knor Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Misschien hartstikke off-topic, maar weet iemand het password voor deze link?In het oude forum werd dat nog gewoon genoemd. Op mijn gewone pc kom ik er zonder meer in, maar niet met mijn Asus EeePc'tje. Ik heb natuurlijk al wat pogingen ondernomen. Marc Het wordt nog veel meer offtopic, want het wachtwoord is "offtopic" en elke keer dat je uitlogt zul je dat verfoeilijke woord weer opnieuw moeten invoeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Van aan laten staan wordt de versterker niet slechter. Van uit zetten niet beter.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 mijn lux gaat al 30 jaar gewoon aan en uit per dag 1 x en nog still going strong ............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Ik zet alles gewoon uit, als ik het niet meer gebruik. De stekker gaat ook uit het stopcontact zodat alles echt uit is, en je geen landingsbaan van ledjes ziet in de kamer. En ik vind apparatuur wat continu aanstaat ook helemaal niet mooier klinken. Het gaat dan vaak veel te gladjes en te gepolijst klinken. Om de elco's hoef je het niet te laten, die kun je je bij wijze van spreken wel 100 keer per dag aan en uit schakelen, zonder dat ze kapot gaan. Een elco gaat eigenlijk alleen maar kapot als hij te heet wordt, of jaren achter elkaar niet gebruikt is. De meeste elco Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Misschien hartstikke off-topic, maar weet iemand het password voor deze link?In het oude forum werd dat nog gewoon genoemd. Op mijn gewone pc kom ik er zonder meer in, maar niet met mijn Asus EeePc'tje. Ik heb natuurlijk al wat pogingen ondernomen. Marc Het wordt nog veel meer offtopic, want het wachtwoord is "offtopic" en elke keer dat je uitlogt zul je dat verfoeilijke woord weer opnieuw moeten invoeren... Dag Knor, Bedankt hiervoor, ik dacht echt dat niemand het zou weten. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Ik zet alles gewoon uit, als ik het niet meer gebruik. De stekker gaat ook uit het stopcontact zodat alles echt uit is, en je geen landingsbaan van ledjes ziet in de kamer. Edwin Juist. ik heb al 40 jaar met apparatuur te maken, en altijd gaat alles uit na gebruik. Nog NOOIT heb ik daar een probleem mee ondervonden. Wat er stukging aan mijn eerste versterker (een Pioneer SA 500A) was de selectieknop, en dat heeft niets met uit-en -aanzetten te maken, maar met muziekbronkeuze. Pas nu ik iets meer audiofiele spullen heb, gaat het eerder aan. En gaat het dan toch een keer eerder stuk, dan ben je al lang toe aan iets nieuws. (Ja, ik was eigenlijk wel blij dat mijn versterker 'kapot' ging. En zelfs niet meer te repareren was.) Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Ik zet alles gewoon uit, als ik het niet meer gebruik. De stekker gaat ook uit het stopcontact zodat alles echt uit is, en je geen landingsbaan van ledjes ziet in de kamer. Edwin Juist. ik heb al 40 jaar met apparatuur te maken, en altijd gaat alles uit na gebruik. Nog NOOIT heb ik daar een probleem mee ondervonden. Wat er stukging aan mijn eerste versterker (een Pioneer SA 500A) was de selectieknop, en dat heeft niets met uit-en -aanzetten te maken, maar met muziekbronkeuze. Pas nu ik iets meer audiofiele spullen heb, gaat het eerder aan. En gaat het dan toch een keer eerder stuk, dan ben je al lang toe aan iets nieuws. (Ja, ik was eigenlijk wel blij dat mijn versterker 'kapot' ging. En zelfs niet meer te repareren was.) Marc dat kan natuurlijk prima als dat 1 of 2 x per dag is. Maar wat hier bedoeld wordt is meerdere keren per dag aan/uit en dat is voor electronica niet bevorderlijk als het vaak koud/warm wordt. Energieverbruik? als het gaat om een paar watt dan ga je dat niet voelen. Zet dan je tuinverlichting maar uit. Bovendien als electronica eerder kapot gaat of gereviseerd wordt door veroudering dan is dat ook niet goed voor het milieu *ahum*. Blijkbaar heeft ieder zo zijn eigen ervaringen. Ik ga er in elk geval bewust mee om. Als de cd is afgelopen en niemand meer luistert en de hoogspanning staat nog aan dan baal ik wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 En ik vind apparatuur wat continu aanstaat ook helemaal niet mooier klinken. Het gaat dan vaak veel te gladjes en te gepolijst klinken. Ik heb een hele tijd lang mijn hele set 's avonds uit gezet (ik heb wonderlijk genoeg een schakelaar die die wcd bedient -helaas denken veel bezoekers dat dat de lichtschakelaar is ) De laatste tijd doe ik dat niet meer, en laat 'alles wat niet versterkt' gewoon aan staan. En ik heb het idee dat het beter klinkt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 En ik vind apparatuur wat continu aanstaat ook De laatste tijd doe ik dat niet meer, en laat 'alles wat niet versterkt' gewoon aan staan. En ik heb het idee dat het beter klinkt.. dat is ook verklaarbaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Verklaar dat maar aan Edwin Snoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Verklaar dat maar aan Edwin Snoek bij deze: specificaties van elektronica gelden bij bedrijfstemperatuur. Pas op temperatuur is de schakeling op elkaar afgestemd en optimaal. Electronica voelt zich ook 'lekker' bij een graadje of 50+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Ps. laten we hier geen klimaatdiscussie houden, ok? Waarom niet... ??? Met klasse A eindversterkers verpruts je k-i-l-o-w-a-t-u-r-e-n wanneer deze altijd aanstaan. Ik vind dat dat gerust ter discussie gesteld mag worden. Dat hangt er maar net van af............ Zomers wel, in de winter niet. Zelfde geldt voor gloeilampen vs spaarlampen. Alle energie die "verloren" gaat wordt omgezet in warmte. Die warmte hoef je dus niet meer bij te stoken met je cv................ Daar komt bij als jij "groene stroom" afneemt waarom zou je je dan nog druk maken over je verbruik? Het is tenslotte toch klimaat neutraal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Misschien hartstikke off-topic, maar weet iemand het password voor deze link?In het oude forum werd dat nog gewoon genoemd. Op mijn gewone pc kom ik er zonder meer in, maar niet met mijn Asus EeePc'tje. Ik heb natuurlijk al wat pogingen ondernomen. Marc Het wordt nog veel meer offtopic, want het wachtwoord is "offtopic" en elke keer dat je uitlogt zul je dat verfoeilijke woord weer opnieuw moeten invoeren... Dag Knor, Bedankt hiervoor, ik dacht echt dat niemand het zou weten. Marc ... maar het klopt niet. Niet offtopic, niet OffTopic en niet met een streepje tussen off en topic. Dus wat wel??? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Dag Knor,Bedankt hiervoor, ik dacht echt dat niemand het zou weten. Marc Maar Marc toch, het staat er gewoon bij als je naar die afdeling klikt... Of althans... dat was zo tot de laatste keer dat ik zelf inlogde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Dag Knor,Bedankt hiervoor, ik dacht echt dat niemand het zou weten. Marc Maar Marc toch, het staat er gewoon bij als je naar die afdeling klikt... Of althans... dat was zo tot de laatste keer dat ik zelf inlogde. Ja, vroeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 ik zou zeggen ,knor, log eens uit, en kijk of je er inkomt. Als je durft... Ik ben knor niet, maar als je daar 'offtopic' invoert, dan werkt dat bij mij gewoon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 ik zou zeggen ,knor, log eens uit, en kijk of je er inkomt. Als je durft... Gedaan! Geen probleem tegengekomen. Het enige verschil met vroeger is inderdaad dat er destijds gewoon het wachtwoord bij stond en dat je het nu maar moet zien te raden als nieuweling. Maar zoals Henrie ook zegt: het wachtwoord is offtopic (precies zoals ik het hier schrijf) en dan ben je daar, waar tegenwoordig enkel nog maar onzin regeert. Sterkte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Electronica