Jitze Posted 15 september 2002 Report Share Posted 15 september 2002 Nog geheel onder de indruk van de nerveuze indruk welke de Colibri gisteren in Sneek heeft achtergelaten, heb ik vandaag eens uitgebreid op de site van VanDenHul rondgeneusd..... " the result is an unbelievebly straightforward sounding "clear and open " design, in all aspects bearing much resemblance to the "Colibri" named tropical bird's swiftness, elegance and beauty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 september 2002 Report Share Posted 15 september 2002 Hoi Jitze, Ik vind de Benz Glider ook een zeer goed element, het zou ook een goede opvolger voor'm'n huidige Goldring Eroica kunnen zijn! (maar nu even niet, had een duur maandje ) Ik vraag me toch af of de Pluto/Kolibrie-combinatie die wij op de analoogmeeting in Sneek hoorden, wel optimaal was afgeregeld! Dit moet toch veel beter kunnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 15 september 2002 Report Share Posted 15 september 2002 Ik onhoud me van commentaar maar mischien kan Omehenk zeggen hoe een voor 20%ingespeelde colibri klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 september 2002 Report Share Posted 15 september 2002 Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is en een kolibri heeft maar een heel klein bekje . Nog erger, in feite is het alleen een buisje, dus dat arme beestje kan z'n bek niet eens open trekken . Misschien verklaart dat iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 september 2002 Report Share Posted 15 september 2002 Beetje kort door de bocht Jitze, ben ook van mening dat het element misschien niet helemaal tof ingebouwd was en misschien iets met de afsluitimpedantie?? Heb zelf ook een v.d.Hull en qua dynamiek, detaillering is de Colibri duidelijk zijn meerdere, kan me echter niet voorstellen dat de colibri in het lage mid en het laag zoveel tekort zou komen tegenover een EMT v.d.Hull Om het zeker te weten heb ik mezelf al uitgenodigd bij Siep(hoewel ik de uitslag al weet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 september 2002 Author Report Share Posted 16 september 2002 Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat er nog eea verbeterd kan worden door beter te tunen, overigens geldt dat ook voor de Glider. Echter het verschil was wel heel erg groot, dit vraagt om een nader onderzoek, zou deze twee elementen graag nogmaals naast elkander horen.................... BBen ook zeer beniewd naar ervaringen van Siep en medeluisteraars. Overigens vind ik het ook wel bijzonder dat het element in een tweetal uitvoeringen te verkrijgen is, een meer ruimtelijke weergave voor klassiek en een dynamischer uitvoering voor jazz en pop..................... Groet Jitze oh, Ruud, kort door de bocht vliegen heeft wel enige helderheid tot gevolg............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 september 2002 Author Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Ome Henk: Tsja, wat wil je in zo'n ruimte... Ik weet zeker dat het in een gewone huiskamer 10* beter klinkt en om nu het element daarop af te rekenen Jawel, hiermee rekeninghoudend, blijft het enorme verschil met de Glider - onder dezelfde omstandigheden -, wel overeind, lijkt me..... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Jitze: Jawel, hiermee rekeninghoudend, blijft het enorme verschil met de Glider - onder dezelfde omstandigheden -, wel overeind, lijkt me..... Groet Jitze in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 september 2002 Author Report Share Posted 16 september 2002 Zoals ik al eerder aangegeven heb vind ik de Glider al enigszins analytisch, de Colibri geeft voor mij veel te veel, als los zand verstrooid, detail, ook al lijkt dit op het eerste gehoor fantastisch, het leidt uiteindelijk tot luistermoeheid. Zoveel detail maak ik tijdens een live optreden absoluut niet mee............ De jacht op detail is mi hier doorgeschoten, dit verschijnsel maak je ook mee in een aantal "audiofiele" cd persingen, inplaats van naar muziek luister je naar een door de computer gehaalde versie, die ogenschijnlijk veel rustiger en detailrijker is, echter het leven is er ook uit. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Wat op de plaat staat wil ik graag horen, ik neem tenminste aan dat de het er niet zelf bij verzint, echter zoals eerder gezegd als het niet in balans is Overigens ben ik van mening dat het een lastig element is om goed aan het klinken te krijgen, ik bedoel er moet bovengemiddeld op gelet worden op de arm/element combinatie, inbouw en afsluitimpedantie Maar als dat allemaal in orde is Rest volgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 MMMMM dus toch maar, De Glider is een goed element,maar. Na de switch van colibri naar glider vielen mij wel een paar dingen op. Iets meer midlaag en laag :kwantiteit. Trager en wolliger laag ;minder kwaliteit. Door sommigen bestempeld als warm. Een klap op een Bass drum is een klap niet een slap,traag tikje. maw de klank was er enigsinds maar de impuls/moment van de klap was weg. In het hoog t'zelfde.Details waren weg. Het hoog/midhoog van de colibri was bij lange na niet te evenaren door de Glider. Gitaar/piano zijn hier mooie voorbeelden van. Eerst krijg je de aanslag en pas daarna de klank/toon Iets wat de colibri haarscherp aangeeft Maar doordat ,voor mij onbekende redenen, het midlaag/laag van de colibri/totaalset zoek was werd de totale klank onaangenaam scherp. Plak thuis een dikke wollen deken voor je woofer en je hoort hetzelfde ,hetzij overdreven, effect. Het hoog blijft precies hetzelfde maar het geheel wordt ondragelijk agresief. Zelf heb ik m'n twijfels over de ruimte,glazen wanden en een harde vloer. Akoestiek dus. Maar het is in de eerste plaats een winkel vertrek wat niet te combineren is met een optimaal ingerichte luister ruimte. En ik verwacht niet van Haudio dat ie tig Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Nog vergeten: Muddy Waters Folksinger een lp die Jitze ook kan warderen. Wat maakt deze opname zo bijzonder. DETAIL, Details die er voor zorgen dat je de ruimte voelt,die ervoor zorgen dat MW bijna lijfelijk tussen je speakers zit.ENZ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Ruud: Rest volgt Wat moet ik nu nog aan Siep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Ome Henk: Smal Uhhh, hoe smal precies Oh oh oh, wat een details. En dat van een opname uit iets van 1960 Prachtig gewoon. Elvis prachtig Kanniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 september 2002 Author Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door siep: Oja Live PA Systemen,nou die geven alles pas goed weer zeg. Details geven je de ruimte informatie,laten je horen hoe groot de ruimte is de positie van het instrument de grote etc/etc. . Siep, zullen we het op acoustische gebeurens houden................... Natuurlijk is detail belangrijk in de weergave van muziek, alle informatie die muziek laat leven haal je hier uit. Teveel detail veroorzaakt onrust, dit heb ik meegemaakt afgelopen zaterdag. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Hai allen, Bijna spijt dat ik twee keer een rit naar Sneek te ver vond. Die Kolibri zat meen ik op een Pluto. Wat is dat voor een draaitafel en hoe klonk die? Zou daar de oorzaak niet te vinden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 16 september 2002 Report Share Posted 16 september 2002 Geplaatst door Jitze: Siep, zullen we het op acoustische gebeurens houden................... Natuurlijk is detail belangrijk in de weergave van muziek, alle informatie die muziek laat leven haal je hier uit. Teveel detail veroorzaakt onrust, dit heb ik meegemaakt afgelopen zaterdag. Groet Jitze Wat jij ,en wij allemaal hebben meegemaakt is een set waarbij de basis van het geluid niet 100% was,Het laag dus,(zoals al door meerdere personen is gezegd)Hierdoor werd al je aandacht naar het midden/hoog getrokken en dat is gewoon niet prettig. Dat ,teveel,details onrust veroorzaken ben ik dus niet met je eens. Al die kleine details dragen bij tot de totaal klank van een stem/instrument. En meer dan de werkelijk heid is er gewoon niet. Aanstaande oktober sta ik dus weer op 1mtr afstand van de piano als Henry Gray z'n soundcheck doet. En wat ik dan hoor is een enorme hoeveelheid detail. En ik word niet gestoord van al dit geweld,omdat alles in balans is en dat misten we nu dus net. En wat betreft de colibri ik denk nog aan een mogelijkheid wat de klank zeer negatief kan beinvloeden maar dat zal ik eerst moeten checken. In m'n eigen ervaringen heb ik ook wel eens iets soortgelijks mee gemaakt. Toen was er een Clearaudio in het spel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 september 2002 Author Report Share Posted 17 september 2002 Blijf erbij dat het hoogst interessant zal zijn de Benz en de Colbri nogmaals te horen...... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 september 2002 Author Report Share Posted 17 september 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ben je nog van je standpunt af te brengen dan... Welk standpunt ?????? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 september 2002 Author Report Share Posted 17 september 2002 Ik heb me verbaasd over hetgeen ik gehoord heb, ook gerealiseerd dat de opstelling verre van ideaal was. Droef dat hiervoor niet een betere plaats is gezocht, het hok achter is dan wel veel kleiner, lijkt me beslist een optie. Overigens hetgeen we - behoorlijk - overdreven hebben meegemaakt, is wel in overeenstemming met de wijze waarop VanDenHul het element beschrijft, ook een aantal van zijn kabels vertonen hetzelfde karakter. Nog aan het zoeken geweest naar recencies van de toplijn elementen van VDH, buiten een aantal artikelen in tijdschriften heb ik er geen kunnen vinden, dit verbaast mij ten zeerste. Lyra, Koetsu en Benz Micro is meer over te vinden. Hopelijk doet zich een gelegenheid voor waarbij we beiden weer eens naast elkander kunnen horen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 september 2002 Author Report Share Posted 17 september 2002 Geplaatst door Ome Henk: Dit lijkt mij een standpunt Jitze... Ben je nu n Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 september 2002 Report Share Posted 17 september 2002 Geplaatst door Jitze:Overigens hetgeen we - behoorlijk - overdreven hebben meegemaakt, is wel in overeenstemming met de wijze waarop VanDenHul het element beschrijft, ook een aantal van zijn kabels vertonen hetzelfde karakter. Nog aan het zoeken geweest naar recencies van de toplijn elementen van VDH, buiten een aantal artikelen in tijdschriften heb ik er geen kunnen vinden, dit verbaast mij ten zeerste. Lyra, Koetsu en Benz Micro is meer over te vinden. Hopelijk doet zich een gelegenheid voor waarbij we beiden weer eens naast elkander kunnen horen. Groet Jitze Dit is wat je bedoelde? the result is an unbelievebly straightforward sounding "clear and open " design, in all aspects bearing much resemblance to the "Colibri" named tropical bird's swiftness, elegance and beauty. En wat is jouw vertaling hiervan. Dan de recenties: Als ik me niet vergis heeft Ruud Jonker het ding al eens beschreven en de meest recente test/review heeft in Stereophile gestaan. Augustus 2000. Zelds op de Van den Hul site die je inmiddels wel aardig goed zal kennen,staat de review uit o.a.Stereophile web page En dat naast elkaar horen ik hoop dat je een winkelier kan vinden die beide in z'n collectie heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 september 2002 Author Report Share Posted 17 september 2002 De ene helft heb ik al, de andere was zaterdag ook in Sneek, moet echt wel aan te komen zijn, ik doe mijn best......... Om direct om te kunnen dan ook een tweetal dezelfde spelers, of een speler met de mogelijkheid meerdere armen te dragen en enig geinteresseerd publiek. Volgens mij is dit een redelijk overzichtelijk verlanglijstje. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 september 2002 Report Share Posted 17 september 2002 Tuurlijk,joh. Wie geeft er jou nou niet zo'n mooi fijn apparaatje mee. Je bent verzekerd?,de normale WA verzekering dekt zo iets niet denk ik Maareh de recensies gevonden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 september 2002 Author Report Share Posted 17 september 2002 Geplaatst door siep:Tuurlijk,joh. Wie geeft er jou nou niet zo'n mooi fijn apparaatje mee. Je bent verzekerd?,de normale WA verzekering dekt zo iets niet denk ik Maareh de recensies gevonden ? zoals ik al aangegeven heb zijn deze recencies de enigen die ik heb kunnen vinden, verder geen enkele gebruikers review kunnen vinden. Overigens lijkt het mij enigszins overdreven op deze neerbuigende manier te reageren, zullen we zaken een beetje afstandelijker benaderen ? mijn vragen tav. het presteren van de Colibri zijn geen aanval op jou of welke andere gelukkige bezitter van dit element. jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts