mordante Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Januari 2003 is mijn vader overleden. Tijdens de plechtigheid werden een aantal klassieken stukken gedraaid. Mischien wil ik er daar een aantal van op CD hebben maar ik weet niet welke uitvoering goed is, welke goed is opgenomen etc. Mijn vader hield veel van klassieke muziek en de muziek die werd gedraaid waren veel van zijn favorieten stukken. Laatst heb ik een papier gevonden met wat er gedraaid is ik zal dat hier over typen. Faure, Requiem In paradisum Webber, Requiem Pie Jesu Gounod, Cacililienmesse Offert en Benedictus Faure, cantique de Jean Rancine Mendelssohn, Symphonie nr.2 Adagio rel. Schumann, Symph.nr.3 (Rhein) feierl. Lvov, Vioolconcert in A-min.And.relig. Elgar, Enigma-variaties - Nimrod (Adagio) Mendelssohn, Ouvert. Meersstikke u.gl.F. Mendelssohn, Midzomernachtsdr. Ouverture Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 sorry even gekeken wat ik heb en een vriend gebeld maar kan je niet helpen, hooguit gissen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewoutvs Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Van het requiem van Faur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Mischien wil ik er daar een aantal van op CD hebben maar ik weet niet welke uitvoering goed is, welke goed is opgenomen etc. In het algemeen vind ik "the penguin guide" voor klassieke cd's een goede referentie met goede beschrijvingen van uitvoeringen. Misschien is er voor een prikkie een iets oudere versie bij "De Slegte" oid te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lefty Posted 19 juli 2007 Report Share Posted 19 juli 2007 Januari 2003 is mijn vader overleden. Tijdens de plechtigheid werden een aantal klassieken stukken gedraaid. Mischien wil ik er daar een aantal van op CD hebben maar ik weet niet welke uitvoering goed is, welke goed is opgenomen etc.Mijn vader hield veel van klassieke muziek en de muziek die werd gedraaid waren veel van zijn favorieten stukken. Laatst heb ik een papier gevonden met wat er gedraaid is ik zal dat hier over typen. Faure, Requiem In paradisum Webber, Requiem Pie Jesu Gounod, Cacililienmesse Offert en Benedictus Faure, cantique de Jean Rancine Mendelssohn, Symphonie nr.2 Adagio rel. Schumann, Symph.nr.3 (Rhein) feierl. Lvov, Vioolconcert in A-min.And.relig. Elgar, Enigma-variaties - Nimrod (Adagio) Mendelssohn, Ouvert. Meersstikke u.gl.F. Mendelssohn, Midzomernachtsdr. Ouverture Op de Pentatone-CD met het Nederlands Kamerkoor staat behalve het Requiem ook de Cantique de Jean Racine, dus heb je meteen 2 vliegen in 1 klap. Wil je het voor een bescheidener bedrag proberen (rond 8 euro), dan is de Naxos-uitgave met het Schola Cantorum Oxford o.l.v. Jeremy Summerly misschien een idee. W.b. Mendelssohn: ook daar is er een zeer ruime keuze. Ik heb zelf de Tweede Symfonie met de Berliner Philharmoniker o.l.v. Herbert von Karajan, uitgebracht in de zeer betaalbare Galleria-serie van Deutsche Grammophon. Van de Midzomernachtsdroom zijn ook meerdere goede opnamen op de markt gebracht. Uit chauvinistische overwegingen heb ik destijds de uitvoering met het Rotterdams Philharmonisch Orkest (o.l.v. Jeffrey Tate) gekocht (EMI). Later lag deze CD voor een weggeefprijs in menig winkel, maar ik weet niet of deze uitgave momenteel nog verkrijgbaar is. Van Mendelssohns Ouvert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 24 juli 2007 Report Share Posted 24 juli 2007 Januari 2003 is mijn vader overleden. Tijdens de plechtigheid werden een aantal klassieken stukken gedraaid. Mischien wil ik er daar een aantal van op CD hebben maar ik weet niet welke uitvoering goed is, welke goed is opgenomen etc.Mijn vader hield veel van klassieke muziek en de muziek die werd gedraaid waren veel van zijn favorieten stukken. Laatst heb ik een papier gevonden met wat er gedraaid is ik zal dat hier over typen. Uitvoeringen kunnen heel bepalend zijn voor de waardering van de muziek. Het zal niet meevallen om precies die opnames te pakken te krijgen die bij die plechtigheid gebruikt zijn. Ik kan wel aangeven welke opnames is bijzonder mooi vind. Faure, Requiem In paradisum Ik heb er vele. De eerder genoemde Herreweghe opname opname is een hele goede. Toch is er eentje die er qua sfeer bovenuit springt: de opname die die dirigent Michel Corboz in de jaren '70 maakte op Erato. De jongenssopraamn in het Pie Jesu is niet erg vast, maar daar luister ik doorheen. Voor de rest is het in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 juli 2007 Report Share Posted 24 juli 2007 Ik ben geen kenner. Wellicht heb heb wat aan bepaalde review sites Deze vond ik met Google http://www.classical.net/music/recs/reviews/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 25 juli 2007 Author Report Share Posted 25 juli 2007 Bedankt voor de informatie, ik ga hier zeker wat mee doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts