal te houden zeg ik 1990 word voor 95 procent digitaal opgenomen af uit ,je hoort de Da convertor er gratis er bij . Grotendeels waar, echter, steeds meer studio's en artiesten willen weer gebruik maken van een analoge opnametechniek. Misschien nu nog de bekende druppel op de gloeiende plaat, de trent op zich is echter al veelzeggend. Iemand de nieuwste Normaal al gehoord? Ook die is weer volledig analoog opgenomen. Ook hier kunnen ze het blijkbaar nog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Stefk ik zeg niet dat analoog slecht is, maar platen na 1985 en een beetje zeker heid in het verhaal te houden zeg ik 1990 word voor 95 procent digitaal opgenomen af uit ,je hoort de Da convertor er gratis er bij . beste Wol zelf focus ik mij daar niet zo op om die verschillen in opname en compressie enz goed te kennen ik koop CD's en LP's en probeer zo goed en kwaad mogelijk van de muziek te genieten. beter gezegd de creatieve creaties en teksten van jong en oud Een plaat gaat soms ook om de hoes en binnenhoes een digitaal opgenopen plaat, klinkt die dan hetzelfde als de CD? of speelt het medium van reproductie toch nog mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 daar zit 100 procent waarheid in genieten van de muziek die je goed vindt, en het laatste regel van jou zeg ik zet een elpee op vijf verschillende draai tafels dan heb 5 verschillende klank verschillen. Maar ik zeg altijd je moet proberen alles uit de persen van de plaat en van de cd want er zit zoveel info op dat maar 90-95 procent hoorbaar is en dat vind ik jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 [.....] met een flesje Brands Bier oet Limburg Drank en auto rijden gaat niet samen, maar even goed bedankt. Wat irritant betreft, ik kijk zelf regelmatig hier in. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Maar ik zeg altijd je moet proberen alles uit de persen van de plaat en van de cd want er zit zoveel info op dat maar 90-95 procent hoorbaar is en dat vind ik jammer mijn madame en ik hebben het daar soms over door de jaren heen is onze hifiset verbeterd We horen nu dingen die er vroeger "niet waren". We vragen ons dan samen af of dat niet frustrerend is vr de muzikanten te weten dat er veeeeel op een schijfje staat of lp en er maar een deel van gehoord / beleefd wordt Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts