Jump to content

THE TAPE PROJECT

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Leuk, alhoewel...

Ik heb 2 jaar geleden m'n loodzware Teac 4 kanalenmachine bij het grofvuil gezet, vanwege een verhuizing! Nu heb ik alleen nog een Pioneer rt701 voor de show. Daar passen helaas alleen maar kleine tapes op.

In de jaren 80 kon je ook cassettes kopen die direct van de master kwamen, opgenomen op Nakamichi decks. Die klonken toen ook al veel beter dan lp of cd.

Als iedereen aan de glasvezel zit, kun je ook de digitale high-resolution files aanbieden via internet.

Guest tubejack

Als iedereen aan de glasvezel zit, kun je ook de digitale high-resolution files aanbieden via internet.

Gebeurd al kijk hier maar.

Geweldig! eindelijk studiokwaliteit :) 500 mb downloaden kan zelfs probleemloos met mijn 4mbit adsllijntje

Maar hoe zet je hem nu op tape ??? Of moet je er een DVD-audio van bakken?

Jack

Laat maar http://www.linnrecords.com/linn-help-downl...c-onto-DVD.aspx

Edited by tubejack

Heeft iemand ervaringen hiermee?

niet met dit project en ook niet met het project van het duitse AAA, maar ik ken een verzamelaar van dit soort master kopieen, die eigenlijk tot begin jaren 90 voor verzamelaars beschikbaar waren, met name het klassieke genre.

Als je dit soort banden gaat vergelijken met andere media dan is het opvallend om te horen dat het verschil met cd minimaal is en dat het productieprocess van de LP heel veel toevoegd (schijn ruimtelijkheid, schijn detail) en verdoezelt (detail en niveleert opnamekwaliteit).

Persoonlijk heb ik nooit ietsmethet band-medium gehad. 'T was altijd maar gehannes. Ook casettes, vele honderden met obscure punk en electronica gehad, allemaal op een of andere manier verdwenen, jammer.

Als je dit soort banden gaat vergelijken met andere media dan is het opvallend om te horen dat het verschil met cd minimaal is

Dat vind ik toch tegenvallen hoor. SNR van de beste studiotape is niet meer dan 70 dB en de doordrukdemping niet meer dan zo'n 55 dB. Vooral van dat doordrukken (voor en na-echo's) heeft digitaal opgenomen materiaal een last.

;)