voelt zich ook 'lekker' bij een graadje of 50+ Allesbehalve de elco's, die blijven liever zo koel mogelijk ivm. levensduur. Wat fnuikend is voor oa. halfgeleiders: temperatuurwisselingen. Elke keer warm worden en weer afkoelen geeft thermische stress en dat is weer nadelig voor de eigenschappen en levensduur. Weerstanden en condensatoren zal dat worst zijn. If anything, verdrijft warmte het vocht dat de isolatiewaarden van condensatoren aantast. Elco's gedijen het best als er een continue DC polarisatie overheen staat. Maar wel koel graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 ik zou zeggen ,knor, log eens uit, en kijk of je er inkomt. Als je durft... Gedaan! Geen probleem tegengekomen. Het enige verschil met vroeger is inderdaad dat er destijds gewoon het wachtwoord bij stond en dat je het nu maar moet zien te raden als nieuweling. Maar zoals Henrie ook zegt: het wachtwoord is offtopic (precies zoals ik het hier schrijf) en dan ben je daar, waar tegenwoordig enkel nog maar onzin regeert. Sterkte. Keine Ahnung waar het aan ligt, vanochtend kwam ik er niet in, en nu wel. Snap er geen f-l-i-k-k-e-r van. (Probeer dat woord eens zonder streepjes en doe een voorbeeld op scherm.) Maar ik ben ziek, zit lekker op de bank in de voorkamer in het zonnetje, en dan heb ik ze kennelijk niet allemaal meer op een rijtje. Bedankt in ieder geval. En een minpunt voor Hear. Zijn ze helemaal belatafeld om dit niet meer te vermelden! (Dacht nog even dat het relateerd zou zijn aan het img-probleem. Jammer, nee) Groetjes, Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 Nog even en onze audio spullen worden getaxeerd op hun CO2 uitstoot (verbruik). Ik hoop hier geen slapende (minister) honden wakker te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 7 januari 2009 Author Report Share Posted 7 januari 2009 Helemaal mee eens kwaliteit mag best wat uitstoot kosten (geld ook voor mooie auto's) Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Ik zet persoonlijk mijn apparatuur na gebruik steeds uit. Mijn CD speler ( Een ES loopwerk van Sony ) is nu ontertussen al ongeveer 14 jaar oud. Wordt minstens 2 x per dag op en af gezet, werkt nog steeds perfect. Versterkers ( voor-eind combinatie van Rotel ) dateren van begin 2001. Werken nog steeds perfect!. Geluid is optimaal na +/- 2 minuten spelen. Na de 2 tal minuten opwarmtijd ( Ondertussen speelt de muziek al ) veranderd het geluidsbeeld niet echt meer. Ik zie dus geen enkele objectieve reden om materiaal aan te laten staan wanneer het niet gebruikt wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Ik zet persoonlijk mijn apparatuur na gebruik steeds uit. Mijn CD speler ( Een ES loopwerk van Sony ) is nu ontertussen al ongeveer 14 jaar oud. Wordt minstens 2 x per dag op en af gezet, werkt nog steeds perfect. Versterkers ( voor-eind combinatie van Rotel ) dateren van begin 2001. Werken nog steeds perfect!. Geluid is optimaal na +/- 2 minuten spelen. Na de 2 tal minuten opwarmtijd ( Ondertussen speelt de muziek al ) veranderd het geluidsbeeld niet echt meer. Ik zie dus geen enkele objectieve reden om materiaal aan te laten staan wanneer het niet gebruikt wordt. Het laatste stukje van het geluidsbeeld kan veranderen nadat een apparaat enkele dagen aanstaat. Geen wonder dat je nooit opvalt wat er eventueel nog voor potentie in zit. Dit moet je gewoon eens testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Het laatste stukje van het geluidsbeeld kan veranderen nadat een apparaat enkele dagen aanstaat. Dat moet je mij dan toch eens uitleggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Het laatste stukje van het geluidsbeeld kan veranderen nadat een apparaat enkele dagen aanstaat. Dat moet je mij dan toch eens uitleggen... ik moet jou altijd iets uitleggen ga het toch zelf proberen kerel ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts